Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Har lest en del på forumet for flaskemelk og fått mye info der, men har likevel en del spørsmål som jeg håper noen kan ta seg tid å svare på. Jeg gir kun flaske, litt MM men mest MME. Tuppa mi er snart fire uker og får et par MM måltid pr dag (pumpet melk), ellers går det på MME. Det hadde vært bra lettvint å bare ta frem puppen, men av flere grunner så er det nå blitt som det har blitt her. Hvordan gjør dere det når dere er borte, feks på kjøpesenter eller på besøk? Blander dere ferskt, har med ferdigblandet fra kjølekap eller kjøpt ferdigblandet? Hvordan metode for å få rett temperatur? Termos med kokt varmt vann enten til blanding eller til vannbad? Mater dere konsekvent pr. 3 time ( for en 4 uker gammel baby), eller lar dere de styre det selv når de er sultne? Det tar jo litt lenger tid å tilberede MME enn å bare ta frem puppen da.. Har dere andre tips tar jeg gladelig i mot! :-)
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #2 Skrevet 21. desember 2010 Haha, FLASKEmammaer!!!! Går fort her i svingene...
jlille Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Vi har kjøpt avent flaskevarmer på apoteket, så hvis du er i nærheten av en stikkontakt og vann, bruker vi den til å varme melka. Vi har også latt flaska ligge under klærne våre inntil huden, faktisk, de gangene vi ikke har kunnet varme melka på andre måter men, så at de selger en slags greie på barnas hus, iiamo tåteflaske, som varmer opp melka på 4 min. Men vet ikke hvordan den er da
*LillaMeg* Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Jeg lot min være selvregulerende. Hadde vært en pine for meg og han om jeg dro ut måltidene hans.. Men prøvde å la det gå minst 2timer mellom hvert mme måltid for det er ganske hardt for magen. Og det funket. De skal vel helst være selvregulerende når de er så små.. men er det liksom 30min siden siste mme måltid ville jeg kanskje prøvd andre ting før mat. smokk, bleie, oppmerksomhet osv.. Jeg kjøpte en pulverdispenser boks fra tupperware (Avent har og en, men syns ikke den er såå god) og da hadde jeg med feridg oppmålt pulver, og en flaske med kokt vann. Varmet det i en micro på cafeer og slikt. Jeg bruker nan, så da bare varmer jeg vannet til 40grader og blander i pulver. Syns selv at blandemetoden med blande varmt og kaldt vann +termoser virket som ett umulig styr, så jeg brukte bare å ha kaldt avkjølt vann på flasker, som jeg varmet.. Var jeg på tur hendte det at jeg kokte vann på forhånd og tok med, da var det ofte varmt når jeg skulle bruke det.. Men dette er visst ikke så lurt har jeg hørt, men hvorfor aner jeg ikke..
Hanna30 Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Hei! Jeg lot og lar min selvregulere. Da han var så liten drakk han omtrent annenhver time, men alt fra en til fire timer imellom. Når jeg er ute tar jeg med en liten termos med varmt vann og ei flaske med kaldt vann (før han var tre måneder kokte jeg da vannet først og avkjølte det). Heller i litt mer kaldt vann enn varmt vann i flaska til riktig mål (da blir det omtrent 40 grader), og blander i pulver, som jeg har ferdig oppmålt på urinprøveglass. Veldig lett! Hvis jeg vet jeg skal på en cafe hvor de har mikrobølgeovn hender det jeg tar med en ferdigblanda og får dem til å varme opp. Men blandemetoden er også veldig lettvint synes jeg!
mariabee Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 hei hei! Er selv blitt flaskemamma etter mye betennelse og infeksjon i brystene . SOm du sier, ja lettvint med den puppen men nå gjør vi d beste ut av d hvor mye spiser din lille til hvert måltid? Synes det er vanskelig å beregne her.. Min jente er 3,5 uke gammel og varierer med å spise 80-120ml til hvert måltid nå.. Her har vi brukt å koke opp vann og hatt klart, som jeg har varmet opp i mikroen. Men har lurt på hvordan jeg skal vite når d er 40grader.. Noen triks her?
Steget Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Jeg bruker stort sett blandemetoden når jeg er ute på tur. Men jeg har alltid en ferdigblandet i stelleveska i tilfelle jeg ikke føler for å blande der jeg er. Jeg har med en flaske med kaldt vann og en termos med kokt varmt vann. Går fort og greit når man har gjort det noen ganger! Pulver på urinprøveglass er også veldig kjekt:)
sillyfilly og Olivia Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Når jeg er ute på cafe eller lignende tar jeg med ferdigblandet nan. Knall greit. Ellers så har jeg med vann på termos. Som er sånn ca 40 grader når jeg heller det oppi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå