Gå til innhold

januar-jentene

Anbefalte innlegg

Moscha55. skrivefeilene er tilgitt... ;-)

Nå har jeg kommet til den fjerde stikkedagen, og ting er overraskende enkelt. Kjenner lite og ingenting av bivirkninger ennå. Hvis hodepine er en av dem så er den der nesten konstant. Har ikke hatt Gonal-F siden første forsøk og det er nesten 5 år siden...

Reiser til Tromsø på onsdagsmorgen og blir der til fredag. Reiser nok ned igjen på søndag eller mandag. Oppdateringer følger...

Hvordan går det med dere jenter der ute?

Fortsetter under...

Heisann :-)

Her er jeg på sprøytedag 7 med Puregon og merker egentlig ikke så veldig mye. Kanskje litt press i magen og litt stikking på venstre side, men mulig det bare er akkurat som vanlig, bare at jeg kjenner ekstra etter :-)

Alt er jo nytt for meg, så vanskelig å vite hvordan det skal kjennes ut. Har egentlig hatt et veldig avslappet forhold til selve uttak\innsett, befruktning og evt graviditet til nå. Jeg har hatt mer enn nok med å huske alt av medisiner i en hektisk hverdag, men nå som det nærmer seg UL på fredag og forhåpentligvis uttak på mandag, så begynner jo tankene å surre. Men egentlig lite jeg kan gjøre fra eller til nå, naturen og legevitenskapen for gå sin gang :-)

Rypefest, lykke til i dagene som kommer!

Og selvfølgelig til alle dere andre også :-D

Hei jenter. Her sprayes det fortsatt. Begynner på puregon til onsdag, og det ser jeg virkelig frem til nå. Har hodepine hver dag av sprayen, ellers så går det greit. Men håper hodet blir litt bedre når jeg kommer i gang med puregon.

Jeg kjenner at jeg har litt liten tro på at dette forsøket blir vellykket siden jeg ble gravid på forrige. Jeg tenker at jeg umulig kan være så heldig å bli gravid 2 ganger på rad (selv om det riktignok endte i SA i høst) men prøver å holde de positive tankene oppe. Men det er jammen ikke lett hele tiden..

Sprøytedag 7 for meg idag med Puregon - merker også litt "stikking" i magen, og litt hodepine innimellom bare. Skal til undersøkelse på fredag, og sannsynligvis uttak på onsdag 19.... uhuuuu.... jeg har egentlig ikke hatt så masse tanker rundt i hodet - men NÅ begynner tankene å spinne rundt graviditet/ikke-graviditet osv.... huff... prøve å være positiv og optimistisk og realistisk på en gang - ikke lett dette!!

Ihvertfall ikke når mannen sier: men snuppa mi, går det ikke denne gangen, så gjør vi det bare en gang til... jadda... sier han som ikke gjør en shit..... bare holder ut med hormonene mine....

Hei til alle dere Januar jentene:o)

Har nå spratyet siden 21. januar, og kjenner meg skikkelig lei av sprayingen. Mensen kom alt for sent (7/01) og jeg skulle egentlig begynne med sprøytene den 08/01. Så jeg måtte utsette sprøytene til i dag, så endelig begynner jeg:)

Tok FSH og Østradiol prøver på fredagen, Østradiol var på 0,09 og FSH var på 0,6. Skjønte på hun på legekontoret at østradiolen var veldig lav. Noen som vet hva det kan bety????

Klinikken min har ikke telefontid i dag, så får ikke snakket med dem før i morgen.. Er redd vi må avbryte dette forsøket!

Har hatt forferdelig hodepine under sprayingen denne gangen, så disse symptomene varierer fra gang til gang hos meg!:)

Annonse

Hei alle sammen!

Blander meg inn her jeg! Er vårt andre IVF forsøk nå. Startet på puregon (350 ml denne gangen) 5. januar. Skal på sykehuset til fredag, og mye mulig uttak mandag eller tirsdag (17-18 januar).

Sist gang fikk vi ut 6 egg, 4 befruktet, men bare 1 de ville bruke. Det var et bra egg, men ville ikke feste seg gitt.

Så har fått større dose med Puregon denne gangen. Merker at jeg er trøttere denne gangen, mer oppblåst i magen og noe huepine. Ellers kan jeg ikke klage. Har fått noen blodutredelser der hvor jeg har satt stikkene, har dere det? FIkk ikke det sist...

Blir veldig veldig veeeldig spennende. Håper det går!:)

Huff Adine, enda ingen mens.... Skal sende deg noen tanker for å se om det hjelper.

Selv har jeg vært på UL i dag. Og der er det som forventa lite nytt under solen. Slimhinna var 7 mm og det var 8 små folikkler tilsammen. Disse var mindre enn 9 mm. Dette tar nok sin tid ja. SKal fortsette på samme dose med Gonal-F, men i tillegg skal jeg sette 75 IU med menopur. Ingen orgalurtan enda. Men da blir det 3 stikkinger per dag.. Godt en ikke har sprøyteskrekk....

fortsatt ingen tegn til mens... begynner aa faa litt ømme pupper da... saa er kanskje lys i tunnellen... tok hcg blodprøve hos legen i gaar... faar svar i morra... er nok ikke gravid, men da faar jeg de tankene ut av verden ihvertfall.... detter er faktisk den første mnd jeg VIL ha mensen hehe... ja..tar en positivtest ogsaa da ;)

jeg roper og roper... men ser ikke ut til at det hjelper...

saa kjedelig du ogsaa maa vente lenger rypefest... vet du saann ca hvor lang tid det kan ta eller=

Hei!

Jeg vil bare ønske alle dere tøffe damer lykke til.

Sitter selv og venter på mitt lille IVF-mirakel som er ventet om 11 dager.

Er ofte innom her og følger med dere. Jeg beundrer dere alle sammen for både pågangsmot og tolmodighet.

Vi var så heldige å få full klaff på første forsøk, men det er dessverre ikke alle som er like heldige.

Tvi tvi, jenter! Jeg krysser fingre, tær, armer og ben for at dere får drømmen oppfylt på dette forsøket.

Stor klem og masse babystøv sendes til dere fra meg!

Takk Lykkemamma.... Du var virkelig heldig som klaffet på første forsøk. Lykke til med den forestående fødselen..

Adine.... bra at du har tatt blodprøve. Da kan du i allefall få det unna vei.. Mensen har en tendens til å la seg vente på nå du vil ha den, er ikke det typisk.

Når det gjelder min venting, så er jeg nok vant til det. Var i allefall positivt overrasket over at det var såpass mange folikkler som det var. Regner med at det ennå går neste uke før det blir noe uttak. Spennende å se i morgen på UL. Imens koser jeg meg her i Tromsø... Har vært å brukt noen kroner på egenpleie (les shopping) Nå skal jeg kose meg på rommet mitt og slappe av resten av dagen..

Annonse

yes da er jeg i gang og!!!!!!!

fikk tr i dag! elonva settes i morgen!

syv88: jeg var paa første time 5desember 2010. første forsøk naa allerede. kunne starte neste mens :) ble helt uvel jeg, da jeg var paa første time fordi det gikk saa fort ;) hehe

tvi tvi...

Så flott Adine!! Nå er du virkelig igang. Nå kommer det til å gå fort fremover.

Jeg selv har kommet til 3. sprøytedag med puregon og syns det går helt greit. Det er mannen som tar seg av sprøytestikkingen, for jeg er ikke helt venn med den nåla enda. Men så lenge han gjør det, og jeg bare lukker øynene, så går det helt fint :) Men jeg er glad for at jeg ikke må stikke 3 ganger daglig som deg, Rypefest.

Neste som skjer her er UL om 1 uke. Lurer veldig på hvor mange egg det blir. Vil gjerne ha egg på frys.

god helg til dere alle sammen :)

Jada, nå sitter jeg her i min egen sofa og slapper av. En positiv UL i dag. Har 6 folikkler på hver side og de er ca 12 mm de fleste av dem. Begynner på Orgalutran i morgen tidlig, så da er det 3 stikkinger per dag. Det går bra det. Nå har jeg prinsesseplaster på magen da snuppa syntes så synd på meg i sted når jeg satte sprøytene mine. Det kom nemlig litt blod. Hehe, artig de der små ja.

Grattis med mens Adine, den kom likevel.

Heisann alle sammen! Jeg har liksom meldt meg helt ut i forkant av dette tredje ferskforsøket vårt. Det blir vel siste runde for oss på en stund dersom dette ikke går nå. Fikk ut syv egg, tre ble befruktet. To ble satt tilbake, mens ett ble kassert pga dårlig kvalitet. Litt trist at vi ikke fikk noen "bonusforsøk" denne gangen.

