MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Vet ikke om lillegutt har feber, men han kjennes varm ut, nyser så snørra flyr, hoster og øynene renner og de er helt blanke. Han er rød i kinna og ser skikkelig feber syk ut.. Syns dere jeg burde gi han en paracet i TILFELLE han har høy feber? Har jo ingen måte å finne det ut på nå pga det idiotikse termometere jeg har kjøp!! ååårh.... TRODDE jeg hadde kjøpt et bra termometer, for hun på barnas hus skrøyt så fælt av det!! ÅÅÅh.. det er sånn som man bare holder på pannen og trykker på en knapp, så kommer gradene opp med engang.. man kan også ta av et deksel på den slik at man kan bruke den i øret.. Nå er det bare slik at den viser ikke det samme på panna og i øret (36,2 på panna, og 37,7 i øret), også testet jeg den på MEG, og ifølge den så har jeg 39 i feber i øret og 38,7 i panna.. så denne er ikke til å bli klok av for jeg har hvertfall ikke feber!!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #2 Skrevet 20. desember 2010 Glemte å si at han er 3 mndr og at allmenntilstanden er en del sutrete idag.. noe som også kan tyde på feber? sant?
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Helsesøsteren vår mente at man ikke trengte å gi paracett før feberen var på 39grader, men det spørs jo om han har andre typer smerter da. Og hvis man har opplevd feberkramper er det kanskje greit å gi det ved leggetid uansett. Vi har bare et helt vanlig termometer fra apoteket. Det fungerer helt fint! Husker ikke navnet, men det er et sånt man kan ta i rompa, under armen eller i munnen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Hvis barn under 3 mnd har feber bør man kontakte legen, og man skal ikke gi dem paracet uten å ha snakket m lege først (altså hvis de er under 3 mnd gamle). Så kanskje en liten telefon til legevakta for å få råd? Ang termometer synes jeg de digitale rompetermometerne som fås kjøpt billig på apoteket er ganske gode, de gjør ihvertfall jobben sin som de skal=) God bedring til lillegutten, ikke noe moro når de er syke!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2010 takk for kjapt svar jenter! Da tar jeg en telefon til legevakten Ang dette rompe-termometeret, skal ikke det holdes inne lenge? sånn typisk 1 minutt ellernoe? godtar bebisene dette da ? hehe
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Jeg tror det bare var noen få sekunder, jeg husker ikke helt, men det var iallfall ikke over 10 sekunder! Husk å kjøp sånne engangspapirting til å ta over termometeret også, så slipper du å vaske... :-)
Vandrende Melkemaskin Skrevet 20. desember 2010 #7 Skrevet 20. desember 2010 Jeg vil også anbefale sånn rompetermometer. Disse pannetermoterene måler ikke riktig! Har lest mange tester på disse, de måler veldig ofte feil, dessverre! God bedring til nurket ditt!
gulterkult Skrevet 20. desember 2010 #8 Skrevet 20. desember 2010 kjempelure de fra apoteket, tar faktisk max 5 sek! men sett på sånn engangsplast ja, lurt! Min bøyde alltid beina opp, sutret litt, men gikk ok m litt babykrem/vaselin. Ikke vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå