Gå til innhold

Utvist fra skolen. kan jenter gjøre som de vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge to har handlet galt, men det ene er verre en det andre.

Hvor ille det gutten gjorde var, avhenger av omstendighetene (som vi ikke vet noe om).

Hadde jenta på seg en joggebukse som det var lett å dra ned i affekt, eller måtte gutten holde jenta fast med makt - kanskje til og med legge henne i gulvet - for å få av henne klærne?

Om det siste skulle være tilfelle, er det ingen tvil om at dette er ordentlig grovt og noe som så absolutt bør reageres kraftig på.

Det kan på ingen måte sidestilles med smugtitting i dusjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

E enig med HI. Greit guttn fikk straf, men jenta skulle og ha fått straf. Og spes vest det stemme det HI sei om at guttan har gitt beskjed t læreran tiliare, og dæm ikke ser at det e galt det de "søte" jentn gjør. Begge gjor nåkka riv ruske galt og burde straffes likt. Og sån bør det være. Omså får dæm plasere en mannelig lærar som vakt hos guttan og en kvinnelig ho jentan omså utn at de andre veit om det og få slått ned på det en gang føralle. Nei ta det opp med skoln og fau og su. Det ska ikke være sånn, veerken før den eine eller andre part.

Skrevet

Det er jo totalt uakseptabelt at en gutt synes han kan straffe ei jente ved å rive av henne buksene og undertøyet. Uansett hva jenta har gjort (som heller ikke er greit), så er det meget betenkelig at han velger dette som hevn og straff for denne jenta. Reagerer på hele tankegangen og ikke minst handlingen.

Hadde det vært min sønn, hadde jeg virkelig gått i meg selv og lurt på hva jeg gjorde feil da vi snakket om vold mot kvinner og overgrep generelt.

Skrevet

Jeg syns begge to skulle hatt samme straff. Begge ble blottet mot sin vilje for det motsatte kjønn. Pluss det var jenta som begynte.

Skrevet

Det er så mange som sier " rev av henne buksa med makt" . Det trenger ikke å ha vært med makt om hun feks hadde på joggebukse etter gymtimen. Når jeg gikk på videregående var det ei som en dag klarte å dra av meg både skjørt og truse, jeg stod med ryggen til helt intetanende om at hun kom opp bak meg og vips hadde jeg klærne på knærne. (hun gjorde dette fordi hun var sjalu over at jeg gikk i korte skjørt ofte og skulle drite meg ut). Poenget er at han trenger ikke å ha gjort det med makt, men listet seg på henne og bare dratt det av før hun rakk å reagere.

Og jeg forstår guttens handling, synes begge skal få straff.

Skrevet

Nei det er ikke vanskelig å fatte, jeg er ikke spesielt treg av meg. Men jeg synes allikevel du i alt for stor grad ikke bare "forstår" gutten, men også rettferdiggjør handlingen hans. I likhet med mange andre over her.

Det er stor forskjell på å forstå bakgrunnen for handlingen (hendelsesrekkefølgen) og forstå handlingen i den betydningen at man rettferdiggjør den.

Om retten finner formildende omstendigheter synes jeg også spiller liten rolle her. Det eksemplet du kommer med omfatter forresten voldsbruk fra begge parter, noe som ikke er saken her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...