Gå til innhold

Hvordan går det med dere? :o)

Mumrikken :)

Anbefalte innlegg

Hei alle dere gravide her inne:-)

Begynner graviditeten å synke inn? Jeg må si at for min egen del så er det egentlig litt uvirkelig enda...selv om symptomer som trøtthet, ømme pupper og kvalme er virkelig nok! hehe...Og jeg klager iallefall ikke! Er det en liten stund i døgnet jeg ikke kjenner symptomer får jeg jo helt hetta! :-/ I tillegg til at jeg hele tiden blør litt er jeg jo i en ganske "kritisk" periode, og har mistet akkurat i denne perioden tidligere. Så derfor går jeg sikkert og kjenner ekstra etter hele tiden også. For å berolige meg selv (igjen) dro jeg på en ny UL i dag, og der var det fremdeles to bitte så bankende hjerter. UL viste at jeg i dag er 7+4, istedenfor 7+5 og begge de to små hadde helt perfekte hjerterytmer i forhold til alder ;-) Så da er det bare å prøve å slå seg til ro, og ikke bekymre seg...for det er jo lett?? Håper dere andre har det bra, og klarer å slappe av og nyte graviditeten...vi har jo tross alt fått verdens flotteste førjulsgave!

PS: Er du her Andy69?? Du skal vel på UL 22, og jeg har jo fremdeles timen min da jeg også, så jeg tar meg nok en tur da også :-)

Klem :-)

Fortsetter under...

Hei Mumrikken :)

Jeg er her og leser av og til, men har meldt meg ut litt for å roe nervene, og det hjalp.

Det var trist å høre at du fortsatt blør, må være utrolig slitsomt og nervepirrende. Men tvillingene vokser jo, så det er kjempe bra. At du har mindre symptomer eller at de forandrer seg nå er vel helt normalt. Leste et sted at nå snart skal ting roe seg og blir graviditeten mer morsomt. Det håper jeg virkelig for bekymringene har overskygget gleden både for deg og meg. Hvordan klarer UL å vise en dagers forskjell så tidlig?

Litt om mine symptomer: Den siste uka var det rolig. Jeg er fortsatt ”sjøsyk” nesten hele tiden, men har mistet appetitten, kvalm etter at jeg har spist, kjempe trøtt og humør syk (stakkar mannen)!! Brystene mine er utrolig ømme og jeg våkner rund kl 05, 06 hver morgen av at jeg må på do og skrubb sulten. Merker at jeg begynner å bli spent nå når det nærmer seg onsdag. Håper at jeg får se begge hjertene denne gangen.

Klem :)))

Hei igjen ;-)

Kjekt at du er her inne da :-))

Gyn jeg var hos hadde et program som automatisk regnet ut hvor langt du er på vei utifra hva målingene på skjermen viste. De små underene var litt ove en cm og nøyaktig like store :-) Men hun presiserte jo at nøyaktige målinger på dette tidspunktet var vanskelig. Jeg tenkte selv at det kanskje passet bedre med 7+4 istedenfor 7+5 også, da det jo tar et døgn før eggene begynner å dele seg? Hehe...jeg vet jo egentlig ikke så mye om dette, men befruktningstidspunktet er jo krystallklart i disse tilfellene slik at målene som min vanlige gyn hadde for ei uke siden der han satte meg tilbake 3-4 dager iallefall ikke kan stemme. Skal til min vanlige gyn i morgen så det blir litt spennende å se de nye målene hans da :-) Det er jo litt viktig med 3-4 dager i forhold til tidspunkt for duotest også, har du tenkt å ta det? Jeg tenker vel å ta duotesten, men ser vel ikke noe grunn til (utenom testen viser avvik da selvfølgelig) til å gå for fostervannsprøve/morkakeprøve. Blødningene mine bekymrer de seg egentlig ikke så mye for, og jeg merker at det gjør meg litt roligere. De sier at alt ser lukket og normalt ut så jeg får bare slå meg til ro med det.

Det er litt greit å lese at dine symptomer er ganske like mine :-/ Jeg føler meg egentlig konstant fyllesjuk og trøtt...hehe. Småuggen/kvalm stort sett hele tiden. Går rundt i en slags døs, og lurer på når jeg kan sove neste gang. Spiser lite på morgen og formiddag, men har bedre matlyst på kvelden. Jeg har også utrolig ømme, voksende pupper og har ganske kort lunte ja!

Lykke til på UL i morgen! Tror du får se begge de to små bankende hjertene jeg :-) Vi må holde hverandre oppdatert!

Klem

Hei hei

Det gikk utrolig bra i dag. Vi fikk se to som hadde perfekt størrelse og både sett og hørt hjertene deres. Jeg fikk noe deilig ro i kroppen etter UL. Nå tror jeg at dette skal gå bra. Angående duo test og lignende sier gynekologen min at det er ikke nødvendig pga helt friske egg. Tar du bare av rutinemesigge årsaker de testene? God bedring og god jul

Klem

Annonse

Så godt å høre at det er velstand i begge tvillingmagene deres! Deilig å senke skuldre og møte julen da. Til lykke.

Er selv så full av gravert symptomer så jeg har fått en veldig tro på at jeg skal klare å la være å miste denne gangen.

Ønsker å få tatt duotest pga av alder og håper å få gjort dette i januar. Har legetime 12/1.

Drar på hytta med mann og barn i jul og nyttårsdagene og ser frem til det. Håper formen bedrer seg noe...

Hei igjen.

Da er halve jula unna og jeg har klart å la være å røpe at vi er gravide. Smugdrukket munkholmer for å lure en familie som vet at jeg er veldig glad i å ta meg et glass øl eller vin.

Nå gjenstår et par venninnebesøk med familier og da blir jeg nok avslørt. De har nok mer antenne på hva som går inn i kroppen her og ikke.

Er fortsatt like kvalm. Og nei, marsipan hjelper ikke mot kvalmen.... ikke julebrød med brunost heller, og ikke pinnekjøttt.

Har kost med med nedfrosset spekemat og hjemmelaget majones. Nam Nam. De andre får meske seg med gravet og røkt fisk og fenalår *sukk*

Dere andre da? Hatt fin julefeiring? Vet familiene at dere er gravide nå?

Hei Modesty Blaise :-)

Endelig litt aktivitet her inne! :-)

Jeg har enda klart å holde det ganske hemmelig, bare et par venninner som vet. Og jeg tenker å prøve å holde på hemmeligheten enda noen uker! Jeg er også kvalm, uvell og trøtt. Ikke så mye mat som hjelper her heller. Men prøver jo det meste da :-) Prøver å ta det med ro og sove mye, men jammen ikke så lett alltid. Men er det noen timer jeg ikke kjenner så mye, så er jo det enda værre :-/ Jeg var med gyn på UL i dag igjen (klarer ikke å holde meg unna...hehe) Mye på grunn av småblødninger og tidligere MA x 2, så får jeg ganske hetta innimellom. Alt ser heldigvis fremdeles veldig bra ut, så da klarer jeg vel å slappe litt av et par dager til tross for spottinger/småblødninger. Jeg er 8+6 i dag og vet jo at for hver dag er sjansene større for at det går bra! Håper dere andre koser dere med graviditeten til tross for div plager er vi jo super-priviligerte!!

Klem

Annonse

Så godt å lese at det går bra med flere enn meg :) Teller dagene til keisersnitt her nå, og skremmer mannen med at jeg håper vi klarer å klokke inn en til, før overgangsalderen min setter inn.. hehe. Bagen står nesten klar, kurv skal monteres iløpet av helgen, så kan den lille mannen bare komme. Han har utgangsnekt til over nyttår, men fra midnatt den 31. er det "fritt frem". Senere enn den 10. kommer han ikke, uansett.. Og det er snart!!! :o

Mumrikken; Kjempefint at du har anledning til å roe nerver med UL når du spotter. Beste medisin det!

Jeg er klar for å lage litt liv her jeg. Er av den skravlesjuke typen som stikker hodet innom titt og ofte. Føler at jeg treffer fler i min aldersgruppe her enn på 1.tri så er vel mest her om det er litt aktivitet.

Urmoderen; Så deilig at det nærmer seg for deg. Da har du vært kjempeflink. Husker godt de siste ukene med forrige mann. Det var ganske tøft å gå slik å vente på slutten. Man blir jo ganske tung. Jeg gikk 11 dager over også. Fødte en kjempegutt på 4850 gram og 56 cm. (Ikke for å skremme deg altså...) Min kjære er nesten to meter høy så vi så det vel komme..... lykke til med kurvmontering. Gleder meg til vi kommer så langt og kan begynne å børste støv av babysaker. Det blir herlige tider.

Hehe, du skremmer meg ikke. Første min var ei jente på 3960, 53cm og 37 rundt hodet, 10 dager over terminen. Pappa'n er 1.95 på strømpelesten.. Hun var ikke kjempestor, men stor nok.. Gutten her blir antagelig større, siden jeg har svangerskapsdiabetes, men klarer ikke grue meg likevel, siden det blir snitt.. Kjenner litt på det at jeg gjerne skulle fått han vaginalt, men det er ikke mulig, og det ER litt godt å slippe overtid! Damene i min familie går gjerne over tiden. Er tung og "ferdig" i kroppen, men antar at det meste går over i tiden etter snittet, gleder meg til å kunne snu meg i sengen. Og ta på strømper! Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...