Lykkemamma Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Dette er et rent syteinnlegg, til skrekk og advarsel for de som er lei av folk som synes synd på seg selv... Jeg synes nemlig FRYKTELIG synd på meg selv for tiden. Jeg er 35+3, og dritt lei av å være gravid. Jeg får ikke sove lenger. Er rett å slett ikke trøtt om natta... Blir bare liggende å vri på den store og vonde kroppen min. På ettermiddagen er jeg gjærne trøtt, men holder meg våken for ikke å ødelegge nattesøvnen. Etter kun to timers søvn i natt er jeg superfrustrert. I tillegg måtte jeg fly ut av senga for å spy. Ble plutselig sinnsykt kvalm, noe jeg ikke har vært siden 1. trimester. Energien er på bunnen. Huset står på hodet, og det er jul om noen få dager.... Vil bare gråte. Mannen er ikke flink til å se hva som må gjøres i huset. Han mener det er nok å støvsuge gulvet og slenge ut noen julenisser, så er jula i hus. Blir så frustrert av å må peke på alt han kan gjøre for å hjelpe meg. Han tar ingen initiativ selv til å gjøre noe. Jeg sliter med bekkenløsning, og klarer veldig lite før jeg får vondt. I tillegg har sakt ja til å passe tante og onkelbarna våre fra i dag til i morgen. Foreldrene hadde kræsj med skiftene sine på jobben. Jeg kjenner INGEN plass at jeg har energi til å passe dem. Men har ikke samvittighet til å si nei. Det er kjempelenge siden sist vi passet ungene. Problemet er bare det at mannen min har formiddagsskift i morgen og drar hjemmefra kl 5 om morgenene. Det betyr at jeg må alene opp med ungene for å få dem på skole og i barnehage, Jeg elsker ungene over alt på jord, men jeg er bare så sliten.... Jeg vil bare ha ut gulljenta i magen, og bli ferdig med "verdens lengste" svangerskap. Jeg klarer ikke fem, i værste fall syv, uker til i denne tilstanden. Buhu.... I dag er det fryktelig synd på meg!!!! Å, ja! Det er lov å være litt selvmedlidende i disse tider....
Dette er lykken på jord! Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Prøv å se det positive og få i deg litt næringsrik mat så du får opp energien! Og sett ned kravene. Denne julen holder det faktisk å støvsuge og slenge ut noen nisser. Og med en gang de små trollene er levert i morgen, så kan du puste lettet ut og slappe av på sofaen. Er det ikke noe babykos du kan forberede da? Som får opp humøret?
Ella78 m/ A&M Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Åh ja, det ER lov å synes synd på seg selv! Selvfølgelig er det det!! Jeg kjenner meg jo litt igjen, må jeg innrømme... Skulle gjerne hatt det litt renere i huset til jul, men har funnet ut at jeg må bare innfinne meg med at det er sånn passe... I dag er målet å få tørket støv og pynta litt, i morra skal jeg vaske badene (bare det viktigste, ikke tak og vegger) og på torsdag pyntes juletreet. Så blir det jul alikevel! Kanskje du kunne vurdere å senke kravene biiiittelitt? Hehe.... Og når det gjelder tantebarna, så bare hold ut! Beregn god tid på morgenstellet og ikke stress! Før du aner det, er de ute av huset igjen, og du har gjort foreldrene deres en stor tjeneste!! Og etterpå kan du HVILE! Alle dager er ikke like ille, bare vent og se! I går holdt jeg på å "omkomme", forkjølelsen slo inn og jeg såg for meg å være sengeliggende gjennom halve jula. I dag er jeg mye bedre, og klar for å gjøre litt (og da mener jeg LITT). LYKKE TIL!! Dette klarer du!!!
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 wow, det er som om jeg har skrivit inlegget selv=) he he føler det akkurat sånn=( jeg vil bare dra en dyne over meg og ligge der tils babyen kommer=( ER SÅ LEI!!!!!! Jeg føler virkeligen med deg... Lykke til videre.. Trøst klem
<3 duracellkanin <3 Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 jeg føler meg på samme måte jeg også.. enda jeg bare er 34 uker.. så jeg har vel egentlig ikke lov til å håpe at han kommer snart heller.. men 1 januar skal jeg jammen begynne og håpe jeg også!! for da er det jo bare 1 måned igjen... sender varme tanker til deg og dine GOD JUL!!
2tettebabyer Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 hehe, sånn er alle mannfolk... man må si nøyaktig hva som skal gjøres :-) har det på hodet her også.. eneste vi har gjort er å skrubbe kjøkken og vaske/tørke støv i alle hyller... badet og gulv og rydding gjenstår.... i dag har jeg brukt all energi på snømåking, så i mårra kanskje, kanskje jeg får tatt toalettet da??? :-) er lov å syns synd på seg selv, men en har nødt til å tyenke positivt.... husk når en føler en har ingenting mer å gi, så har man faktisk bare brukt 30% av kroppens kapasitet :-) jeg var sånn som deg i første svangerskap, dritt lei, men nå har jeg en liten datter som krever sitt og jeg kan rett og slett ikke sette meg ned. så må man så må man... lykke til med siste innspurt så håper jeg for din del at du er i mål om et par uker :-)
:o) :o) :o) Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Jeg hadde det på samme måte som deg for noen uker siden.. Alt virket håpløst, huset sto på hodet, bekkenløsningen var en plage, jeg var sliten osv... Huset står fortsatt på hodet, og plagene mine er her fortsatt, men jeg har senket kravene til meg selv! Hadde SÅ lyst å få det skikkelig julekoslig hjemme med nyvasket hus i krinkel og krok, og ville at ALT skulle være klart til den lille kommer, men har innsett at dette bare ikke går. Her blir det ryddet litt, planen min er å tørke støv i dag, og forhåpentligvis få litt orden på badet. Mannen får vaske gulvene i morgen og hjelpe meg å vaske på soverommet. Og treet blir vel pyntet i fellesskap:) Noe mer tror jeg ikke blir gjort i år.. Har endel som gjenstår å få gjort til babyen kommer også, så må prøve å få prioritert det, men er så obs på at jeg ikke skal slite meg ut og starte noen fødsel nå midt i julen, så ting går treeeeeegt!!! Men et tips: Om du skal passe tantebarna dine i dag, synes jeg du skal benytte deg av det, se på de som en hjelp istedefor arbeid. (Kommer jo an på alderen på de, men om den ene går på skole er det hvertfall god hjelp i han/hun) Jeg har en gutt på 5 år, som synes det er kjempestas å hjelpe meg med alt han kan. Han forstår at formen min er fryktelig dårlig for tiden, og styrer på så godt han kan... Så sett tantebarna dine i sving: De kan tørke støv, støvsuge, pynte, vaske badet... Så får de en belønning for det etterpå selvfølgelig:) Du kan hvertfall "måle stemningen" for det. De synes sikkert det er stas å hjelpe litt til nå i julen:) Støvtørkingen blir nok ikke heeelt så nøye gjort som om du ville gjort det selv, og det samme med alt annet som de kan hjelpe til med, men her må du igjen bare senke kravene.. La dem gjøre det for deg, og la det være godt nok for denne gangen:) Og hvis du ikke sover om natten, synes jeg du skal legge deg litt nedpå på dagen.. Du ødelegger jo ikke nattesøvnen hvis du uansett ikke sover om natten. Alt ser litt lettere ut når en er uthvilt! Jeg skal legge med nå faktisk! Hvile litt før jeg skal start på dagens planlagte arbeidsøkt, med god hjelp fra min sønn;) Lykke til lykkemamma... Det går seg nok til skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå