Puppemamma Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Har noen slitsomme timer på kvelden da babyen vår er våken... Ammer ca 1 gang i timen -. noe jeg synes er vel ofte - men vet ikke... Og etter ca 4-5 timer med våkentid begynner baby å bli sutrete og vil helst ha pupp hele tiden om ikke oppmerksomhet(er dette overtrøtt???) er det noen som har noen gode tips ? når jeg ammer er det bare en pupp om gangen - bør jeg gi av begge??? når baby først sovner sover han i nesten 7 timer med kun 1-2 amminger - så når han først sovner er vi jo veldig fornøyde. noen tanker evnt???
Mammahjertet <3 Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Dette er helt normalt Bare la babyen din regulere selv når tid og hvor ofte hun vil ha mat. Hun driver og får skikkelig guffe på melkeproduksjonen din nå. Hvis hun ikke virker mett etter den ene puppen, så kan du gjerne gi av den andre også. Men la henne ligge og sutte en del på første puppen slik at hun får i seg den fete ettermelken. Da kommer det bare litt melk ut, men den er veldig næringsrik. 4-5 timer med våkentid på dagtid for en så liten baby. Mi sov i hvert fall blunder oftere enn det. Men babyer er forskjellige Prøv deg frem. Husk det tar tid å bli kjent med babyen sin. Da folk sa det til meg synes jeg det hørtes litt rart ut. Men nå etter 4 mnd så skjønner jeg akkurat hva de mente Lykke til, og gratulerer så mye med den lille prinsen!!
2010 Mammaen Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Høres heelt normalt og helt flott ut :-) Hyppig amming på kvelden er veldig vanlig og da spiser han seg opp for den lange søvnperioden! Bare fortsett med det! Jeg ammet også en pupp om gangen veldig lenge, for han var mett etter det. Tror vi begynte med begge ved 3-4 mnd. Bare pass på å ta annenhver gang slik at de produserer omtrent like mye, og at han får den fete ettermelken også :-)
vimm Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Dersom dette er noe som har skjedd bare den siste eller de 2-3 siste dagene kan det høres ut som økedøgn. Det kan komme så tidlig som når barnet er 6-7 dager og kan opptre så ofte som annehver uke. Da vil han spise mer for å øke din produksjon. Hvis det ikke er det tenker jeg barnet uansett har så liten magesekk, den klarer ikke på så mye i slengen når det er så liten, blir dermed fort sulten igjen. Så lenge du hører babyen svelger mens det spiser av det ene brystet er det nok å tilby det. Evt hvis han er våken nok kan du jo prøve gi fra begge brystene, kanskje blir han fortere mett og avslappet til å sove. Men altså, helt typisk med hyppige amminger om kveldene, heldig er du uansett at babyen sover lenge!
Puppemamma Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2010 takk for svar da er det vel helt normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå