Gå til innhold

Utvist fra skolen. kan jenter gjøre som de vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt enig med malingus.

Tenk dere at det hadde komet en mann inn i garderoben til dere feks. på svømming. Og selv etter at dere hadde gjort det som stod i deres makt så dukket denne mannen fortsatt opp. Her er det skolen som burde få straff. Hun som gikk inn fikk som fortjent, tipper hun har lært.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, få se om jeg har forstått dette riktig:

*Jevnt over i 9.klasse, og nå i høst i 10.klasse, så ar det i ny og ne spasert jenter inn i guttegarderoben mens de skifter/dusjer?

*Guttene har gjentatte ganger forsøkt å klage på dette, men ingen gidder å høre på dem?

*En dag får guttene nok, og spesielt din gutt, og når ei jente nok en gang spaserer inn til dem, tar han i et øyeblikks raseri "hevn" ved å dra ned buksene hennes (henger meg på de som sier løs joggebuske, og at det neppe er vanskelig å dra ned), og han får da skolens strengeste straff?

Altså, det sønnen din gjorde var selvsagt langt over grensen, men i dette tilfellt synes jeg faktisk hun jenten som gikk inn "had it coming" altså. De har lært at de kan gjøre akkurat som de vil, det får ingen konsekvenser. Guttene har lært at jentene kan gjøre som de vil, det får ingen kosekvenser... de tar saken i egne hender og sørger for at det blir konsekvenser. Beklager, ser jeg er uenig med de fleste andre her, men jeg synes faktisk jenta fikk som fortjent, og hadde det vært min datter hadde jeg nok synes synd i henne, men lkevel ment at hun måtte tåle det når hun selv gikk inn der uten lov for å plage guttene. Det gjør me sikkert til en veldig fæl mamma å mene det, men ungdommer tenker ikke på vår voksne måte. Det må dere ikke glemme. De er faktisk fortsatt barn, og tenker ikke alltid konsekvenser og skiller på hva som er grovere enn andre ting. Vil tro HI sin sønn tenkte "hun kommer ubet og uønsket inn og ser oss/meg naken, vel, da skal vi se henne naken også!". En tankegang som ikke passer til en voksen, men som jeg faktisk synes er rimelig og forstelig for en 15-åring.

Skrevet

Vel, det jeg mente med at guttene hadde gjort det riktige, var det at de hadde forsökt å si ifra. Synes ikke egentlig det var greit det sönnen til HI gjorde, men jeg skjönner han likevel. Når man forsöker flere ganger å komme igjennom med noe til lärerne og ingenting skjer, kan det renne over og man tar saken i egne hender.

Ikke greit, men som sagt, begge burde straffes like hardt!

Jo i slike tilfeller mener jeg det er riktig å si at som man reder ligger man.

De tok hevn for noe hun hadde gjort. Hun var ikke uskyldig oppi det her.

Hva forventet hun egentlig lurer jeg?

PS! Man kan faktisk anmelde hvis man oppdager en person som stadig står og titter inn gjennom vinduet ditt. Det er ikke lov. Krenkelse av privatlivet.

Skrevet

Jenta har jo fått mer enn nok straff, ved å bli blottet på en slik måte, det kan i verste fall skape problemer for henne psykisk, er nok dette rektoren har tengt på, men klart, en mindre avstraffelse burde bli gitt til jentene.

Men sønnen din gikk over streken, er uansett forskjell på å ville gå inn å smugtitte (sier ikke at det er lovlig) i forhold til det å bli tvingt av klærne forran en gjeng med gutter.

Sønnen din fikk straff som fortjent, og det gjorde nok den jenta også, men samtidig tenker jeg; Hva med resten av jentene?! Alle jentene som var med på dette burde fått sin straff også, til og med hun som ble dratt av klærne.

Skrevet

Hvis det hadde vært omvendt, at en flokk jenter hadde kledd en gutt helt naken, ville han bare syntes det var deilig, spesielt siden han samtidig fikk se mange nakne jenter. Trolig ville han fått en voldsom ståpikk.

Skrevet

Men forstår du ikke? straff nok?

Men hun har ikke fått noen reaksjon fra SKOLENS SIDE!

Det hun har lært av dette er at skolen ikke bryr seg om man sniker seg inn i guttegarderoben. Hun kommer nok ikke til å gjøre det igjen, men SKOLEN må vise at dette ikke er akseptabelt!

Og nei, en gutt på 15 år vil synes det er like nedverdigende som en jente.

Skrevet

Egentlig synes jeg det burde være fellesgarderobe og fellesdusj for gutter og jenter, så de kunne lære seg å opptre naturlig også når de er nakne sammen. Det kunne også fungere fint som praktisk seksualundervisning og rollespill.

Skrevet

Alt for mange her gjør jenta til eneste offer, joda hun er et offer, men hva med guttene?! Er like ille at jentene går inn i garderoben til guttene, og inn i dusjen når de er der! Kan ikke se det står noen steder her at guttene likte det, heller tvert om! Er like mye overgrep på persjonelige grenser, å løpe inn i dusjen, der de står nakene, og uten mulighet til å dekke seg til.

Både hun, og resten av jentene burde fått straff av rektor, så jeg ville nok tatt det opp med både rektor og foreldre jeg ja! Makan til oppførsel, og på ungdomsskola da!

Skrevet

Kvinnegruppen Ottar er sterkt representert her ser jeg.

Begge gjorde noe de ikke skulle, men gutten handlet i affekt og situasjonen ville ikke oppstått om jenta ikke hadde tatt seg inn på guttenes intime kvarter.

Syns således at begge skal få en straff, da begge har begått handlinger som er uakseptable. LIK STRAFF

Det er snakk om unge tenåringer her, der begge kjønn er under store hormonelle og fysiske forandringer. Der usikkerheten rundt det som skjer med kropp og så vel med sinn, skjer i begge grupper. Når man i tillegg er naken er man på det mest sårbare. Ser ingen forskjell på om det er gutt vs jenter/ jente vs gutter. Jenta blottla ufrivillig guttenes intime sone og fikk tilsvarende behandling tilbake. Øye for øye, tann for tann.

Forsvarer ikke noen av de, men når ugjerningene først er begått syns jeg de utligner hverandre.

Det er synd, men utifra innleggene her oppfatter jeg flertallet å være av den tro av kvinner fortsatt er det svake kjønn.

Og det vil de fortsatt være om holdningene får bestå.

Lik handling = lik straff, Lik ytelse = lik belønning

mvh

Pappa'n til en jente

Skrevet

10:45: ja, for det ville gikke gitt psykiske traumer?

Skrevet

Jeg tror kanskje guttene bare syntes det var deilig, og gjerne kunne tenke seg besøk av flere jenter. Blir ekstra pikant når jentene er påkledd, mens guttene selv er kliss nakne.

Skrevet

Psykiske traumer av å dusje sammen? Morsom du.

Skrevet

Feil av sønnen din å utagere på en slik måte. MEN, det jenta (og tydeligvis flere jenter) gjorde, burde ikke aksepteres av skolen! Guttene har prøvd å gi beskjed om dette flere turer, når man ikke blir hørt, så vil man til slutt håndtere situasjonen selv, og da er det ikke alltid like lett å håndtere riktig, blir mye frustrasjon av å ikke bli hørt!

Det er mer overtramp av jentene å holde på med dette, og jo, helt feil måte å løse det på, men da skullle skolen trådd til tidligere!

Jenta og andre som er like involvert, burde fått samme straff som din sønn!

Har selv ei datter i 9 klasse, om hun hadde kommet hjem og fortalt noe slikt, ville jeg jo så klart passet på at hun har det bra, men ville nok også kontaktet skolen, for dette er uakseptabelt av skolen, å overse jenta sin handling i saken!

Skrevet

Synes nok det er ganske vesensforskjellig på å snike seg inn i guttegarderoben og det å dra alle klærne av ei jente. Det siste er på grensen til voldtekt, det første er ikke i nærheten av det samme.

Skrevet

Jeg forstår gutten din godt, jeg. Klart han må få straff, men i hans situasjon kunne jeg gjort det samme. Da jeg gikk i 4. banket jeg opp en gutt som hadde sneket seg inn på garderoben for å se på oss dusje. Ingen utvisning på meg (bare kjefting på gutten som hadde gått inn til oss, selv om han blødde neseblod) ... så det er kanskje noe i det vi jentene kan gjøre litt som vi vil ...

Skrevet

På grensen tl voldtekt når hun gjorde noe hun ikke skulle men listet seg inn i garderoben for å glane på nakne gutter? Unnskyld, men du er litt for mye Ottar for meg.

Begge burde få samme straff. Ikke greit noe av delene de gjorde.

Skrevet

Virker som om flere av dere tror vi forsvarer jenta fordi hun er jente? Ja, da misforstår dere, i allefall meg. Det hadde vært like ille om ei jente hadde dratt klærne av en gutt.

Uansett hvordan dere vrir og vender på det, så går man ikke og drar av et annet menneske klærne. Kunne de ikke dyttet henne ut av garderoben? Og finnes det virkelig ikke lås på døra?

Skrevet

I et barns hode virker det sikkert logisk å ta igjen øye for øye. Hun ser meg naken, da bør jeg få se henne naken. For all del, gutten må selvfølgelig få straff sånn at han skjønner at det ikke er ok å kle jenter nakne ved makt, men skolen burde for lengst ha satt lås på døra sånn at guttene fikk dusje fred.

Skrevet

11:08, å sidestille det å gå inn i en garderobe og dermed få se noen nakne gutter, og det å rive av klærne med bruk av vold, er helt hinsides.

Skrevet

Hvor står det at gutten har brukt vold? Kan fint trekke ned en bukse uten å bruke vold.

Skrevet

Hvorfor er det verre for en jente å bli glodd naken på enn en gutt? Syns det de har gjort her, er like ille. Jenta tvang seg inn på guttenes private område i garderoben, og gutten gav alle andre innsyn til hennes. Så her fortjener de lik straff, siden det er et element av tvang i begge tilfeller.

Skrevet

11:23, la oss si med makt, da, om det gjør saken bedre. Å bruke vold betyr ikke nødvendigvis at man slår eller sparker noen.

Skrevet

Det gutten gjorde, er selvtekt. Det tillates ikke i Norge. Å snike seg til å se på nakne folk av motsatt kjønn er blitt gjort i alle år. Å rive av klær med makt, er noe ganske annet, og atskillig mer alvorlig. Egentlig er det så åpenbart at det ikke er noe å diskutere engang, om det ikke er noe galt med ens moralske holdning.

Skrevet

Å rive av noen klærne er totalt uakseptabelt uansett hvor forbanna gutten er. Og det hadde vært akkurat det samme om det var en jente som rev klærne av en gutt. Da trår man over en grense som er absolutt i min verden iallefall.

Og jeg hadde blitt bekymret om jeg hadde hatt en datter på en skole hvor slikt skjedde og der guttens foreldre mente at det var forståelig siden hun hadde kikket på de i dusjen. Er det greit å ta igjen? Og på en sånn nedverdigende måte som faktisk kan klassifiseres som et overgrep?

Hva gjør den gutten om han blir virkelig forbanna?

Å gå inn i guttegarderoben er ikke aksebtabelt det heller, men å sammenligne det med å rive av noen klærne er hinsides.

Skrevet

Tja, jeg har både en jente og gutter, og synes guttens reaksjon var helt forstelig. Ikke akseptabel så klart, men jeg forstår at han reagerte til slutt når ingen har giddet å br seg om at jentene gang på gang har trengt seg inn på deres private område.

Dessuten må en ikke glemme at dette er barn vi snakker om, eller undommer for å være mer korrekt. De har ikke så moden tankegang som vi voksne har. Det er litt vldsomt for deg å forlange at en gutt på 15 år skal klare å se på dette på samme måte som du som voksen klarer det. Jeg ville reagert kraftig om det var en voksen mann som gjorde dette, men en guttunge på 15 år...? Nei, jeg kan forstå hva som fikk ham til det, og jeg tror nok at han i ettertid selv skjønner at han har gått for langt. Men jenten har også gått for langt. Hun hadde ingeting i dusjen til guttene å gjøre, og i et barns logikk er det vanlig å tenke øye for øye, tann for tann, og han mente nok at "du ser oss naken, da skal du også være naken!" var helt fair.

Det er vel ingen her som sammenligner disse to tingene, men noen av oss forstår at gutten til HI, som ungdom/barn, kan ha sammenlignet det og derfor reagert som han gjorde. Jenten burde abslutt fått straff hun også, og jeg håper virkelig at HI tar dette opp med skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...