line3mann Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Hei er det noen her inne som har fått beskjed om at de venter en gutt på ultralyd og de har vist både tiss og ballesteiner og så har man fått påvist en jente senere eller ved fødsel. Har dere da sett det selv at det så ut som en gutte tiss:). Klem fra meg.
Tøvsjura Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Dersom man faktisk får se penis og testikler på ultralyd er det ingen tvil om hva som kommer ut ved termin - en gutt. Det er i tilfeller hvor jordmor ikke kan si med sikkerhet angående kjønn at det kan komme ut ei jente, men husk at det er mye lettere å ta feil av jenter enn gutter nettopp pga av utstyret til guttene. Kommer an på hvordan fosteret ligger bl.a Da vi ventet nr.1 ble vi fortalt på ultralyd at dette mest sannsynlig var en gutt, men jordmor var ikke helt sikker fordi barnet lå slikt til at det var vanskelig å se ordentlig. Never the less; ut kom en gutt noen dager før termin Med nr.2 var det ingen tvil - fosteret lå og skrevet med bena og vi ble fortalt at dette var ei jente, og ei jente ble født noen dager før termin
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Sukkertøyfeen: Det stemmer ikke helt. Riktignok er det sånn at hvis de sier gutt så er det som oftest gutt, men har hørt om folk som har vært til mange ul og alle sier gutt og så kommer det ut en jente...
Tøvsjura Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Les ovenfor; det er ved ultralyd/-er hvor man ikke kan se utstyret til guttene godt nok at det kan forekomme feil da på grunn av vinkler, navlestrengen kan ligge i veien osv. Dersom man faktsik SER testikler og penis så er det ikke slik at kjønnsorganane plutselig forvandler seg til kjønnslepper etter fødsel. Kjønnslepper er ofte hovne og kan minne om det motsatte, men likvel er det ikke mulig å ta feil av testikler og penis dersom man får se disse i rette vinkel.
sisten Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Ser jm brusk i penis og testikler er det ingen tvil, men en tut som ser ut som penis kan være ei jente med hovne kjønnslepper....Jeg venter gutt og jm var ikke i tvil, jeg så det tydelig selv også og jeg har handlet lyseblått
lillespiren2:) Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Hei! jeg har et sjarmtroll av en gutt på to år fra før, denne gangen venter vi mest sannsynligvis jente, men jordmor sa hun var litt usikker på det. jeg har ikke turt å kjøpe et eneste jenteplagg enda... vi skal inn til 3 d ultralyd 22 januar, så får vel et helt sikkert svar da. jeg fikk også høre på den ordinære ul at jentene godt kan ha oppsvulmede kjønnslegger, som kan forveksles med en penis.. og i de fleste tilfeller hvor jordmor sier hun er usikker, er det mest sannsynlig når man venter jente. jeg kan nå nevne at det absolutt ikke var tvil om kjønn i mitt første svangerskap, jordmora fikk et blinkskudd av tutten til gutten, filmet neden i fra. huska at jeg lo på meg krampe av det bildet da jeg fikk se det. var svært tydelig en penis der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå