Gå til innhold

O dere dyktige husmødre her inne, hjelp meg... medisterkaker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrytt på meg å lage medisterkaker, men det har jeg jo aldri gjort før.

I oppskriften så står det så kjekt: "medisterkakene skal trekkes". JAHA??

som pølser eller??

Hjelp!! Vis, tegn og forklar!! :o))))

evig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg lager medisterkaker så steker jeg de. Trekkes er jo da i sausen tenker jeg;)

Om du skal ha de i en saus kan du brune de først på hver side også trekke de i sausen.

Om du ikke skal ha de i saus så bruner du de på den ene siden, så setter du ned varmen og gjennomsteker de på middels varme:)

Skrevet

Har alltid stekt medisterkakene jeg.....

Skrevet

Jeg pleier og steike dem litt først. Bare bryne dem litt liksom.

Og så koker jeg opp vann i en stor kjele, og når dem er passe brynte så legger jeg dem oppi vannet, som ikke koker lenger men er på grensen mellom ikke koke, koke. Så lar jeg dem ligge der og trekke til dem er gjennomkokte.

Så legger jeg dem enten i en tett boks i kjøleskapet eller i fryseren og når jeg skal servere de så steker jeg dem litt lett på middelsvarme, sånn at dem blir gjennom varme, men ikke brente.

Jeg pleier og enten bruke kjøttkake saus hvis vi bare skal ha medisterkaker, men til jul så lager jeg saus etter ribba/juleskinka.

Man kan jo også legge dem oppi sausen for og varme dem opp isteden for og steke, men jeg personlig synes det er best og steke.

Lykke til. :)

Skrevet

2 måter å gjøre det på.

hvis du skal ha de rett i sausen, steker du de først,og legger de i sausen, og lar de stå å trekke i sausen, altså ikke koke.sausen må være ferdig kokt opp før du tar de i.

hvis du ikke skal ha de i sausen ,steker du de, og har en gryte med vann på siden, gjerne med buljongterning i ,og legger de oppi der etter at de er stekt, de skal ikke koke, men stå på svak varme, så de blir igjenomkokt.det er vanskelig å få de helt stekt igjenom bare ved steking, det tar i allefall mye lengre tid, og fort for at de blir for mye stekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...