Gå til innhold

Fødselshistorien min=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk de første modnings/maseriene lørdag 11/12. Ble lagt inn på føden når det var 5 minutter mellom, og venta på at de skulle ta seg opp. hadde da 2cm åpning, men var veldig umoden ellers. Etter 8 timer med rier dabbet de helt av, og jeg valgte å dra hjem for å sove. Hadde kun svake murringer dagen etterpå, og så var det stille frem til onsdag. Da startet det med sterke tak igjen, men dabbet av utpå kvelden.

Våknet torsdag morgen med sterkere rier enn tidligere, og vi dro inn på føden igjen. Nå var det 3cm åpning og hodet var kommet mer ned i bekkenet. De la meg inn, og jeg fikk komme i badekar. Ble strippet og fikk modningsakupunktur. Etter å ha vært i badekar i et par timer dabbet riene mer av, og etter 10 timer på sykehuset tok vi oss en tur ut. Var tilbake på kvelden, og hadde da nærmere 4cm åpning. Ellers ingen fremgang... Jordmor mente jeg skulle være natten over, siden det åpenbart kunne sette skikkelig i gang når som helst, men siden vi bor så nært fikk jeg lov å dra hjem.

Våknet som jeg har gjort de siste ukene klokka 3 på natta, og fikk ikke sove mer. hadde da bare svake rier i forhold til dagen før. Dro avgårde til foreldrene mine for å ta meg av 2-åringen vår (han sov der hver natt hele uka i tilfelle fødselen skulle starte). Under kjøreturen kjente jeg at takene ble sterkere, men ikke noe verre enn maseriene jeg hadde tidligere.

5 minutter etter at alle hadde forlatt huset, (og kun jeg og gutten min var igjen) kom første ordentlige ri. Iløpet av 40 minutter var de tette, og jeg ringte etter mannen min. etter å ha levert sønnen vår i barnehagen var det opp på føden IGJEN... jeg var mindre optimistisk, utslitt og umotivert etter alle falske alarmer.. føltes som om ungen skulle konfirmeres inni magen min!

Ved undersøkelse var det helt klart 4cm og veldig tøyelig, så jordmor tøyde litt på fosterhinna for å prøve å få vannet til å gå. Riene tok seg ganske kjapt veldig opp, og det var helt klart at nå var det ordentlige fødselsrier!

Tilbragte så et par timer i badekaret. Da var riene så vonde at jeg ikke fant en behagelig stilling å ligge/sitte i. Begynte også å kaste opp. ved undersøkelse var det nå 7cm åpning! :D

Fikk en paralgin major og ble ført inn på fødestua. der fikk jeg lystgass.

klokka var nå blitt ca 1400 og jeg hadde fått 8cm åpning. De tok også vannet, og riene økte kraftig på og var veldig vonde. Lille var stjernekikker, og det tok derfor mye tid å få hodet hennes langt nok ned til at det skulle gå an å presse. De startet drypp for å fremkalle enda sterkere rier. Riene var nå så vonde at jeg hadde store problemer med å takle smertene. Hadde en vanvittig pressetrang, men hodet var ikke kommet i rett stiiling, og jeg måtte derfor bruke mye energi på å holde igjen. La meg i sideleie og fokuserte på å slappe av. Kunne kjenne at kroppen min presset babyen nedover uten at jeg gjorde noe som helst, og plutselig var det full åpning og tid for å presse. Etter tre pressrier kunne jeg i sittende stilling se lillejenta vår bli født! Hun kom med ene armen brettet langs hodet.

På termindato fredag 17. Desember, Klokka 16:31 etter 7 timer i fødsel var Lykke Elise ute! Hun var 53cm lang, 4560g og 37cm rundt hodet. Verdens nydeligste med mørkt hår og bollekinn:)

Melka kom med en gang, og Lykke spiser som en helt:)

Idag er det hjemreise!:) GOD JUL alle sammen! Sender fødestøvet videre til alle som fortsatt venter!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig :) gratulerer så mye med lille lykke :)

Skrevet

Gratulerer så mye!! Velkommen til verden til Lykke Elise! Og god jul!

Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥
Skrevet

Gratulerer så masse! :) Utrolig koselig navn hun har fått!

Kos dere hjemme med barselstid og en helt spesiell jul i år :)

Skrevet

Gratulerer så mye :) God jul:)

Skrevet

Gratulerer så masse.. Hadde termin samtidlig som deg, men her er det nada niks... kos dere masse... Riktig god jul

Skrevet

Gratulerer så mye:) En nydelig historie og en nydelig navn:) God jul til dre også, kos dere:)

Skrevet

Gratulerer! Bra jobbet med en lang og slitsom fødsel! Morsomt at min datter ble født 15 desember etter lang fødsel og seiersarmen ut med hodet, og hun heter også Elise!

Ønsker dere god jul og alt det beste i barselstiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...