Gå til innhold

Noen som har vært i London ? Ang tog fra Gatwick til London sentrum..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg stresser litt, jeg skal reise til London og ta tog sammen med datteren min på 4 år nå om to dager, fra Gatwick flyplass til London King cross, i følge billetene må jeg da ta ; Tog fra gatwick, så underground til London King cross.. Er ikke dette utrolig stress? Jeg har også med meg to svære kofferter ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke tog midt i London sentrum. De stopper utenfor byens innerste kjerne og man tar underground. Akkurat som i Oslo. Man tar flytoget til Oslo S - og deretter t-bane videre.

Jeg ville aldri, aldri reist til London uten å kunne holde min datter i hånden. Så to kofferter er bare stress. Jeg hadde satset på ryggsekk og ledige hender. Hadde også satset på drosje istedenfor underground da det ikke er den tryggeste plassen å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg var i London, men jeg mener at Kings Cross er den store stasjonen for både tog og underground som ligger nærmest flyplassene, for å si det sånn..?! slik at toget du tar fra flyplassen går helt til Kings cross. beklager om det er feilinformasjon, men mener det var sånn! Du får uansett god informasjon og et undergroundskart på flyplassen, så det er egentlig ikke stress :) God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere steder i London som heter Kings Cross. Så vær obs på at du ikke havner på feil sted. Ta med gatenavn og bydel.

Det finnes en Kings Cross i sentrum av London også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Toget fra Gatwick går til Victoria stasjon. Vet ikke hvor Kings Cross ligger men vi tok taxi fra Victoria til andre siden av sentrum og bet 15 euro. Det var absolutt verdt det med to kofferter og en baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. ttror ikke du mener Euro siden man betaler med pund i England? Jeg har tatt toget før, men jeg husker ikke helt hvordan det var, mener det var vanskelig å komme seg ned 4 etasjer med underground med koffert (reiste alene)... Vurderer å ta taxi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette vil jeg ikke anbefale deg, heller fraråde på det sterkeste!

Du er nødt å ha en hånd på fireåringen på desse stedene. Det er rulletrapper, masse folk, fireåringen kan bli gått ned, man følger strømmen når man går, og det er også bytte på tuben, om jeg ikke husker feil. Jeg er gift i England, men ikke i London.

Kings Cross er dessuten et ekkelt sted.

Det finnes alternativ, du kan ta en drosje, det er ikke lange veien, eller du kan sjekke om det går busser til Kings Cross, fra Victoria. Da kan du gå til bussholdeplassen og komme frem uten å skifte buss. Du kan også ta en drosje.

Et annet og veldig godt alternativ er å ta buss fra Gatwick til det stedet du skal, national express heter det største turbuss selskapet, du kan muligens få buss helt til Kings Cross. Om du sier hvor du skal, så kan jeg finne en fin rute/reisemåte til deg. Leiebil er jo også et alternativ, bortsett fra problemet med galtteveier, og sommerdekk, slik været er akkurat nå.

Ville faktisk aldri ha gjort det du foreslår, og jeg er rimelig vant til London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...