Gå til innhold

Vondt i underlivet plutselig- 5 dager etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært øm og hatt vondt hele veien, men har greid å sitte korte perioder, og skal ikke klage. Men i dag gjør det kjempevondt når jeg setter meg/går, jeg kjenner liksom hvor det er sydd, og det føles som stinga gnager på en måte. Synes det er rart det først er sånn her nå, og ikke før? Kan noe være galt? Blør litt friskt blod enda, men avtatt masse.

Noen tanker rundet dette folkens??

Og når blir det som normalt igjen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stingene som gror vil jeg tro, men sjekk hos legen hvis du synes det er for vondt og ikke kjennes rett :)

Skrevet

Det kan godt hende det er groprosessen som du kjenner godt nå, hehe.

Arrvevet som dannes når man har revnet, kan være vondt ganske lenge etter fødsel altså..

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg funnet ett speil å sjekka ut litt, hehe.

Skrevet

Høres "normalt" ut.

Eg følte meg i grei form der nede når eg kom heim (bortsett fra stingan som eg kjente godt), så eg var tidlig ute med vogna. 6 daga etter fødsel gikk et nån km, dagen etter gjorde eg det på nytt, bynte å kjenne meir, men gikk på tredje dagen enda en gang nån km men da endte det i gråt og nesten ei uka på sofan. da kjentes det ut som eg hadde fådd betennelse i såret og hadde smerter i klitoris, jævlig ubehaglig.

Var innom sykhuset for å levere nokka og spurte dem samtidig ang dette og de sa det var dårlig gro forhold der nede ( i det ytre såret) fordi det er så fuktig. Så de neste to ukene sov eg uten trusa (sov på handuk) for å få masse luft, gikk i vide bukse, dusja fleire gang om dagen og tørka godt (hadde heldigvis sambo heime da som kunne ta seg av baby) og tok det heilt med ro. Da bynte det å gro orntlig og en mnd etter fødsel hadde eg sex, og det føltes som før graviditet :)

Lykke til, hjelper på med tålmod.

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men jeg fikk betennelse i stingene fire-fem dager etter fødselen, frem til da va jeg bare litt øm, men betennelsen var helt jævlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...