3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. februar 2011 #26 Skrevet 6. februar 2011 Vi har nesten 28mnd mellom våre første, så det blir jo ganske likt som dere, Storesmurf&lillesmurf:) Selv om førstemann ikke var veldig stor føltes det litt som å begynne helt på nytt igjen og det var mye som var glemt (eller evt fortrengt;) ), men følte oss mye mer trygge og sikre med en nyfødt i huset enn det vi gjorde første gangen. Storebror syns det var ganske rart med denne lille krabaten, men så lenge han ikke gjorde så mye ut av seg var det liksom greit at han var der. Ville stryke på ham og kose litt innimellom. Nå har eldste blitt 3.5 år og yngste 14 mnd og de har fantastisk glede av hverandre, selv om storebror av og til blir ufattelig frustrert over den lille broren som heller vil plukke togbanen fra hverandre enn å kjøre tog på den;) Eldstemann har vokst veldig på å bli storebror og han er en veldig flink storebror som passer på og er utroooolig stolt av lillebroren sin. Også bhg kommenterer dette og det er utrolig koselig å se hvordan de lyser opp når de ser hverandre i bhg og hvordan de kan sitte og tøyse med hverandre ved middagsbordet eller rase rundt og leke på gulvet:) Klart det er slitsomt også, spesielt når eldste finner på at han vil trasse og ikke kle på, mens lillebror HATER å bli kledd på og benytter enhver anledning til å stikke av. Og når alle er syke blir det ekstra stress, og ved ferier og turer i starten med alt som må huskes på, for det er hundre ting det er mulig å glemme;) Vi trives med denne aldersforskjellen mellom de to eldste. Tredjemann kommer jo bare 18mnd etter forrige, så vi har ikke blitt helt vettskremte iallfall;) Håper vi får en like god erfaring med sistemann. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #27 Skrevet 6. februar 2011 Åååååååå.... jeg vil, jeg vil, jeg vil!!! 'Alle* rundt meg er gravid for tiden, minst 6 venner/bekjente skal ha i løpet av de neste 6 mnd. Jeg ville helst ikke ha mer enn 2 år melom våre, men det ser litt mørkt ut akkurat nå.. Vi brukte et år sist, og jeg frykter det tar like lang tid denne gangen også.
fru.mor Skrevet 6. februar 2011 #28 Skrevet 6. februar 2011 Venter enda en liten her å 32 uker på vei, også har jeg en på snart 5 år og en som er 16 Mnd. Så da blir det ca 19 Mnd mellom de 2 minste.. Men så utrolig deilig å være ferdig med graviditeter å da:o) Nå ser vi frem til vårt siste familiemedlem kommer, så kan ho mor få tilbake kroppen sin:) Føles egentlig ut som jeg har gått gravid i 18 mnd i strekk! hehe
Berthe Skrevet 17. februar 2011 #29 Skrevet 17. februar 2011 Vi har fått to relativt tette barn (21 måneders mellomrom). Nå er yngste 2 måneder, og jeg må bare si at alt har gått overraskende bra. Og det til tross for at eldstemann har vært mye syk i hele januar og jeg har vært mye hjemme med begge to. Overgangen gikk bra for den eldste, og selv om det er ekstra arbeid med én til så merker jeg ikke så mye til alt "slitet". Men så skal det si at vi er heldige med tanke på at den minste sover mye og er en tålmodig type. Svangerskapet gikk også over all forventning. Jeg var frisk, men sliten på slutten. Jobbet i full stilling hele tiden, veldig heldig med formen. Merket den siste måneden at det ble veldig tungt å bære og løfte den eldste (ca 13 kg), men der fikk mannen min trå til litt ekstra. I tillegg tok han mere stell og diverse enn meg på slutten av svangerskapet. Det samme gjorde han etter fødselen ettersom man helst ikke skal løfte så veldig tungt etter en fødsel. Så langt har jeg altså bare gode opplevelser med to tette. Av og til er man jo selfølgelig litt sliten, det blir jo ekstra arbeid. Men synes ikke det er i nærheten av hvor tungt jeg hadde trodd det skulle bli, så langt.. Lykke til! :B
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 18. februar 2011 #30 Skrevet 18. februar 2011 Har en gutt som blir 1 år neste mnd og 30 uker på vei med nr 2
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #31 Skrevet 18. februar 2011 har en gutt på 7, en på snart 5 mnd og er gravid i ca uke 8, så det blir litt tette mellom de minste her hjemme også, men det er bare fint synes vi. håper og tror at de blir gode lekekamerater for hverandre når de vokser opp.
lille frø, mor til to Skrevet 19. februar 2011 #32 Skrevet 19. februar 2011 Jeg 12 uker på vei nå. Pia mi er 15mnd nå. Det blir 21mnd imellom de. Har planlagt det slik og tenker det blir helt perfekt
kirsty*2barnsmamma Skrevet 2. mars 2011 #33 Skrevet 2. mars 2011 Da kan jeg endelig skrive meg på denne tråden her, for jeg testet positivt idag Snuppa er 17 mnd nå, så det blir bare litt over 2 år i forskjell. Helt perfekt!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #34 Skrevet 4. mars 2011 Jeg bøyer meg i støvet for alle dere som har gått inn for å få nummer to allerede nå! Dere er sterke! Jeg vet ikke engang om jeg vil ha en til, og det er iallfall ikke før om maaange år. Jeg er ung, da, så har tid på meg. Er 22 og ungen blir 2 til våren =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå