Lykkeligmamma:) Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Hei! Er nå i min 21. uke av graviditeten. Merker ofte liv og har sett den lille på ul flere ganger og alt var bra:) Tidligere kjente jeg ligamentbåndene strekke seg når jeg reiste meg brått eller hostet feks, men kjenner ikke stort til det lengre. Ikke merket noe til kynnere enda heller..? Men igår kveld da jeg skulle legge meg fikk jeg intens smerte nede v eggstokkene (trusekanten) på venstre side. Kjentes nesten ut som ligamentsmerter som stikk/strekk man da får .. bare at dette ikke ga seg.. Å jeg strakk meg ikke eller noe, som gjorde at dette kom.. lå bare rolig. Var faktisk veldig vondt og ubehagelig og jeg hadde vondt i hvertfall en halvtime før de bedret seg litt og litt. Har merket bekkenet litt på den samme siden nå de siste dager, men ikke slik smerte som jeg merket igår kveld. Ikke hatt noen blødninger eller noe nå, og idag kjenner jeg det ikke.. Men man blir jo bekymret.. Håper noen kan gi meg et svar på hva det kanskje kan være??
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Høres veldig likt ut med det jeg har hatt. Skikkelig ligamentsmerter som varer en god stund, jeg kan til og med gå å være øm/støl der på en måte lang tid etterpå.. Det er ikke farlig men veldig vondt og ubehagelig..
LeJean Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Er det sånn at hvis du presser på det og i det du slipper så gjør det vondere? Da kan det gjerne være babyen som ligger og klemmer på eggstokken din nemlig og bruker den til pute. Jeg ble innlagt på akutten for to uker siden (uke 23) med vondt i nedre høyre side av magen. Gjorde kjempevondt og enda vondere når jeg var i bevegelse. Legene trodde selvsagt at det var blindtarmbetennelse, men på ultralyd viste det seg å være hodet til babyen som klemte på eggstokken og urinlederen fra høyre nyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå