Gå til innhold

januar-jentene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Åssen går det med dere?

Jeg er så klar for å komme igang med forsøket. Klarer nesten ikke å tenke på annet, så godt det straks er jul, for da er det mye å holde på med.

Jeg har fått oppstartsdato på spray til 2.juledag. Det blir første gang med spray, så det blir spennende.

Ellers så er det delte følelser med forsøket. Er så redd for å bli å bli så skuffa hvis det ikke går bra, at jeg går rett i kjellern. Humøret er ikke på topp fra før av. Men har sett at det har kommet mange positive tester her inne i det siste, så håper det går for oss også.

Men ha en god jul hvertfall, til dere alle sammen. Og så håper jeg at vi får et kjempegodt nytt år alle sammen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spent, og ivrig etter aa sette igang her ogsaa!!! skal visst ha kort regime jeg da ;) kjenner jeg er litt engstelig for aa bli gravid utenfor livmor igjen jeg da... det er liksom "nesten" i maal, men allikevel ikke...

lurer paa aassen kroppen reagerer paa hormonene ogsaa... har aldri brukt noen hormoner...

faar haape mensen kommer snart, saa vi kommer igang.. :) hvilket sykehus holder dere til paa da... vi er paa riksen vi ;)

Skrevet

Vi holder til i porsgrunn. Nå har jeg endelig kommet i gang med spraying. Er deilig å komme i gang :) så håper jeg at bivirkningene holder seg unna.

Har du kommet igang nå da?

Har forresten byttet nick fra håp-86.

Skrevet

mensen kommer mot starten av nyttaar, saa ikke lenge til nei... har selvfølgelig blitt syk.... hatt feber og hoster siden lille julaften... haaper kroppen er klar til aa ta i mot en baby allikevel....

naar blir det insett paa deg da.

Skrevet

Flott at du startet ny tråd Lykke i 2011. Du skal se dette er ditt år. Jeg kjenner jeg er glad for å slippe spray denne gangen, men er veldig spent på hvordan det skal gå uten den... Jaja, snart er man på "kjøret" igjen.

Skrevet

Gratulerer så mye! Så kjekt å høre at du endelig har klart det. Har fulgt med deg her inne en god stund nå! Det er så godt å høre om positive prøver.

Må si vi har noe til felles i dag. Jeg fikk også positiv test i dag. Vi var så heldig å få en jente ved hjelp av prøverør i januar i år og vi trodde ikke vi skulle få flere barn. Vi har i tillegg ei på 6 som vi fikk naturlig. Men under skjer og vi har klart det på egen hånd igjen. Så her sitter jeg helt sjokket og skal ha barn igjen 19. august. blir bare 1 1/2 år mellom de.

Igjen gratulerer så mye

Skrevet

Jeg skal også ha IVF i midten av januar. Hadde oppstart på spray 18.12 og skal starte med sprøyter 04.01. Det blir spennende, er første gang for oss. Eller det vil si at jeg i august hadde oppstart med spray, men etter en uke så fant jeg ut at jeg var gravid. Helt utrolig, men det endte dessverre i MA i uke 10. Så nå prøver vi på nytt. Hadde også en SA i uke 5 i februar etter 7 runder med Pergo. Skal i gang på Hausken, hører egentlig til Haukeland, men der var det litt ventetid i sommer og utålmodige som vi er, så velger vi heller å betale for å komme raskt i gang :-) Lykke til alle sammen, håper januar er en lykke måned!

Skrevet

Adine_mirakel*ønskes_ : uff så kjedelig å bli syk nå. Men hvis det er en trøst så er det bedre å bli syk med feber nå, enn etter innsett. Høy feber i rugeperioden er vist ikke bra, sies det. Men kjedelig er det uansett.

Det blir innsett i uke 4. Vet ikke dato enda. Men skal på ul 21.01 for å fastsette dato. Så fortsatt en stund til.

Er deilig at det er jul. Dagene går så fort syns jeg. Er jo så mye juleselskaper at jeg ikke rekker å tenke så mye ;)

Glow2011: Velkommen inn i denne tråden :) Så leit å høre at du har mistet 2 ganger. Vet du noe årsak til at du mister? Jeg har også mistet 2 ganger, men legen har ikke funnet ut noe årsak til hvorfor. Så har vel bare hatt uflaks, eller hva jeg skal si.. Men skal bruke blodfortynnende dette forsøket for sikkerhetsskyld. Alt skal prøves! :)

Skrevet

Heisann Lykke i2011?*sprayer* :-)

Ja veldig påkjenning å miste 2 ganger, første gangen var til og med på 35 års dagen min, snakk om bursdagsfeiring :-( Men hvordan det føles, vet jo dessverre du også alt om. Men man stabler jo seg på beina og ser fremover. Første gang jeg mistet, var slimhinnen i livmoren veldig tynn i følge gynokologen min på Volvat, så da har det nok ikke fått festet seg ordentlig. Andre gangen døde det ca i uke 8, uten at de kan si hvorfor, hun mente det bare var tilfeldigheter. Så krysser jo fingrene for at det ikke skjer igjen. Har fått mye tips fra andre om blodfortynnende, men det spørs om jeg får det på første IVF forsøk....Nå mener jo heldigvis Hausken at vi er det klassiske paret som får et barn ved hjelp av dem og så gjerne et på egenhånd. For jeg har jo blitt gravid selv to ganger, men pga PCOS og min alder mener de at vi trenger litt hjelp. Men vi prøver og ikke ha for høye forventninger, mye som skal klaffe. Det gjør jo også noe med deg å ligge i stolen hos legen i uke 10 og få beskjed om at dette ikke ser bra ut.... Men det positive for oss er jo at vi klarer å bli gravide og da er jo håpet så absolutt til stedet for at det en gang går bra. Skulle jo bare likt å visst når :-) Ønsker deg all mulig lykke, ser du er akkurat en uke bak meg. Jeg skal til UL 14.01 og uttak\innsett uke 3. Og det er jo ikke lenge til :-D

Skrevet

her gaar jeg bare aa venter paa mensen!!! var hos akupunktøren min i gaar, og ho skulle prøve aa sette den igang... saa regner med den kommer idag eller i morra....

aa seff har jeg lest om ivf... og det er stor sjangs for aa bli gravid utenfor livmora.... det plager meg ass... for det vil jeg ikke oppleve igjen...

glow velkommen!

formen er bedre i dag heldigvis :) og jeg er glad for at jeg ble syk naa og ikke i rugetiden :) da hadde jeg vert bekymra....

MENSEN.... HVOR ER DUUU.... er saa klar for aa sette igang!!!!

Skrevet

Glow2011:

Første gang jeg mista så de det på ul i uke 6-7. trodde jeg skulle dø da jeg satt i stolen, Legen leitet og leitet etter hjerteslag, og han ble mer og mer stille. da skjønte jeg at dette ikke hadde gått bra. Andre gangen var i uke 9. da hadde vi allerede vært på 1 ul og sett hjerteslaga, så jeg var helt sikker på at denne gangen skulle det gå. Men Legen ble helt stille denne gangen også, og jeg selv stirret på skjermen for å finne hjertet, men det var dødt. Legen mente at det var det siste døgnet det hadde dødt, for det var akkurat så stort som det skulle ha vært. forferdelig nedtur! Men nå er vi igang igjen da. Man kan jo ikke la det stoppe oss. Jeg og samboer har tatt en haug med blodprøver, og de har ikke funnet medisinske årsaker til at det ikke skal gå, så da får vi ha trua! Legen sa at 1 sa er normalt, 2 er ikke uvanlig, men 3 sa på rad er mer unormalt. Så jeg håper av hele mitt hjerte, at vi skal få det til igjen.

Merker du noe til bivirkninger av sprayen da? Jeg merker ingenting enda, men har ikke brukt den så mange dagene heller da :)

Straks bare 14 dager til du skal på ul nå da. Det går jo fort når man først er i gang :)

Adine_mirakel*ønskes_

Nå håper jeg du også får effekt av akupunkturen, så du også får kommet i gang. :)

Skrevet

Lykke i 2011? :

Jeg fikk også beskjed at jeg skulle se på dette som tilfeldigheter og ikke som et tegn på at det er et bestemt problem som medfører SA\MA. Så velger å tro på det så langt det lar seg gjøre (driver boksekamp med de negative tankene :-) )

Jeg har begynt å merke litt nå, får litt hetetokter, hodepine og så svir det godt i nesen når jeg tar sprayen og en stund etterpå. Har også litt kløe som kommer og går. Alt dette begynte for 1-2 dager siden, men er ikke så ille. Bare merker at kroppen ikke er helt 100% :-)

Dagene går fort og jeg har det vanvittig travelt på jobb, så har mer enn nok med å huske å ta spray + metformin tabeletter (for avhjelpe på insulin resistens som de mener kan være et problem for meg), tre ganger for dag begge to, men til ulik tid, for sikkerhetsskyld :-) Så her piper det på telefon og pc støtt og stadig :-D

Adine_mirakel*ønskes:

Håper også du får kommet i gang, kjedelig å gå å vente....

