Gå til innhold

Verdens skjønneste gutt er kommet til verden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kom den etterlengtede gutten vår!

Hadde termin 10. desember.

Onsdag 8. desember gikk slimproppen kl 03 om morgenen. Kjente såvidt at noe var på gang. Kynnerne begynte å kjennes litt.

Fikk ikke sove noe mer så la meg på sofaen. Lurte på om det var dette som var starten?

Samboeren reiste på jobb. Jeg mente selv at det ikke kom til å skje noe i løpet av dagen. Når han kom hjem i 17 tiden hadde jeg rier med inntil 4 min. mellomrom, men noen ganger 8 min. og opp mot 15 min. Vi spiste litt mat og ringte føden i 19 tiden. De sa jeg skulle legge meg i badekaret her hjemme og ringe tilbake litt senere.

I 21 tiden ringte vi igjen og da sa de det var fullt på Ullevål. Jeg ble jo helt i fra meg. Tenkte at nå får jeg det ikke som jeg vil..

Riene ble tettere. Hadde nå alt fra 3-4 min mellomrom mellom hver gang. Og riene varte 1 min.

Vi ringte igjen kl 22 og fikk komme inn til sjekk.

Jeg hadde da 4 cm åpning og fikk en fødestue! Jippy! Fikk klyster. La meg igjen i badekar og prøvde å lindre smerten der.

Jordmor sa jeg fikk velge alt av smertestillende. Jeg hadde nemlig en redsel for epidural så DET turte jeg ikke å ta.

Jeg sto i flere timer i preikestolen med lystgass. Lå bakoverlent i senga, men måtte tilbake til preikestolen igjen (kan si at dette resulterte i x-antall blåmerker på armer, bryst og ansikt. Utrolig som jeg stresset).

Lystgassen funket IKKE. Det eneste som hjalp var pusteteknikken. Lange drag inn og ut. Fy fader for et smertehelvete jeg gikk gjennom. Jeg skreik og hylte at jeg aldri skulle få barn igjen. Det kan bare ikke beskrives hvor vondt det var.. Ellers kan jeg få med at jeg ikke revnet noen plass. Utrolig glad for det!

Etter 8 timer på fødestuen kom gutten vår til verden kl 07, 1 dag før termin! Utrolig godt når han ble lagt til brystet. Pappaen gråt og jeg var i en annen verden.

Etter noen timer ble vi sendt over til barselhotellet. Helt fantastisk!

Vi koste oss sammen disse første dagene. Kunne ikke fått en bedre start på livet til gullet vårt.

Neste gang blir det definitivt epidural.

Nå koser vi oss hjemme. Han er utrolig snill. Gled dere jenter til den nye tilværelsen! Sender masser av fødestøv ***'''''*******''''''***'''''******'''''****

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ahhh kjære Perle, gratulerer så mye! Har tenkt på deg! Veldig koselig å høre at alt er vell med deg og den lille familien din. God jul klem J

Skrevet

Gratulerer med gutten :) Kos dere masse i den herlige tiden, og en riktig god jul til dere :)

Skrevet

Takk for det!

Har jo aldri tid til å gå inn her lenger. Mye som skjer nå om dagen. Amming, bleieskift og kosing!

Gled dere jenter :)

Skrevet

Gratulerer så masse Perle! Godt å få det overstått tenker jeg.

Kjenner til det med lite tid til bim og dib nå ja hehe. Har en meget aktiv gutt som nå er rukket å bli 5 og en halv mnd allerede. Kos dere masse.

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten, og takk for at du delte historien din!

Skrevet

Heisann kjære perle :) Og gratulerer så kjempe masse med gutten deres :) Har tenkt mye på deg. Regner med at du storkoser deg med gutten din.

Mange gode klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...