Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Min eldste sønn har begynt i tiende nå og de har et problem med at jenter kan komme inn i garderoben, slik var det også i fjor. I går kom det ei inn når guttene faktisk stod i dusjen, sønnen min ble forbanna på gruinn av det og dro av jenta buksa og trusa forran alle guttene. På grunn av det ble sønnen min utvist i 3 dager og har fått nedsatt oppførselskarakter. Jenta har ikke blitt utvist eller fått noe straff og blir sett på som det stakkars offeret. Er dett virkelig riktig? Burde ikke jenta og ha vært utvist da? Hun så alle guttene naken og man kan vel si at de er skulls. Guttene har og tatt dette opp med skolen før uten nytte. Kan jenter bare gjøre som de vil, også mot guttene på skolene i dag uten konsekvenser? Vil også legge til at jeg støtter ikke handlingen, men synes nå at enten får begge få straff eller ingen. Er dette noe jeg burde ta opp med skola?
3 nøtter til Askepott Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Er vel litt forskjell på å se noen gutter nakne og det å gå til angrep på folk og rive av de klærne.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Lurer litt på hva den skolen ville gjort hvis det var omvendt. Altså en gutt som gikk inn hos jentene og en jente dro ned buksene hans. Men uansett, den jenta som gikk inn der sønn din var burde også fått en straff.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Jeg er enig at begge burde få straff, og at det egentligt var fortjent og få dratt ned buksa når hun sniker seg inn, det er ikke morsomt og heller la andre få se deg naken uten at du ønsker det. Jenter burde fått konsekvens som er merkbart hver gang de går inn i guttegarderoben, for de har ingenting der og gjøre. Så jeg ville tatt det videre med skolen eventuelt gym lærer eller kontakt lærere eller rektor, hun burde også få sin straff for og gå inn dit og i tilegg legge opp til situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 til hallis. Forskjell og forskjell, hun har jo også passert deres grense med og gå inn i garderoben, tror neppe de ønsker at hun skulle se dem, slik som hun neppe ønske tog få buksa dratt ned og at guttene ser henne og hennes private eiendeler, ville sagt det går i det samme i og med at begge parter tråkke over en grense og gjør noe som ikke er lov eller akseptabelt av en og hver enkelt. Og jeg har ganske sikker på at hadde det vært omvendt hadde gutta fått skikkelig refs for å ha gått inn i jentegarderoben.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Jeg synes det var skikkelig drøyt av sønnen din å dra ned buksa og trusa på jenta. Det er stor forskjell og være én jente som ser på mange nakne gutter, enn mange gutter som ser på én jente naken. Synes det var skikkelig lavmål å rive av klærne hennes foran alle guttene! Stakkars jente. Gutten din fortjente virkelig straffen sin. Når det kommer til straff av jenta, så synes jeg hun også burde fått straff. I alle fall nedsatt ordenskarakter. Han dårlige oppførsel gjør ikke hennes bedre, men han gikk altfor langt i denne situasjonen. Håper skolen finner frem noen låser, slik at det går an å låse dørene. Og jeg håper du forteller sønnen din at han oppførte seg helt uakseptabelt! Det er ikke lov å kle av noen uten at de vil det selv.
3 nøtter til Askepott Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Han må jo tydeligvis dengt jenta i bakken og dratt av henne klærne, blir litt anderledes enn¨å bare se noen nakne mener nå jeg. Men så absolutt, jenta burde fått straff hun også
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Det gutten din gjorde, var skikkelig grovt, og han fortener sin straff -men det virker som om du også synest det? Angående jente i guttegarderobe-situasjonen. For det første -er det ikke lås på dørene? For det andre så burde jentene få en straff som svei hver gang de gikk inn i guttegarderoben, de har ingenting der å gjøre. Så ja jenta burde straffes, om enn ikke så hardt som din gutt. Gå til rektor, evt ta det opp på foreldremøte og i fau. Forlang at skolen tar tak i situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #9 Skrevet 21. desember 2010 Oi, det var virkelig grovt. Hvorfor er du så opptatt av at jenta skal straffes? Hun har på en måte fått den mest ydmyke straffen av alle. Tviler på hun eller andre gjør noe slikt igjen.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #10 Skrevet 21. desember 2010 Det er stor forskjell på hva jenta gjorde og det gutten din gjorde. Det er veldig voldsomt å dra av ei jente bukse og truse, han må ha jobba litt der, og vært hardhendt, så jeg synes absolutt at han fortjener straffen sin. Mulig at lærerne og rektor mener at jenta har fått "sin straff" i og med den behandlinga hun fikk. Hvis han hadde latt henne i fred, så er vel sjangsen større for at hun ville fått nedsatt ordenskarakter, eller annen straff.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #11 Skrevet 21. desember 2010 Tror du blir litt blind pga at dette er din egen sønn. Det din sønn gjorde var langt over streken, og han fortjener virkelig straffen han har fått. Jeg syns også jenta burde ha fått refs, selv om jeg helt klart mener at det din sønn gjorde var mye grovere enn det jenta gjorde. Det syns jeg du bør klare å se selv også.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #12 Skrevet 21. desember 2010 Er enig med HI jeg! Når guttene har sagt i fra flere ganger og ingenting hjelper må de jo ordne opp på sin egen måte! Tipper det er siste gang hun er der inne! Hun burde få minst like streng straff som gutten din! Syns ikke synd på hun jenta i det hele tatt! Dere er sikkert helt i mot meg nå, men dette er min mening! Hadde tatt det opp med skolen og blitt ganske forbanna fordi de ikke har gjort noe med dette før! Er ikke kjekt for gutta å bli glodd på heller!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #13 Skrevet 21. desember 2010 Jeg reagerer på at så mange mener jenta er offeret her og nærmest fremstiller sønnen din som en overgriper. Ja, det sønnen din gjorde var over streken, men det var det hun gjorde også. Det var jenta som startet. Begge burde utvises og få nedsatt karakter. Hva hadde dere sagt om det var gutta som hadde gått inn i jentegarderoben og jentene hadde dratt av en gutt benklærne? Samtidig vet vi jo ikke hele historien her, sto alle guttene og heiet fram din sønn, løp han etter jenta for å få tak i henne, lekesloss de? Mange momenter vi ikke vet. Om han gikk rett på og rev henne i bakken mens han brutalt dro av henne klærne, er det mer ydmykende enn om de lekesloss og rev i hverandre. Antar din sønn også var naken da dette skjedde og han ble sikkert sinna pga ydmykelsen.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #14 Skrevet 21. desember 2010 Er enig med HI jeg! Når guttene har sagt i fra flere ganger og ingenting hjelper må de jo ordne opp på sin egen måte! Tipper det er siste gang hun er der inne! Hun burde få minst like streng straff som gutten din! Syns ikke synd på hun jenta i det hele tatt! Dere er sikkert helt i mot meg nå, men dette er min mening! Hadde tatt det opp med skolen og blitt ganske forbanna fordi de ikke har gjort noe med dette før! Er ikke kjekt for gutta å bli glodd på heller!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #15 Skrevet 21. desember 2010 Skjønner virkelig ikke hvorfor dere syns at det gutten gjorde var så mye verre enn det jenta gjorde!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #16 Skrevet 21. desember 2010 Syns begge burde få straff for det som er blitt gjort. Men du skriver at guttene har prøvt å ta det opp med skolen før, men at dt ikke nytter. Men hvorfor tar ikke dere tak i problemet? Det er jo dere som foreldre sitt ansvar å ta tak i det, hvis barna blir uretfferdig behandlet av skolen.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #17 Skrevet 21. desember 2010 Fordi gutten fysisk dro av jenta klærne. Det kreves jo litt styrke for å få dratt av klærne på en annen person.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #18 Skrevet 21. desember 2010 Hadde sønnen din vært 15 og ikke 14 kunne han faktisk ha blitt straffet for sedelighetsforbrytelse! Om jeg var deg ville jeg ha søkt profesjonell hjelp til gutten. Det var skikkelig ille det han gjorde.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #19 Skrevet 21. desember 2010 På meg virker det ikke som du skjønner hvorfor sønnen din ble utvist fra skolen, jeg mener den avgjørelsen var helt rett! Det er ikke normalt å dra av ei jente bukse og truse med makt, men det er heller ikke greit at den samme jenta gikk inn i garderoben til guttene. Nå vet ikke jeg hvorfor jenta syntes det var greit å gjøre, men ja hun burde også få straff. Men det er forskjell på å utvise fysisk makt, enn å gå inn i en garderobe å se.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #20 Skrevet 21. desember 2010 Begge fortjener straff, hun ba om bråk da hun gikk inn der. Spes om de har prøvd å varsle om dette "problemet" før. Er ikke dørene låst, forresten? Synes du bør snakke m lærer om dette, om bakgrunnen for at han ble så sint- nemlig at dette har skjedd før- og at hun bør få noen form for straff hun også, da hun gikk inn der mens guttene var nakne. Selv om jeg nok synes han gikk litt langt.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #21 Skrevet 21. desember 2010 Ja etter at jenta fysisk gitt inn i garderoben til gutta for å glo! Og når det ikke hjelper å si ifra heller så tenkte de vel at det var på tide hun fikk smake sin egen medisin! Kreves styrke? er jo bare til å gå bort å dra ned buksa det vel! Hva mener du de skulle ha gjort? Ingenting?? Så hun jenta bare skulle fortsette å gå inn å glo?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #22 Skrevet 21. desember 2010 Å herreguuuud profesjonell hjelp faktisk..
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #23 Skrevet 21. desember 2010 Profesjonell hjelp? Seriøst? Det er vel ikke lov å sniktitte på nakne gutter heller. Hva om vi bytter ut jenta med gymlæreren, da hadde det vært straffbart om gymlæreren sto og snikkikka på nakne elever i dusjen.
malingus Skrevet 21. desember 2010 #24 Skrevet 21. desember 2010 Men herlighet! Hvorfdan klarer dere å få denne jenta til å bli ett offer? She had it comming! Som man reder, ligger man. Og hva vet dere om at gutten brukte makt? Dette kan ha skjedd i gym-timen når jenta hadde på en lös joggebukse. Da kan man snike seg opp bak henne og rask dra ned buksa. For alt vi vet mente han å kun å dra ned buksa, men fikk med trusa i samme slengen? Sedelighetsforbrytelser? Jaja, så er jenta en kikker. Ja, en sånn som han som gjemte seg i utedoen på sognsvann for noen år siden, nedi selve doen, og tittet på når folk gikk på do! Haha Nei alvorlig, disse guttene hadde gjort det riktige. de hadde forsökt å ta opp dette, men ingenting ble gjort. Gutten til HI burde ikke gått så langt, men helt ärlig skjönner jeg frustrasjonen. Begge burde samme straff!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #25 Skrevet 21. desember 2010 For noe sludder malingus!!! Øye for øye, tann for tann er primitivt og lite intelligent. Det er dessuten stor forskjell på å titte på noen og det å fysisk dra av dem klærne. Begge deler er ille men å rive av folk klærne er verre! Det spiller ingen rolle at det er en gutt som har dratt av en jente klærne, det hadde vært like ille om jenta hadde dratt av gutten klærne. som man reder ligger man? Hva slags syk verden er det du bor i? Du pleier å ha en del foruftig og reflektert å komme med malingus, enten jeg er enig eller ikke. Dette innlegget var for dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå