Gå til innhold

12+5, og enda ikke fått høre hjertelyden..

Anbefalte innlegg

Jeg var på svangerskapskontroll i uken som var og der sjekket vi alt som var.. Livmoren hadde vokst riktig, og alt var bra bortsett fra lavt blodtrykk og blodverdi da...) så da tenkte vi at vi skulle prøve å høre hjertelyden etter mas fra min side.. Min fastlege ville ikke enda pga hun syntes det var litt tidlig. Så vi prøvde og hun fant den ikke. Hun trodde hun hørte den litt en gang, men så forsvant det igjen.. Så tydeligvis har jeg en vilter og livlig krabat i magen sa hun siden babyen ikke ville ligge rolig på et sted:)

Hun sa at jeg skulle på UL i januar så da får vi se da:) Da får vi jo både se og høre ungen vår :o)

Gleder meg til UL jeg altsåå, men er jo så lenge til føler jeg nå:)

...utålmodig:p ..

Fortsetter under...

Bare ta det med ro du :) Jeg avr til kontroll 13+0 og legen leitet i 10 minutter og fant ikke lyden, han fant en puls på 150 men ingen lyd...det va utrolig skuff syns eg, men trøstet meg med at så lenge det er puls er det liv :)

Jeg fikk et kne i magen på jobb halvannen uke etterpå og da fant legen hjerteslagene med en gang :D Så kan være at det var for tidlig å høre på første kontrollen, evt så kan litt ekstra magefett hos meg ha gjort det vanskelig for lyden å trenge gjennom ELLER så kan det være at siden eg har morkake som ligger fremme med magen at den låg i veien og hadde flyttet seg litt slik at vi kunne høre slagene den andre gangen :)

Har vert på ul og sett og hørt den lille gullklumpen min, heeeelt fantastisk! Glede deg masse og ha en kjempebra jul ;)

Jeg fikk heller ikke høre hjertelyden på første svangerskapskontroll (uke 13), legen prøvde ikke å høre etter en gang.. På ultralyd i uke 19 så vi et fint pulserende hjerte, men hørte ikke på da heller. MEN på kontroll hos jordmor i uke 24 hørte vi på hjertelyden, og det var helt fantastisk! Så vær tålmodig du, og kos deg med den voksende mage! Lykke til på ultralyd i januar også :))

Jeg fikk høre hjertelyden i uke 11+6.

Jeg måtte vise legen hvor han skulle finne de,siden han lette på helt feil plass :P Jeg visste at de låg nederst til venstre,siden det var/er der jeg kjenner dem oftest :)

Nå har jeg en doppler her,men mangler gele greiene,så får ikke brukt den :o

Eg er nå 22+2, og hadde time hos jordmor forrige tirsdag. D var første gang ho lyttet etter hjertelyden.

Ho bruker ikke gjøre d før den gravide har vært på ordinær ul, no eg var i uke 18.

Ho sa at d var like god indikator på at alt var i orden, når bl.a. livmor vokste som den skulle.

Så d er ulik praksis, på når man lytter etter hjertelyden til småtrolla inne i magen.

Annonse

legen min ville heller ikke lytte etter hjertelyden før i uke 15. men siden jeg har en doppler og allerede hadde hørt den hjemme så gikk det greit. var da 12 uker.

baby olje gele funker veldig bra til doppler. merket jeg bruker heter simple baby. fant den på ica maxi. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...