Pysa Skrevet 21. desember 2010 #1 Del Skrevet 21. desember 2010 "Smelt gelatinen i 1,5 desiliter varmt vann. Klem ut vannet av gelatingplatene og ha det i en kjøkkenmaskin sammen med sukkerlaken og vaniljesukkeret." - står det i oppskriften.... Skal ikke platene smelte helt i vannet? Skal platene bare ligge en stund og kastes etterpå? *fersk med gelatinplater* :-) Her er hele oppskriften: http://www.dagbladet.no/2010/11/29/tema/klikk/mat/14533473/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monajenten Skrevet 21. desember 2010 #2 Del Skrevet 21. desember 2010 Uten at jeg er 100% sikker, mener jeg at det er gelatinplatene du skal ha i kjøkkenmaskinen etter at du har klemt ut vannet:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 21. desember 2010 Ja, det trodde jeg også, men så skriver de ha "det" i kjøkkenmaskinen. Det = vannet, mens dem=platene?? føler meg dum nå :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monajenten Skrevet 21. desember 2010 #4 Del Skrevet 21. desember 2010 Tror det bare er en teit skrivefeil. Du skal nok nesten garantert ikke ha vannet i kjøkkenmaskinen. Det minner meg forresten om en gang jeg var sånn ti år og skulle overraske mamma med muffins til hun kom hjem. I oppskriften stod det 1,5 dl melk men jeg klarte å lese 1,5 LITER:-o Syns liksom det ble VELDIG mye væske, og helte ut litt, men ville jo ikke helle ut for mye heller, da ble det jo for lite i forhold til oppskriften:-p Kan si det sånn at det ikke ble noe særlig til muffins, men mamma ble glad for tanken, hehe;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 21. desember 2010 Det gir mer mening å bruke platene, ja :-) Syns jeg ser muffinsene dine ;-) Søtt gjort av deg, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå