Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp funnet ut av vi er gravide igjen. Da blir det i underkant av 2 år mellom barna våre, ca 22 måneder. Var veldig kvalm forrige gang jeg var gravid, spesielt på ettermiddagen etter jobb og frem til jeg skulle legge meg, så spent på hvordan det blir nå. Var mye sengeliggende de 4 første månedene pga dette, og det går jo ikke akkurat med en liten tass i huset!

Så får vi klø oss litt i hodet ift hva vi gjør med leilighet da det bare er 2 soverom her vi bor nå. Førstemann flyttet inn på eget rom da han var 3 mnd.

Men det største problemet er kanskje om ryggen min holder. Den er svært dårlig og gutten vår veier allerede 12 kg...

He, he. Merker det er mye å tenke på. Selv om alt egentlig skulle vært plankekjøring denne gangen siden vi har gjort det før... :-)

Hvordan går det med dere andre som har liten gutt/jente og er gravide igjen? Det er vel bare å bite tenna sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er i 6 uke 5+1 i dag med nr 2.. nr 1 er 17 mnd og 15 dager :D

Skrevet

Gratulerer så mye!! :)

Jeg har jo jenta mi på 14 mnd, og har termin om 8 dager. Ble gravid 6 mnd etter forrige fødsel.

Har gått greit det. Utrolig tungt i 1. trimester da jeg var helt utmattet, småkvalm og maks trøtt. Var grusomt å være mamma og samtidig være i så dårlig form. Store deler av 2. trimester gikk veldig fint, men da begynte jeg også å jobbe igjen etter endt mammaperm. Litt godt å være på jobb faktisk ;)

Ellers har det vært tøft nå mot slutten også, da formen har vært variabel og nattesøvnene ikke-eksisterende. Jenta begynner ikke i barnehagen før etter nyttår. Har hatt noen veldig tunge dager, hvor jeg bare har måtte bite tennene sammen for å ikke bli gal av slitsomhet. Men de siste par dagene har heldigvis energien begynt å komme tilbake. Er egentlig veldig glad for at jeg straks har fullført 2 svangerskap. Nå gjenstår det bare 1 svangerskap til, om alt går som planlagt :P

Så det er helt klart noe helt annet å være gravid med et barn i huset i tillegg. Man får ikke hvile slik som man kan i første svangerskap.

Men kanskje din gutt går i barnehage? Det hjelper kanskje litt?

Håper de får stor glede av å være tett ialder etterhvert da, men så tidlig ønsker jeg ikke å bli gravid noengang igjen. Hadde ikke kommet meg ordentlig til hektene etter forrige svangerskap før det var på'n igjen ;) Og den permisjonen har jeg aldri fått nyte føler jeg.

Du får en veldig fin aldersforskjell mellom dine da :) Det blir nok å gå helt fint. Det kan være tungt når man står midt oppi det, men etterhvert ville man helt sikkert ikke ha hatt det annerledes.

Lykke til!! :)

Skrevet

Takk for det vestlandsfanden! Vi blir vel å se hverandre igjen inne på småtroll 0-1 etterhvert. Håper fødselen din går bra, er du spent?

Vi har ikke fått barnehageplass og jeg vet ikke om vi får :-/ Har ikke noen plan B enda heller, og mannen skal begynne å jobbe senest 1. februar. Skaper virkelig litt hodebry det der...

Kan se for meg at det er slitsomt som du beskriver, kan ikke si jeg gleder meg til alle gravidsymptomene kommer snikende...

Lykke til med fødselen, og husk å oppdatere oss!

Skrevet

Gratulerer!:)

venter små igjen vi og....blir ca 18 mnd mellom dem!!

1 trimester var mildt sagt helt jævelig...masse kvalm og suuuuper trøtt.

mange lukter jeg ikke klarer so har slitt litt me bæsjebleine kan du si!!:P

nå er jeg 17 uker på vei og formen er mye bedre...kvalm innimellom men det er til å overleve...og energien er begynt å komme tilbake!!!:) jiiiipi!!:P

var ikke helt planlagt dette svangerskapet...men vi gleder oss masse..og tenk så mye glede de to vil ha av hverandre!:)

tenker ikke så mye på at jeg er gravid...så det har gått utrolig fort fram til nå....skal jo plutselig på ordinær ultralyd denne uken!!:)

Skrevet

Gratulerer med graviditet nr 2!

Jeg er 24 uker på vei med nr 2. Det blir akkurat i underkant av 2 år mellom knøttene :-)

Ikke til å stikke under en stol at det er mer slitsomt å være gravid med nr 2 siden man ikke bare kan ta hensyn til seg selv og magen lenger. Samtidig er det litt positivt også at man får fokuset litt vekk fra seg selv og magen og biter tenna sammen for å være en god mamma for barnet man allerede har.

Jeg synes det var veldig slitsomt de første 14-15 ukene inntil den store trøttheten og kvalmen ga seg. Så kom en periode hvor alt gikk ganske greit, men nå har bekkenløsningen begynt å komme for fullt og jeg merker det tærer på humøret og kreftene. Har jo lyst til å bære, leke og stelle som før, men må trappe litt ned på dette for at ryggen og bekkenet skal få hvile. Og det synes jeg er litt kjipt når jeg har nesten 4 mnd igjen.. Men man klarer det jo på et vis!

Lykke til med svangerskapet! Veldig stas å vente på nr 2, siden man nå er mer forberedt på det som venter en, både på godt og vondt!

Skrevet

Jeg er i 12. uke nå og har en datter på 13 mnd.

Har vært helt utrolig utmattet frem til nå. Sliter litt med tunge tanker også. Hvordan i alle dager skal jeg klare å takle to barn, når det har vært så tøft å bare ha én?! Akkurat nå gruer jeg meg mye mer enn jeg gleder meg. Håper litt juleferie vil gjøre susen!

Skrevet

Gratulerer så mye med ny graviditet!! Her er minstemann akkurat fylt et år (for drøye to uker siden) og jeg er 16 uker ut i neste svangerskap. Eldstemann rekker ikke å fylle 4 år før knerten kommer, og minste nå (som blir mellomste) vil være 18mnd når knerten kommer til verden. Blir veldig spennende!!! Lykke til med svangerskapet!

Skrevet

Mi fyller 2 år 8. februar, og jeg er 14 uker på vei med nr 2:)

Skrevet

Gratulerer så mye. Gled deg! Jeg har en liten baby, i tillegg til et barn som nettopp har fylt 2. Er 22 mnd imellom barna. Slitsomt innimellom var det selvfølgelig når jeg gikk gravid. Og litt slitsomt kan det være nå også. men mest hygge. Og så mye glede de gir hverandre! Babyen min er nå snart 3 mnd. Hærlig tid! På slutten av graviditeten var det nesten litt vemodig å tenke på at vår førstefødte som var vant med mye oppmerksomhet ikke skulle være alene om det lenger. men ville aldri vært det foruten nå. Helt skjønt å se babyen smile til 2 åringen, og se 2 åringen som er omsorgsfull mot babyen. Anbefalet. Gled deg! Flott aldersforskjell!!

Skrevet

Jeg er gravid i uke 15 og har en aktiv krabat på 16 mnd fra før. Det blir 22 mnd mellom dem. Jeg gleder meg veldig, men sliter mye nå.. Forrige gang var jeg kvalm og brakk meg hele svangerskapet. Denne gangen kaster jeg opp litt også, og reagerer sterkere på lukter. Jeg har også så vidt begynt å få kynnere, og prøver derfor å la lille gull gå trapper og sånn selv. Ellers så blir det jo desverre mye på far.. Det sier vel litt at gullet først lærte seg å si pappa:)

Men jeg er enig som noen over her skriver - at tiden går fortere i dette svangerskapet. Det er ikke så mye tid til å hverken tenke eller kjenne etter hele tiden, og det er jo bra:)

Skrevet

Vi prøver på nr to nå. Gikk akkurat over i 2pp... Håper det går denne gangen. Da blir det bare litt over to år i mellom... Det hadde vært perfekt :)

Gratulerer til alle dere andre:)

Skrevet

Vi har 23 mnd mellom jentene våre, og det er en helt perfekt aldersforskjell synes ihvertfall jeg;) Svangerskapet gikk overraskende bra, selv om jeg var kvalm og kastet en del opp i 1.tri, og samtidig jobbet 40 % og var hjemme m jenta mi resten av uka. Hvis du bor i Oslo får du sikkert bhg-plass nå etter nyttår, vi fikk ihvertfall tilbud om plass fra 1.jan, da jenta vår var 15 mnd gammel (takket riktignok nei, men likevel- hadde ikke regnet m plass..)

Heldigvis var jenta vår flink til å gå trapper osv selv, så da magen begynte å bli større og bekkenet begynte å gjøre vondt, så gikk det helt greit det også- flyttet stellematta ned på gulvet og gjorde det beste ut av situasjonen. Det vanskeligste var vel at man ikke bare kunne legge seg ned på sofaen når man er sliten, og det var en del slitsomme netter pga sykt barn og i tillegg mange tisseturer og generelt dårlig gravidsøvn, men man klarer det man må- og dessuten var det også veldig deilig å gå gravid med et lite barn fra før, for da blir fokuset et litt annet, med mer positive tanker og mye positiv energi fra førstemann:)

• 4 uker senere...
Skrevet

Nå er jeg også gravid :) Det gikk på 2 forsøket! Er bare 4+5 enda, så holder meg anonym litt til ;)

Men hvis dette går bra blir det 25 md i mellom! Gleder meg veldig! Selv om det er andre svangerskap teller jeg dager allerede :D Håper ungene blir venner :)

Skrevet

Er også gravid igjen! Blir 18 mnder mellom våre to, så ganske tette. Vi hadde ikke trodd at spiren skulle sitte på første forsøk akkurat, men utrolig nok gjorde den d! ;) Blir travelt men kjekt med to tette barn, så får de mye glede av hverandre også!

Jeg er forresten ca 15 uker på vei med nr 2.

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig, vi prøver også.. Vi har ei jente på 14 mnd. Vi brukte ca 1 år på å bli gravid første gang, og jeg håper det kanskje går litt raskere denne gangen. Hvor lang tid brukte dere?

Skrevet

Første gang brukte vi rundt et halvt år med aktiv prøving, dvs vi hadde sex rundt eggløsning.

Andre gang så var vi gravide etter første forsøk(!) Jeg brukte kun eggløsningskaklulator på nettet og regnet med at jeg hadde ca 28 dagers syklus som er gjennomsnittet.

Har tidligere prøvd eggløsningstester som var bortkastet da jeg ALDRI hadde EL i følge de testene :/

Skrevet

Nr 1 ble til ca 6 md før vi skulle prøve... ;) Vi hoppet av i svingen i sikre perioder, så vi visste jo at det kunne skje.. Vi hadde bare ikke vært sammen så lenge, så vi ville liksom ikke prøve aktivt. Men det ble verdens skjønneste jente. Og jeg var sjeleglad jeg slapp å vente de 6 md med å begynne prøve :)

Nr to ble jeg gravid med i 2 pp. Men vi hadde ventet noen md før vi begynte å prøve, - så jeg synes det tok en hel evighet. Er man klar vil man jo med en gang :)

Tror mange blir raskere gravid gang nr 2. Men sikkert lurt å prøve før du er helt klar... Når man er klar så stresser man mer med det.. Det gjorde iallefall jeg! Neste gang skal vi prøve tildigere ;) Man har jo uansett 8 md på å bli klar på om det skulle gå med en gang :)

Skrevet

ble gravid og mista i uke 8... det var ikkje planlagt graviditet. men etter jeg hadde vert gravid hadde vi lyst på ein liten baby...so vi prøvde vel i eit halvt år før spira satt!!!:) er gravid igjen nå.....ikke helt planlagt...og de få gangen vi har hatt sex er det jo helt utrolig at vi klarte å ha sex på den dagen jeg kunne bli gravid...hehehe!!! men utrolig kjekt!! blir 18 mnd mellom de!:)

Skrevet

termin i slutten av mars, da er lillesnupp 15 mnd! ;)

Skrevet

Gratulerer til alle dere gravide damer! Yngste vår har akkurat fylt året og storebror har nettopp fylt tre (1.mann var bare uker fra å fylle to når lillemor kom). Kunne kanskje ønske meg ennå en om ikke så lenge.. Men tror kanskje vi venter iallefall et år eller to. Er kjekt med to tette, men blir jo litt slitsomt til tider. Særlig når storebror har slitt med mareritt i peripder. har hatt 3/4 år der jeg har blitt vekt hver natt minst en gang av hver. Nå har det heldigvis gått seg til for begge, så da kommer også lysten på en til hehe :)

Var en del kvalm med lillemor, men gikk heldigvis over etterhvert. Resten av svangerskapet gikk veldig greit, over all forventning! Synes faktisk det mest slitsomme var det som kom etterpå, mye nattevåk og to så hjemme med hver sine behov. Men var en fantastisk tid jeg ikke ville vært foruten!

Kos dere med svangerskapet og gled dere til tiden etter!

Skrevet

Jeg tror jeg er gravid, men tør ikke teste meg :/

Jeg har en på 3,5 en på 20mnd :/ og visst magefølelsen er riktig så får vi en til i aug sånn ca :/

Venter litt til med å teste :P hehe passer ikke super godt føler jeg

Men alle er velkomne!!

Skrevet

Vi skal snart begynne å prøve, så kan kanskje snart joine ordentlig inn på denne tråden ;) Blir spennende, gleder meg veldig :)

Skrevet

Har ei lita snuppe på 15 mnd og termin i aug. Gleder meg <3

Skrevet

Heihei, er gravid igjen ja :) Noen fler som får 27 mnd mellom sine da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...