Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Vi har alarm her i huset, men det fulgte jo ikke med noen bruksanvisning da vi overtok huset! :o/ Vi skjønner hvordan vi skal slå alarmen på og av (bare trykke kode). Men som når brannalarmen har gått, hvordan i allverden skal vi da få bort den røde lysende prikken på alarmboksen da? Og nå har vi jammen klart å slå av hele alarmen (at den ikke lyser på driftsklar), noen som har noe som helst peiling på hvordan man slår den på?? ) Takk for eventuell hjelp! )
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Har ikke peiling, men kanskje det står noe på hjemmesidene til Secuitas..?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Tror ikke de legger ut pga sikkerhet. Alarmen er ikke tilknyttet lenger, men den virker jo med høy alarm + brannalarm. Tror ikke Securitas vil fortelle oss hvordan den virker uten å tilkoble den... Men bor så tett i naboene at vi trenger ikke tilkobling, lyden trekker nok nabolaget hit! ;o)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Om brannalarmen går, må du gjøre som ved vanlig alarm, slå inn koden.. men hvordan slå den på, aner jeg ikke, da jeg aldri har behøvd å gjøre det
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Vi fyrer i peisen og har ved ett uhell klart å sette i gang alarmen ett par ganger... Har fått slått alarmen av (ved å slå inn koden), men da lyser det rødt i displayet på brann... Hvordan får vi vekk det lyset? Vi trykker og trykker og ved ett uhell har vi da ett par ganger klart å slå av hele alarmen (aner ikke hva vi har trykket!), men åssen i all verden skal vi da slå den på igjen (ikke slå på som å trykke koden, men for å få den til å lyse driftsklar!) Får kanskje ringe Securitas og høre om de vil være greie selv om vi ikke er tilkoblet! )
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Du kan jo prøve å ringe Securitas, men tviler egentlig litt på at de vil hjelpe deg siden dere ikke er tilkoblet. Uansett du kan vell prøve deg frem på displayet å se om du finner ut hvordan det fungerer? Verste som kan skje er jo at det begynner å pipe, siden dere ikke er tilkoblet. Uansett ville jeg nok vurdert på tilkobling, du har liten garanti for at naboen vil gjøre noe om alarmen skulle gå. Jobbet i den bransjen for noen år siden, å fikk litt for mange historier etter min mening fra folk som ikke var tilkoblet der naboen ikke hadde reagert eller gjort noe. Dessuten hjelper de fleste firmaer jeg kjenner til med å "fikse" huset visst skaden skulle være ute å dere feks er på ferie. Visst ikke må en vell reise hjem, neppe smart å la huset stå med ett knust vindu i en uke:P
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #9 Skrevet 21. desember 2010 Ser ikke for meg at Securitas er til mye hjelp, vi bor på "landet" og det er tjue minutter til nærmeste vaktsted, så tyvene er jo ute lenge før de kommer. Vi har avtalte med flere naboer om å passe litt på, så jo, jeg er nokså sikker på at de kommer altså. Tror også flere av dem ville ha hjulpet oss med eventuelt å få tak i glassmester ved behov! Så jeg synes det er en unødvendig utgift... ) Eneste jeg er litt redd for at vi gjør så mye som vi trykker, er at vi plutselig endrer koden vår uten å mene det... Og da sitter vi litt i knipa! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå