Gå til innhold

Høyt blodtrykk... ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Er i dag 33+4, og var hos jordmor i dag, og hun målte blodtrykket mitt til 125/95..

Har vanligvis lagt helt normalt, og plutselig er det blitt så høyt undertrykk.. Urinprøven og alt annet var helt fint, bortsett fra at jeg er kjempe kvalm for tiden..

Så lurer på er det mulig å få svangerskapsforgiftning ol. uten spor av det i urinprøven?

Skal inn på kontroll igjen til onsdag, men er blitt såååå bekymra nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke ditt var noe høyt jeg da men. Mitt var på 138/95 og jeg hadde vondt i magen, flimring, og urinprøven slo ut på proteiner. Men hadde ikke snagerskapsforgiftning heldigvis. Var UVI og migrene.

For svangerskapsforgiftning sier dem at blodtrykket er på 140/90 eller mer. Og at urinprøven slår ut på proteiner. Blodtrykket mitt kan være 90/60 og så helt opp i 138/94.

Tror ikke du trenger å være så bekymra. Men er greit å sjekke av og til :)

Skrevet

Jeg syns heller ikke det var noe bekymringsverdig høyt. litt høyt undertrykk, men overtrykket var overhodet ikke høyt.

Du har nok ikke noe å bekymre deg for hvis du ikke har spor i urinen eller økt hevelse i kroppen.

Jeg har ligget på 146/100 og 137/95 på de siste kontrollene. Hadde også litt eggehvite i urinen, men så lenge jeg ikke hadde hevelser i kroppen så skulle jeg bare ta det med ro.

Går nok helt fint skal du se, om det ikke forverrer seg til du skal på kontroll igjen da :)

Skrevet

Kommer vel også litt an på hvor man ligger til vanlig. Jeg har ganske lavt blodtrykk, så hvis jeg hadde de verdiene, hadde det blitt sjekket godt opp.... mens andre kanskje har 80-85 i undertrykk til vanlig, og da er ikke 95 SÅ høyt (selv om det nok følges opp)

Skrevet

Jeg tror ikke du trenger å være så voldsomt bekymra. Nå blir du jo passa ekstra godt på! Som legen min sier, det er ikke farlig å gå med litt høyt blodtrykk over en kortere periode, det er på lang sikt det er farlig. Nå i svangerskapet har min normal vært rundt 140/90. Dette er jo selvfølgelig altfor høyt, men det har vært stabilt, og jeg har sluppet medisiner så langt (men er 100 % sykemeldt for å ta det med ro da). Jeg får masse oppfølging, og det er helt herlig! Blant annet har jeg hatt ultralyd hver tredje uke omtrent siden den ordinære ultralyden...

Ta det med ro fremover, så skal du se at det kommer til å gå fint! Masse lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...