Casti Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Trenger man hendvisning fra lege for å få time hos kiropraktor eller kan man bare ringe å bestille time?
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Jeg måtte få henvisning fra legen, pga at det har med svangerskap å gjøre. Kan jo ringe legekontoret og forhøre deg der
Februargutten <3 Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Man trenger ikke henvisning Vet det fordi jeg går til en selv (tror man trengte det før..) . Utrolig hva de kan løsne og hjelpe med under/etter et svangerskap. Jeg er veldig fornøyd! Kan være en fordel å finne en som har litt "ekstra" kompetanse på området, fordi om de felles har lang utdannelse og er flinke på det meste
AlmaN Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Jeg har bare ringt direkte til kiropraktoren og fått time temmelig raskt. Spør gjerne om de jobber med gravide. Dette er vel ikke noe man får dekt av helsevesenet likevel, mener du må betale selv. Da er det ikke noe behov for henvisning. Men jeg syns absolutt kiropraktor er det som hjelper best mot smerter i bekken og rygg i svangerskapet. I alle fall bekkenlåsning som jeg har hatt. Har også prøvd fysio og manuell terapeut. Kiropraktoren finner som regel ut en hel del bare ved første konsultasjonen.
Casti Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2010 Tusen takk for svar=) Er sykemeldt for tiden pga. rygg/bekkensmerter!??! men allikevell føler jeg at det blir mer vondt med tiden selv om jeg tar det med ro, noen dager skal jeg ikke klare å få på meg buksene mine, så tenkte jeg skulle dra til kiropraktoren og få litt behandling og tips..
Fleur Delacour Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Før måtte ein ha henvisning uansett for å få dekkja delar av utgiftene til kiropraktor. No er denne delen dekkja uansett, så det du betalar hjå kiropraktor no er eigenandel (som fortsatt er rimeleg høg, då eg gjekk var det 280 kr per time). Det tyder at du ikkje treng henvisning. Om det gjeld eigne reglar for gravide må du spørja enten fastlegekontoret ditt eller kiropraktoren om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå