Gå til innhold

Gelatinplatespørsmål - kan du hjelpe?

Pysa

Anbefalte innlegg

"Smelt gelatinen i 1,5 desiliter varmt vann. Klem ut vannet av gelatingplatene og ha det i en kjøkkenmaskin sammen med sukkerlaken og vaniljesukkeret." - står det i oppskriften....

Skal ikke platene smelte helt i vannet? Skal platene bare ligge en stund og kastes etterpå?

*fersk med gelatinplater* :-)

Her er hele oppskriften:

http://www.dagbladet.no/2010/11/29/tema/klikk/mat/14533473/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten at jeg er 100% sikker, mener jeg at det er gelatinplatene du skal ha i kjøkkenmaskinen etter at du har klemt ut vannet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det trodde jeg også, men så skriver de ha "det" i kjøkkenmaskinen. Det = vannet, mens dem=platene??

føler meg dum nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare er en teit skrivefeil. Du skal nok nesten garantert ikke ha vannet i kjøkkenmaskinen.

Det minner meg forresten om en gang jeg var sånn ti år og skulle overraske mamma med muffins til hun kom hjem. I oppskriften stod det 1,5 dl melk men jeg klarte å lese 1,5 LITER:-o Syns liksom det ble VELDIG mye væske, og helte ut litt, men ville jo ikke helle ut for mye heller, da ble det jo for lite i forhold til oppskriften:-p

Kan si det sånn at det ikke ble noe særlig til muffins, men mamma ble glad for tanken, hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...