Ved tidligere forsøk har vi fått ut tre og fire egg. Alle har blitt befruktet og blitt satt inn eller frosset ned - så vi har hatt veldig bra kvalitet tidligere. Denne gangen satte de opp puregondosen i håp om noen flere egg, og da endte vi opp med færre egg til slutt enn de andre gangene. Tilfeldighetene rår i dette spillet gitt. Men satser på at det bare er disse to små jeg trenger. :-D Veldig spent.

Legen på riksen som satte inn de to små mente at det ikke var noen grunn til å gi seg dersom dette ikke lyktes denne gangen, han mente vi burde forsøke icsi privat også. Men tror nok at vi tar en liten pause i alle fall, litt sliten av alt dette nå! Vi har bestilt oss tur til litt varmere strøk om en mnd tid....det blir bra med ferie.

Satser selvfølgelig på at vi drar på ferie med en eller to knøtt i magen, men ferie blir godt uansett hvordan det går. :-)

Lett å bli vel negativ etter mange kjipe resultat, men etterhvert som dagene går nå, så vokser vel håpet også. Da surfer man på nettet etter barnevogn og smarte løsninger for soverom og bad (er det bare meg?), og håper så fryktelig!!!

Lykke til alle sammen!! :-)

Lykke til videre Adine_mirakel*ønskes.

Jeg har vært på UL i dag og der ble det satt opp til uttak på onsdag. Det hadde jeg aldri trodd. Så da er det bare å vente til i kveld og så skal den siste sprøyta settes... EVER... Når dette forsøket er over er det nemlig slutt på prøvinga.. Skal bruke Ovitrelle som eggløsningsprøyte denne gangen også.

Hvis det er noen av dere som trenger to sprøyter med Orgalutran så si ifra. Det er det jeg har igjen denne gangen.

så deilig da, Rypefest. Så fort det har gått til uttak. Jeg gleder meg til UL på fredag, og håper inderlig at jeg får uttak på mandag. jeg har snakket med legen min i dag og har fått beskjed om at jeg kan få være sykemeldt i rugerperioden. Og det gjør meg litt lettere til sinns. For rugerperioden syns jeg er ganske tøff.

Masse lykke til Rypefest til onsdag, og til dere alle andre med uttakk, innsett og rugeperioden :)

Endelig kan jeg si at jeg er av januar- jentene. Fryseforsøk denne gangen, og har vært så redd for å avbryte som sist. Men i dag var jeg til UL og slimhinna var nesten 7 mm og INGEN folikkler som kunne ødelegge denne gangen!!!!!!!!!

Så da skal jeg sette inn TO små embryo på fredag..... Jeg har sommerfugler i magen og kjenner at DETTE SKAL GÅ!!!!!!!!!!!! Jeg vil bli mamma innen jeg er 35 og dette er sjansjen jeg har for akkurat det. Nå synes jeg vi har ventet lenge nok, og en eller to små gull er mer enn velkommen til oss nå.... Drøm, drøm, drøm. Snakka med legen min i dag, og hun ville sykemelde meg fra fredag og frem ettertestdato. Er såååå deilig å tenke på at jeg bare kan tenke på meg selv i denne tiden. Jeg skal gå turer, lesebøker, lage meg gode middager, være litt sosial, være sammen med tantebarna mine og bare kose meg!! Det må da være oppskriften på et velykket forsøk.

LYKKE TIL ALLE SAMMEN. Stoooooooooooor klem fra en som ruger på to neste uke:):):):)

Da var uttaket over, og vi fikk ut 11 egg :) Fornøyd med det! Sist fikk vi ut 6 egg. Men da hadde jeg gått på 200ml puregon, mot 350 denne gangen. Så det har nok hjulpet.

Blir spennende å se i morgen hvor mange som lar seg befrukte, og ikke minst på torsdag- for å se hvor mange som har delt seg rett.

Jeg er bare 24 ( snart 25 ) år, men har fått tilatelse til å sette inn 2 embryo dersom det er mulig. Dette fordi kroppen min visstnok eldes noe raskere enn normal.

Blir en spennende tid... Lykke til alle sammen :)

Så flott at det ble 11 egg ut, det lover jo veldig bra for at det skal bli to inn på torsdag:-)

Krysser fingrene for deg!

Aurora 34, lykke til med innsett av to på fredag. Det blir spennende for oss i begynnelsen av februar. Det e jo egentlig ikke så lenge til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...