Gå til innhold

Kan noe hjelpe meg litt fort? ang mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har til nå pumpa og gitt i flaske til min 6 uker gamle gutt men nå har jeg ikke nok melk til han lenger.

Vurerer å kjøpe hipp.

Lurer da på om jeg kan koke opp vann, sette det i kjøleskap for så å blande det med pulver når han skal ha mat og varme dette op igjen i avent flaskevarmeren? eller må pulveret blandes med kokende vann?

Og hva slags mme ambefalerer dere som bruker det? Han sliter litt med bæsjinga og presser mye så vil ikke at han skal bli hard i magen stakars.

Håper noen kan svare fort!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker Hipp og er veldig fornøyd med den. Vesla her har fått den siden hun var 4 uker.

Hipp skal blandes på 40-50 grader. Jeg har en flaske i kjøleskapet med kaldt kokt vann og varmt vann på termos. Jeg blander det til ca 40-50 grader, har i pulver, og heller på litt mer kaldt vann, så den blir drikkeklar med en gang. Mme skal ikke blandes i for varmt vann, da blir den vanskeligere å fordøye.

Det er en tråd inne på Flaskemelk med råd og tips om tilberedning. Der får du mange tips og råd!

Lykke til! Snart blander du som bare det:)

Og forresten, er han hard i magen kan det være lurt å ha i litt maltekstrakt i melka. Men der må du prøve deg fram iforhold til mengde. Min hadde 1 teskje i to flasker om dagen.

Skrevet

HIPP må blandes på ca 70 grader (eller om det er 50.. står på pakken) Det er lurt å blande kokt varmt og kokt kaldt vann til rett temperatur og så fylle på med kaldt til spisetemperatur. Vi startet med hipp etter anbefalinger (jenta vår slet masse med hard mage og luft) men hipp virket ikke bra her.. vi endte opp med nan ha1 som er lettere fordøyelig. et nytt liv! mye mindre gråting. Anbefaler deg å lese inne på flaskemelk. Der står alt du trengerå vite om tilbredning av ulik mme. Det som er bra med nan er at du kan ha flasker med kokt vann klart og så varme opp i micro til rett blandetemp. som er 40 grader og da vil den raskt bli spisetemp. etter å ha blandet med pulver. Men uansett er det lurt å lære seg å blande varmt og kaldt vann for det er lurt ute på tur. Jeg stresset som en gal med det i starten, men det er lett når man bare har gjort det litt. (hehe inne på flaskemelk kan du finne mange frustrerte innlegg fra meg, men blomstre og de andre flaskemammaene kom til unnsetning) skal legge inn link til tråden her. to sek bare ..

Skrevet

Jeg gjør det som du skriver, men varmer opp igjen i mikro'n. Min hadde vondt i magen når han var mindre og jeg byttet derfor fra NAN til Collett som er mildere for magen.

Skrevet

Takk for svar. Men føler ikke jeg ble helt klok på om jeg må pakke bort avent flaskevarmeren våres. Kan man ikke blande mme med 40 grader bare 70?

må man ha termometer da for å finne 70 grader? skjønner ikke noe jeg. og må jeg da vente til flaska er riktig tempurert?

Huff. Kjenner jeg sliter med å holde tårene tilbake når jeg tenker på at jeg synes pumpinga var vanskelig. Nå er jo det så lett i forhold da.

Hvordan gjør dere det på natta da? Jeg pleier bare å ha med kjølebag med mm i flasker og varme opp i flaskevarmeren på nattbordet jeg. veldig lett det da.

må jeg stå opp og gå på kjøkkenet for å fikse igjen nå da?

Tilbake dit vi var når vi kom hjem fra sykehuset og ikke hadde flaskevarmeren enda...

Skrevet

Hei du!

Det er kun småfolk sin BabySemp som skal blandes ved 70 grader. Nan, Collet og Hipp kan du blande ved 40 grader. Så bare gjør som du pleier med mm :-)

Kok opp vann og ha det i riktige mengder på flaskene, disse kan oppbevares i kjøleskap i 1 døgn. Når maten skal lages, så varmer du til 40 grader i micro eller flaskevarmeren (litt varmere enn kroppstemp, trenger ikke termometer, det er ikke sååå eksakt). Også har du oppi pulveret, rister, sjekker at temp har sunket til drikketemperatur og serverer.

Vannet til nattflasken kan du jo koke opp rett før du legger deg og bare ha på nattbordet (uten kjølebag). Så har du pulveret ferdig dosert i egnet boks/glass. VIl tro det går kjapere å lunke litt på vannet i flaskevarmeren før du tilsetter puveret enn det det har gjort med kald mm!

Dette går seg til :-)

Skrevet

Så jeg kan gjøre dette selv om det står 50 grader på pakka?

altså koke opp vann, avkjøle og sette det i kjøleskapet for så å helle i pulveret når gutten er sulten å så sette den i flaskevarmeren?

ikke farlig selv om det står at man skal blande det med 50 grader.å så avkjøle ned til 40. Blir ikke det feil da?

Huff mye man skal lure på asså

Skrevet

Man skal følge annvisningen på pakken. Du bruker Hipp? Da står det vel 40-50 grader? Varm opp vannet først, så tilsetter du pulveret, da løser det seg best (ellers blir det lett klumper) :-)

Skrevet

Jenta mi slet også mye med magen og vi endte opp med collett.. Den inneholder blandt annet mindre laktose en de andre typene.

Det var den eneste som fungerte på vesla.

Koker vann på vannkokeren et par ganger om dagen, og bare varmer det opp på vannkokeren når melka skal lages..

Micro fungerer også veldig greit, men min står så tungvindt til, så jeg valgte å bruke vannkokeren.. Stopper vannkokeren når vannet har blitt litt varmt. (ca 40 grader) Lærer fort hvor lang tid det tar..

Flaskevarmer er sikkert også fint å bruke, men jenta mi blir alltid bråsulten, og da skal det gå veldig fort..

Fra hun var 3-4 mnd sluttet jeg å koke vannet, og varmer det bare..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...