Gå til innhold

Har jeg rett ?

Jente nr 3 :)

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt innspill på om jeg har rett til å være lei meg for mitt mor sitt valg.

Jeg er gravid med mitt tredje barn, har termin i april. Min mor har etter hun fikk vite termin, bestilt seg en langweekend tur akkurat den helg jeg har termin. Ved fødsel til mitt andre barn var hun og bortreist, men hadde da bestilt syden tur før hun fikk vite at jeg var gravid. Det var da aldri aktuelt for henne å avlyse turen, og jeg tenkte i og for seg at det ikke var rimelig at hun skulle gjøre det.

Min samboer sin familie bor ikke i Norge, og utenom min mor har jeg kun min søster, som selv har tre barn. Dette innebærer at vi ikke har så mange til å hjelpe oss når babyen kommer, må ha noen som kan ha barna under fødsel og litt etterpå. Min søster har sagt ifra at hun stiller opp, så jeg vet at det vil ordne seg. Men hun har jo selv tre barn, så jeg kunne helst tenkt meg at min mor kunne hatt barna våre hjemme hos oss.

Har jeg rett til å være lei meg, og føle at min mor ikke gjør en rett prioritering når hun reiser vekk i akkurat den perioden jeg har termin ? Min mor reiser mye vekk i løpet av året, og har passet våre barn lite. Når hun passer dem, vil hun helst gjøre det hos oss og ikke ligge over. Det betyr at vi må ta barna selv om morgen, og kan ikke være så sene. Det at hun er lite fleksibel iht til dette og gjør nok at jeg er ekstra lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er ikke vant med og få noe særlig hjelp til barna fra våres familie.. Har 2 barn og mulig med nr 3 nå. Jeg belager meg langt ifra på at mine foreldre skal ha barna mens jeg føder, tar det heller som et stooort bonus om de gidder...

Jeg skjønner deg litt , men har du ikke venner eller noe også som du kan spørre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg på en måte. Men jeg hadde heller prøvd å finne en barnevakt dere kan bruke når som helst jeg da.

Skjønner også mora di som ikke setter livet sitt på vent pga du har termin i akkurat den helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt jeg. Det er ikke noen selvfølge at besteforeldre stiller som barnevakt til enhver tid, men jeg ville synes det var veldig sårt om ikke foreldrene mine noen gang hadde tid til å ha mine barn på overnatting, spesielt ikke når vi virkelig trengte dem som ved en fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...