September<3gutt Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Er det flere som sliter med klumper på brystet? Høyre brystet mitt klumper seg ganske ofte. Klarer å løsne klumpene igjen med en varm dusj, massasje og evt varm klut - og selvfølgelig av å amme. Men det er veldig irriterende att det skal klumpe seg så ofte, for det gjør jo vondt også da. er som oftest på natta det skjer, så det ødelegger nattesøvnen min.. Gutten min sover fra kl 23 til 06. Jeg bruker ull-innlegg. men er det noen som har andre råd for å unngå tette melkeganger? Er så redd for å få brystbetennelse!! Det var rett før jeg måtte til legen da baby var 3 uker gammel, pga tette melkeganger og litt feber. Men klarte heldigvis å løsne det etter dusj nr 2...
Traveltobarnsmor! Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Ja høgre puppen min er også trøblete! Hadde tette mganger og fikk feber og influensa symptom for en uke siden.Ilende hodepine i flere dager. Har slitt med såre brystknopper og snuppa var ikke flink til å tømme brystet. Hun er tre uker og har akkurat nådd igjen fødselsvekten sin etter at eg har pumpet og gitt tillegg.(tilsammen 80 ml 7 ganger i døgnet)...dette gjør at eg får tette melkeganger igjen siden det ikke er alltid pumpen får tømt skikkelig heller. Er rød på brystet igjen i dag...så må vel prøve å pumpe oftere. Har sår på tuppene mine enda og det gjør vondt å amme...men må visst bare la henne slippe til, så eg får tømt tanken! Dusj, massere og amming er vel oppskriften.....
akvarangen Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Jeg slet også mye med tette melkeganger og begynnende brystbetennelser, og etter tips fra Ammehjelpen begynte jeg å ta et kosttilskudd som heter lecitin. Etter dette har jeg, bank i bordet, ikke hatt tette melkeganger! Tilfeldig? Jeg vet ikke, men det er i hvert fall verdt forsøket! Du kan lese mer her: http://ammehjelpen.no/artikkel/103/Tette-melkeganger-forebygging
2010 Mammaen Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Jeg tok også lecitin til produksjonen hadde stabilisert og redusert seg så mye at jeg ikke trengte det mer. Kan anbefale deg å prøve det! Koster litt, men det er ikke sååå avskrekkende.
Nicoline3 Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Hadde samme problemet de første månedene (også tullete høyre pupp) men ble bedre etter akupunktur og bruk av varmeputer (fås kjøpt på ammehjelpen) Varmeputene hjelper veldig lokalt på de tette gangene og varmer opp melka så spruten stod......hadde liten effekt (men noe) av lecitin, og syntes varmeputene var mye bedre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå