*Ønskergjerne* Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Tenkte å se hvem av oss ''slitere'' som enda ikke har kommet oss videre her , vi som prøver iherdig ennå!! Jeg ser Drømme og Monca ( er de jeg kommer på som jeg har sett her en stund,men vi er vel flere... ) Hvordan går det med dere? Hvor lenge har dere prøvd? Tatt i bruk noen hjelpemidler? Vet dere hva som er ''feil'' - siden dere ikke greier det? Holder dere motet oppe enda eller går det opp og ned? Har dere barn fra før? Gått i gang med utredning? Jeg kan starte Vi er prøvere på 3dje året nå,og vi har ingen barn fra før. Inne i en nøytral periode men med stort ønske om klaff snart Vi er inne i utredning,samboer har fått svar på sædprøve (normal:D) og jeg skal ta enda noen blodprøver for å bekrefte EL (jeg har fått dette bekreftet 3 ganger nå med blodprøver ) men en gang til nå,så kanskje vi må komme oss videre i denne utredningen. Har jo stor tro på å greie det til slutt , jeg vet jeg burde slutte med røyken og legge om kostkold,men er å blir en godtegris :/ For meg går det veldig opp å ned,jeg prøvde akupunktur i 3 mnd,og fikk vel bedre allmenntilstand , pluss at syklusen min ble forlenget med 6 dager ca... Jeg som har hatt 28-dagers på minuttet omtrent , har nå siste 4 mnd hatt sykluser på 33-36 dager. Vet ikke om dette er en bra ting eller dårlig da... Vi har ikke fortalt noe om at vi prøver til noen , jeg har kun fortalt d t ei venninne,bare for å dele mine tanker innimellom. Men vi er begge klare for å greie det snart... Jeg håper 2011 kan være ett bra år for oss er på dag 35 idag,og kjenner ikke en ting... Ingen forvarsel på TR,og ingen symptomer what so ever... Det jeg savner er å snakke med noen i samme båt egentlig,og jeg ser jo vi er noen slitere ennå... Det er trist at vi havnet i den båsen der vi ikke har greid det ennå. Føler det skal mye til for å få klaff. Fantastisk at det er mange som slipper å vente så lenge,og at det er flere og flere av dem som har prøvd en lang stund som endelig greier det... Ser det er diskusjoner om VITEX. Vet ikke om det er noe å prøve? Andre kjerringråd som kan være verdt å skrive,så skriv dem her Føler vi har prøvd alle mulige løsninger,sex hver dag,annen hver,tredje hver,forskjellige stillinger,+++ Skal begynne det nye året med å be om mer hjelp,mer fortgang i dette trege systemet,ellers får vi vurdere og gå privat... :/ Dyrt,men kanskje verdt det? Jeg har jo ett lite håp om at plutselig vi skal greie det på egen hånd også... Er ingen ivrig tester,bor på en liten øy,der alle kjenner alle,så å kjøpe en test,vil vel røpe oss helt Så tester kjøpes når jeg skal til byen Over 1,5 år siden siste test jeg tok,hehe... Fikk nettopp vite at ei venninne på alder med meg (25) var gravid for 3dje gang og denne gangen med spiral... urettferdig!!! Bor på vestlandet , hvor bor dere andre i samme båt ?? x fingrene for at 2011 endelig skal være vårt år
*Minnie Mus* Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Jeg er litt usikker på når vi begynte å prøve, men nærmer seg nok to år... Har to barn fra før av med eksen, men ingen felles med nåværende samboer. Hadde en SA for rundt 8 mnd siden. Vært hos gynekolog som mente jeg hadde pcos. Kjedelig. Ingen eggløsning, ingen mens. Og vekta stod tilslutt på 86 kg!! Fysj... Sambo har topp sædkvalitet, så kan ikke skylde på han heller:-)) Har nå fått provera, som jeg fikk mens av etter 1,5 kur, startet opp med lavkarbo og gått ned nesten 6 kg, ferdig med første pergo og er på dag 11 el 12 i dag:-) Tester etter eggløsning, men foreløpig er testene hvite. Regner ikke med å få eggløsning på denne prøveperioden, siden det sikkert er et år siden sist, men håper å stabilisere syklusen min, i hvert fall få tilbake mensen:-)) Vet at det å gå ned noen kg i hvert fall får meg i et bedre humør. Så sånn sett gjør det ingenting om jeg ikke blir gravid nå, siden jeg har godt av å gå ned 10 kg til eller mer før en spire sitter..
Why? When? Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Jeg har ikke vært inne på forumet her så lenge Men jeg håper jeg kan få bli en del av denne gode energien som flyr rundt? Har vært prøver gått og vel 3 - 4 år. Begynte utredning for litt over et år siden. Fant da ut at jeg har pcos, mens sambo sine svømmere er helt perfekt! Har i ettertid gått på x antall primolut og pergokurer. Fant EL en gang med blodprøve, men til ingen nytte tydeligvis. Har jo aldri hatt normal syklus i det hele tatt, så håpet at lap'en jeg hadde 3. november skulle gjøre susen, men nei.. Fikk ei blødning på 8 dager 6. november og det er jo 46 dager siden, så det er vel ikke noe håp! Har hatt følelsen av TR over en uke nå da, med vondt i ryggen og murringer. Ellers er ikke formen noe særlig på topp nei. Er kjempe trist og deppa så og si hele tiden, da jeg føler at ingenting går med oss. Ble jo kjempehappy da jeg fikk brev om at EL hadde funnet sted, og fikk pågangsmot til 1000, men det er jo lenge siden nå 2011 SKAL bli vårt år!
Musemor med tre søte små Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Jeg tilhører vel til her. Begynte å prøve på nr. 2 august -08. Gravid desember -08, MA januar -09 Gravid desember -09, MA januar -10 Gravid juni -10, MA august -10 Er nå i 1. pp etter 3. MA. Har fått masse medisiner jeg skal begynne å ta så fort jeg blir gravid igjen. Legen mente at egget ikke klarer å grave seg langt nok inn i livmorveggen og gikk til grunne av den grunn. Har en mars -07 gutt fra før.
*Ønskergjerne* Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2010 PCOS er visst en grunn her for flere ser jeg,aner ikke selv om jeg har det,men det gjenstår å se Jeg er på dag 36,ingen mens ennå :/ Håper den kommer,så jeg får tatt de hersens prøvene igjen,så vi kommer videre!! Ha en fin dag jenter,2011 er vårt år,vi skal greie det vi også
*Ønskergjerne* Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2010 Forresten,hvordan går det med forbereding til jul da jenter? Her er jeg klar for jul,vi har snø og kuldegrader,men har virkelig ikke julestemning ennå :/ Jeg skal jobbe mesteparten av jula,også.. like greit syns jeg... Imorgen skal jeg sette på extensions,får aldri til å spare,så må sette på gleder meg til å få laaaaangt hår igjen har hatt det før og jeg digger det
Tante_Esel Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 hører til her... prøvd i 2 år, ++ vi skal i gang med ivf nå begynte utredning i juni 2010, og ivf alt nå¨!! Det er jeg superglad for!! Var gravid strax vi startet, men endte i ex.u (utenforlivmora) ... har ingen barn fra før, men ventetiden har fått oss til å anskaffe en liten valp han er 10 mndr alt... fy som tiden flyr! nå er jeg liksom ferdig med prøving kljenner jeg... har overlatt alt til leger og hormoner... Ikke noe galt med mannens sæd... (fikk først beskjed av gyn at den var dritt dårlig... men hun tok grundig feil!!! ) På riksen sa de den var helt fin og normal! nå går jeg bare å håper at mensen kommer snart, slik at vi kan sette igang!!!! HURRA Jeg mangler en eggleder, og har mest sannsynelig en tett eggleder igjen... så forklaringen ligger nok der....
