LilleBjella Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Kjenner man ikke forskjell på plantemargarin/melange og smør? Og hvis man gjør det, foretrekker man da virkelig det første? Etter å ha deltatt på diverse juletrefester og samlinger hvor det serveres grøt, har jeg fått soft-pakken og melangen satt foran meg hver eneste gang. Whyyyyy?????
*Minnie Mus* Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 vi bruker soft smøret på grøten.. synes det er digg jeg:-))
Sweet Amber Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Det bruker jeg. Er så vant til det og synes smør smaker død og fordervelse, så det bruker jeg ikke til noenting...
shari_z Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Jeg liker ikke ekte meierismør, tåler ikke lukten av det engang. Så her i huset har vi alltid brukt plantemargarin (mest Bremykt, men også Soft). Og nå som jeg prøver å ikke ha melkeprodukter i det hele tatt, så bruker jeg Blå Soft (uten soya og melk), og synes det også smaker helt greit.
Mrs. Bouquet Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Når jeg var yngre merket jeg ingen forskjell. Nå spiser jeg aldri hvitt "smør" og har gått over til å bruke meierismør, ellers bruker vi bremykt. Har mer salt smak og ligner på smør.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Her bruker vi det vi har stående i kjøleskapet, dvs soft flora som regel. Bruker aldri ekte smør ellers heller, så da gidder vi ikke å kjøpe inn smør bare til grøten.
OsloMor Skrevet 20. desember 2010 #7 Skrevet 20. desember 2010 Kan godt finne på å bruke plantemargarin dersom noen vil ha smørøyet i grøten. Ikke melange, da det ikke smaker spesielt godt i den sammenheng. Helst foretrekker jeg smaken av smør, men bruker soft light eller den andre light-margarinen Vita hjertego'. Barna er tidligere melkeallergikere og har litt merkelige preferanser innen smør- og margarinuniverset.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 20. desember 2010 #8 Skrevet 20. desember 2010 Jeg er vokst opp med soft soya på skiva og melange i matlaging og bakst, men det var én ting min mor kun brukte meierismør til, og det var smørøye på grøten De fleste stedene jeg har fått servert grøt nå (barnehage og juletrefest) så har det vært sånne posjonspakninger med meierismør til. Jeg haddde nok også blitt skuffet over margarin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå