Gå til innhold

På besøk far 1.tri. Når slapp kvalmen hos dere?

Anbefalte innlegg

Jeg går over i uke 10 i morgen og har en voldsom kvalme med sterke brekninger (ingen oppkast). Dette tærer skikkelig på.

Dette begynte for et par uker siden (rundt uke 7-8) og har blitt verre. Går med sea band og prøver å spise små porsjoner ofte.

Pleier denne kvalmen å gå over i uke 12? Har ikke opplevd dette tidligere og med full jobb og to små barn er hverdagen hard om dagen.

Veldig glad for svar

Fortsetter under...

heisann!! det er jo veldig forskjellig fra person til person å lenge kvalmen blir.. hos meg var jeg skikkelig kvalm med brekkninger og oppkast fram til uke 15 med nr 1 og uke 14 med nr 2.. jeg "overlevde" kvalmen med å spise vær 2. time hele døgnet..

Denne gangen gikk faktisk kvalmen over hos meg da jeg var ca 10 fullgåtte uker. Var også veldig dårlig, og kvalmen begynte allerede i uke 6.

Tidligere har den gått mer gradvis over, kvalm og uggen langt ute i andre trimester....

Lykke til!

jeg var daglig kvalm til uke 14-15 tror jeg. Siste gang jeg brakk meg var i går. Jeg er 23 uker i dag..... kan plutselig bli kvalm enda. Men formen og matlyst og alt er mye bedre nå. Og er kvalm/brekker meg en gang i uka eller no nå. Men formen ble gradvis bedre fra uke 13-14.

Annonse

Hei.

Jeg spyr fremdeles... Er nå i uke 24... Har blitt litt mindre oppkast etter uke 20, men er fremdeles veldig kvalm og spyr innimellom...

Men det var ikke mye trøst for deg..

For de fleste pleier det å gå over når 1.tri er ferdig. Alt fra uke 12 til 14-15, og for noen rundt uke 20.

Håper du snart blir bedre! Lykke til! :)

Rundt uke 11 ga det seg,altså den daglige kvalmen. Er 31+2 nå og får jeg ikke spist en brødskive rett etter dusjen på morgnen, spyr jeg enda. Kan ikke bevege meg/gjøre ting uten mat i magen. Men så fort jeg har spist litt er jeg oveerhodet ikke kvalm noe mer den dagen.

Hadde ikke oppkast eller brekninger, kun et par ganger med sure oppstøt. Men jevnt kvalm frem til uke 12-13, deilig når det ga seg, men man blir nesten nervøs av det også, føler seg frisk igjen!

Annonse

Med førstemann (jente) var jeg kvalm med oppkast fra uke 5 - uke 16. Det gikk gradvis over og ble bedre fra ca. uke 13.

Denne gangen er jeg gravid med ei jente igjen. Ble kvalm i uke 7, men har kun kastet opp èn gang. Men var så og si konstant kvalm i våken tilstand fra uke 7 til uke 15. Nå er jeg i uke 19 og fortsatt kvalm hver dag, men det har forandret seg fra å vare hele dagen til bli morgenkvalme. Brekker meg mye og klarer ikke lukten/synet av enkelte ting som jeg ikke har reagert på før. Håper det gir seg snart, men jeg har på en måte blitt vant til det.

Lykke til. :)

Det gav seg så snart jeg begynte å ta postafen. Hadde hyperemesis til uke 12. Var da så desperat at jeg tydde til postafen, var langt nede pga den elendige kvalmen. Fikk et bedre liv, og kvalmen gav seg helt i uke 18. Nå er jeg bare kvalm innimellom pga forstoppelse, er i uke 25 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...