*Ønskergjerne* Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. desember 2010 hei Adine! Så flott dere er igang med IVF straks da,fortell meg gjerne om det,håper du får full klaff første forsøk:) Ser det er ennå noen av oss slitere gitt,liker det IKKE Men desto større grunn til at 2011 er vårt år (håper jeg)
*Ønskergjerne* Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. desember 2010 Nå sitter jeg på dag 37 , og tankene flyr... siste mens startet 17 nov og var ferdig 20 nov. Syklusen min har i 2 år vært 28 dager (26-27 også) og den forlenget seg til 31-33 dager etter jeg startet med akupunktur. Husker også ett par ganger der jeg gikk til dag 35,men fikk da mens. Nå er jeg på dag 37,har ingen tegn,bortsett fra litt småvondt i magen (kan også ha med at jeg har spist litt for mye den siste tiden å) har da ingen symptomer,og tør ikke skaffe meg test.. skal jeg vente til over jul , og ta en test i romjula kanskje?? skal på jobb på ett sykehjem,og legekontoret er i samme bygg,kanskje kjøpe en test der? de må da ha slikt liggende? har lest veldig mye om graviditet siste uka,og drømt helt sykt mye om baby,og fødsel +++ jeg er så klar!!! men er jo veldig typisk om mensen kommer snart da... samboer leverte sædprøve for 2 uker siden,så han sier at kanskje det var den oppsparte sæden i topp kvalitet som endelig har fått det til å klaffe? han har til tross utløsning hver dag,enten jeg har mens eller ikke. kanskje han ikke har spart seg opp nok til å klare å befrukte meg? nei,nå går tankene feil her,hehe... tenk om jeg kunne si til han at jeg er gravid da??!! nei,jeg er vel for positiv og håper vel på litt mye tenker jeg. men skjønner ikke,dag 37,ingen mens! har hatt bra med el slim denne pp,og føler vi har vært flinke til å være i sengehalmen , og jeg føler jeg har tatt meg tid til å slappe av,stryke på magen,og nesten be om ett mirakel snart:) har også jobbet en del,så tankene har jo ikke vært på baby konstant heller... sa til samboer igår at greier vi en baby , så skal jeg være fornøyd!
*Ønskergjerne* Skrevet 25. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. desember 2010 tatt 2 CB digital , ikke med morgenurin,og jeg er endeliiiiiiiig GRAVID:D 5+3 omtrent
*Minnie Mus* Skrevet 27. desember 2010 #11 Skrevet 27. desember 2010 Gratulerer!! Håper du får beholde den lille spiren din der inne hele veien:-)))
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 27. desember 2010 #12 Skrevet 27. desember 2010 GRATULERER VILhaBABYprøvdLENGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D Vi har prøvd i 26 mndr nå. Men hadde ikke eggløsning de første 16 mnd. Tok meg to kurer med bidronninggele (trippel dose, 3 frøste ukene av syklus, så ventet på mensen) Nå har jeg regelmessig syklus og eggløsning, så vi prøver til sommeren. Går det ikke da, så ser vi hva vi gjør. Jeg ble så drittlei at jeg gidder ikke tenke på alt dillet med kosttilskudd, stillinger, sex-timing o.s.v. Vi har oss når vi har lyst å ha oss. Hadde eggløsning på tirsdag, så håper på positiv overraskelse over nyttår. Forventer det ikke, men håper i det lengste. Mannen har en fra før, så vi vet at hans svømmere funker som de skal. Værre med meg. Men. Nå er jo syklusen min i orden på 30-32 dager, så da smiler jeg av den grunn at jeg vet når mensen kommer i det minste. Faktisk kan jeg nå si på dagen den kommer! Har vitex, bidronninggele og folat liggende i skuffen min, så hvis jeg føler jeg blir desperat igjen, så kan jeg ta noe av det.. føler meg i det minste bedre i hodet av at man gjør "noe" Men vi koser oss og legger planer som overhodet ikke har plass til baby, så da må vi vel klare det snart Så fort man ikke vil bli gravid, så bilr man det, visst, skal man se på statistikken Krysser fingerne for ALLE som har prøvd så lenge. Vi er litt av noen kvinnfolk som har holdt ut så lenge med vår lille hemmelighet. Give yourselves som kudos! God jul og godt nyttår til dere alle. Jeg tusler meg nok ut igjen herifra. Orker ikke flere som sitter å syter over at det er så vanskelig, som knapt har sluttet på p-pillen.. Er nok like teit av meg å reagere som jeg gjør, men jeg klarer ikke la vær...Går ikke an å snakke dem til fornuft heller. Hehe.. *juleklem fra meg* *grabber en pose babystøv fra VILhaBABYprøvdLENGE*