Skrevet

Godt nyttår :)

Oj. skjønner godt at det er mye å passe på, Glow2011. jeg syns nesespray 2 ganger daglig er nok å huske på jeg. så må ha varsling på mobilen. hehe

Tar du 1 dose 3 ganger daglig av sprayen eller? Jeg bruker 2 doser 2 ganger daglig. Har skjønt at det er litt forskjell på hva som brukes.

Deilig at det er blitt januar alt :) da er det lissom denne måneden det skal skje :)

Skrevet

Kjenner meg igjen Glow2011 og Lykke i 2011. Hadde også masse alarmer på sist for å huske å ta nesesprayen.

Jeg tok den siste proveratabeletten i morrest, så her er det bare å vente på mens. Regner med at den er her om ei uke eller så. Jeg bruker å måtte vente ei stund. Gonal-F er det fullt av i kjøleskapet, så nå vil jeg komme i gang.

Lykke til videre alle sammen, nå er vi snart i gang hele gjengen.

Skrevet

jeg skal ha uttak 4 januar. Nå er jeg voldsomt oppblåst og gleder meg til å få ut disse eggene. Håper at det blir mange gode modne egg. Tidligere i høst fikk jeg ut 10 egg. 6 modne, men ingen av de befruktede overlevde. Så nå får jeg håpe at det hjelper med litt mer medisiner.

lykketil dere andre da. Flere som skal ta ut til uka?

Skrevet

hei micro.

Så deilig å ha kommet så langt allerede. Henger nok litt etter jeg da, for her er det ikke uttak før i uke 4. Men nå er det bare 10 dager til jeg begynner på puregon, så har nedtelling ;)

Lykke til med uttake ditt :)

Skrevet

Hei og godt nytt år jenter!!

Jeg er også igang igjen:-) Vårt tredje og siste forsøk. Sprayer nå for harde livet. Litt skummelt denne gangen, livredd for at det ikke skal gå bra denne gangen heller, men men godt å få det overstått også. Skal ikke på kontroll før 25.01 så det blir mange laaaaange dager framover skjønner jeg heheheh. Skulle tro at man ble vant til dette:-) Tvi tvi jenter og måtte året 2011 bli vårt LYKKE ÅR.

Klem

Skrevet

Lykke i 2011: Ja jeg tar 1 dose 3 ganger for dagen. 2 doser to ganger for dagen høres jo litt bedre ut, en mindre gang å passe på :-D Men det er vel en grunn til at vi har litt ulikt alle sammen. Har du fått noen symptomer nå som du har gått på spray en uke?

Har nå hentet ut Puregon og Ovitrelle og er "klar" til sprøytestart i morgen. Er veldig spent da sprøyter er noe av det værste jeg vet og samboeren min er så pysete at han ikke orker å høre om det en gang. Så dette blir spennende :-) har ikke bestemt når jeg skal ta den på dagen, men tror jeg ender opp kl 22 som er samtidig med siste nesespray for dagen. Litt bekymret for at den gel'en som skal tas etter egguttak(husker i farten ikke hva den heter), var utsolgt hos leverandør. Apoteket mente de ville sikkert få den i slutten av uken....håper det.... ellers så får jeg begynne jakten. Måtte det med Synarela'en, den fikk jeg fatt i på 6. apoteket jeg prøvde. Var utsolgt til langt ut i januar hos leverandør...

Kjenner det er mange tanker som surrer i hodet for tiden og det er vanskelig å få sove.....men jeg får bare ta det som kommer, kan jo i grunnen ikke gjøre noe annet :-)

Fortsatt lykke til alle sammen :-)

Skrevet

Lykke til på uttak i morgen, micro!

Da skal sikkert du også ha uttak i uke 4, samme som jeg, eka72. :)

Vi ligger ganske så likt i løypa. Jeg sprayer også som bare det. Har heldigvis ikke merket så mye bivirkninger enda,. Men jeg burde kanskje spørre mannen om det, for det er han som merker humøret. hehe

Når skal du ha uttak, Rypefest? Uke 3? :)

Skrevet

Uttak... hva er det ;-)

Vet du lykke i 2011, jeg aner ikke. Regner med at jeg ikke starter på sprøyter før den 7 eller 8, og så skal jeg stikke i 7 dager før ultralyd. da har vi kommet til den 14 eller så. Og så skal jeg nok gå i noen dager til. Ser at på planen min regner de minimum 15 dager med stikking. Er usedvanlig sentimulert og regner med at det tar lang til. Når jeg ble gravid med snuppa stakk jeg i 21 dager før jeg var moden nok. Har få egg og er treig ;-) Har jo kort regime denne gangen så kan jo ha flaks og havne i uke 3 eller 4, men som sagt før. Jeg aner ikke. Vet ikke når jeg skal ha første UL engang. Siden jeg ALDRI reagerer som de vil. Som jordmora sa sist jeg snakka med henne. " Du er en nøtt å knekke du, vi har aldri jobbet så lenge med en pasient på stimulering som deg og at det fortsatt ikke skal gå som vi vil" Lo godt da, fordi det egentlig er en god beskrivelse på meg som person.

Dere skal få vite når jeg er igang. Det er nok noen dager til ja...

Skrevet

Tusen takk jenter.

rypefest - Uttak er den dagen jeg skal ta ut eggene. Det samme som egguttak. Denne gangen synes jeg sprayingen har gått fort, det samme med sprøytene egentlig. Er vel pga at det skjedde så mye i jula at man glemmer helt tiden. Men kjenner jeg begynner å bli nærvøs for antall modne egg og befruktet. Men vi trenger jo bare 1 egg da.

Fikk høre at min svigerinne skal ha sin 4 unge i juli. Håper så inderlig at det kunne ha blitt vår tur igjen.

skriver mer i morgen

Skrevet

Micro: håper du får ut mange flotte egg som villig lar seg befrukte! Hold oss oppdatert. :)

Rypefest:

Oj. det er så usikkert altså. Syns du det er frustrerende, eller går det greit at du ikke helt vet? Jeg er veldig sånn at jeg liker å vite når ting skjer, så jeg kan ha en dato å se frem til og planlegge ting rundt det. Men du har kanskje blitt vant til å ikke helt vite når uttaket kommer..?

Glow2011: Lykke til med sprøytestart i dag. Jeg kjenner meg godt igjen at sprøyter ikke er helt det store hverken for samboer eller meg. Sist brukte jeg Menopur, og de må man jo blande og trekke opp selv. Litt skummelt. så syns det blir bedre med disse ferdigpennene til puregon. Jeg fikk samboer til å sette sprøyter på meg sist. Han var nervøs i starten, men så syntes han at det ble moro faktisk. ;)

Er det Crinone som er vanskelig å få tak i? Det var problemer med den sist jeg skulle ha den også. Da skal jeg jammen sjekke om apoteka rundt her jeg bor har inne, så jeg får kjøpt.

Ha en fin dag alle sammen :)

Skrevet

Lykke i 2011, jeg er nok en slik som liker at alt er planlagt, men har erfart at det er vanskelig å planlegge med meg. Denne gangen tar jeg alt som det kommer. Kjenner at jeg ikke gidder å stresse med datoer og slikt. Har foreløpig på mine fem forsøk ikke helt respondert slik jeg skal, så derfor blir alt usikkert. Har jo gjort dette noen ganger nå, så jeg har blitt vant. Uttaket kommer når det kommer, og er forberedt på at det tar tid. Likevel kjenner jeg at usikkerheten gjør meg noe stresset, men det starter om noen dager likevel. Og så er det bare å smøre seg med tålmodighet. ;-)

Ha en strålende dag dere flotte damer der ute..

Skrevet

ja da var det rekord i dag da med egg. Fikk ut 13 egg. Det meste jeg har fått ut er 11. Så er veldig fornøyd i dag. Ligger og daffer på sofa'n. Har litt vondt,men det funker fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...