*Ønskergjerne* Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #13 Skrevet 27. desember 2010 Tusen takk:) er 6+0 idag visstnok
*Minnie Mus* Skrevet 27. desember 2010 #14 Skrevet 27. desember 2010 Hehe jeg kjenner meg faktisk talt litt igjen i dem som klager etter 1 pp jeg da. Jeg har hatt lyst på flere barn leeeenge og synes det var så dumt at spiren ikke satt på 1. forsøk. Nå, nesten to år senere, blir ikke skuffelsen så stor hver mnd, siden jeg har klart å venne meg til det å se blanke tester... I dag har jeg max på eggløsningsmonitoren, og skal selvfølgelig ha sex. Men siden jeg ikke har hatt el på 1 år eller noe sånt så tviler jeg veldig på at noe skjer denne mnd. Men kanskje neste mnd, eller neste der igjen. Vet i hvert fall at vi aldri skal gi oss med å prøve:-)) Men en pause eller to i blant hvor man ikke sjekker etter el og tar alt mulig av medisiner og helsekost, har det blitt:-))
*Ønskergjerne* Skrevet 27. desember 2010 Forfatter #15 Skrevet 27. desember 2010 Der var du jo Drømme!!! Vet du,siden jeg klarte det,klarer du også snart,det er jeg sikker på Er mange som klager etter kort tid,kjenner jeg blir litt småirritert over det ja,men folk er forskjellige,og ikke alle kan sette seg inn i situasjonen til en sliter,som jeg var... jeg skal vente på deg Drømme,håper du kommer etter snart
twentysomething Skrevet 28. desember 2010 #16 Skrevet 28. desember 2010 Så fint med en tråd for oss som har prøvd lenge I januar har vi vært prøvere i 2 år! Trodde aldri at det skulle ta så lang tid, men livet er lunefult Står nå i kø for ass.befruktning og i mellomtiden prøver vi pergo. Er nå på andre kuren og krysser fingrene massemasse for at det snart blir vår tur Har EL av meg selv og mannens kvalitet er bra, men har ikke hatt flaks enda, dessverre...;( Har vært igjennom en del undersøkelser, men har ikke sjekket om egglederne er tette enda. Noen som har tatt HSG-røntgen her? Eller Lap? Fint å dele litt erfaringer
monca*84*j12 Skrevet 28. desember 2010 #17 Skrevet 28. desember 2010 ER jeg her vet dere... haha Så slenger meg med på tråden jeg... Hadde håpet at jeg skulle slippe og passere 3års dagen vår for prøvestart, men NEI! Den 3 januar har vi offisiellt prøvd og få barn i 3 år Det er pokkern meg lang tid! Problemet her ligger hos meg. Jeg har ikke eggløsning rett og slett... Og jeg har voldsomt lange sykluser, men ikke som de fleste andre. Jeg har blødninger i uke etter uke etter uke.. Trur rekorden er 14 uker i strekk.. Sliter en del på psyken.... Og de får i grunnenn ikke gjort no med det heller...¨Fokuset ligger på å få i gang eggløsning. Pergo hjelper meg ikke. Så har gått på Puregon/Ovitrielle sprøyter to runder. Skulle hatt ikm julaften etter en sprøyte runde, men fikk mensen en uke for tidlig. Så ingen gledlig jul her altså... Kjenner jeg er sliten og lei, jeg er oppgitt og demotivert.. Og hvorfor ikke IVF kan man jo spørre seg. Men nei, jeg har for høy bmi.. Jeg startet ut med veldig høy bmi, men har gjort det jeg kan for og nå den magiske grensen... Jeg mangler vel kanskje 10kg nå.. Og de skal jeg klare og nå i løpet av våren. Så klarer vi ikke dette på egenhånd snart håper jeg på ivf innen 2011 er over..... Vi har desverre ingen barn fra før.. Jeg er heldigvis ganske ung enda, men min kjære er en del eldre enn meg, så jeg trur han kanskje føler litt på tiden. Og da er det jo enda verre og vite at jeg er den som stopper han fra og bli pappa... Jeg sier det til han, at han burde finne en som virker... *sukk* Håper jeg får starte på ny runde med hormoner i Januar/Februar... Lykke til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå