millie+2klumper Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Hvordan ser dagene/ukene deres ut? Jeg kjenner ikke så mange som går hjemme om dagene så jeg blir mye gående her hjemme med vesla mens størsten er i bhg. Kan jo gjerne bli litt kjedelig.. Men gidd ikke og trakke rundt på et senter heller.. Og hun er ikke noe glad og ligge i vogn.. er det bare jeg som går og kjeder meg hjemme? føler meg litt "patetisk" nesten:P
kinaputten Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Vi er mye på besøk hos venninner som også er hjemme i permisjon, vi drar på babygrupper,møter venner og drar på lunsj og i det siste har mini vært nødt å være med på julegave shopping. Nå er mini bare 7 1/2 uke, så vi er ganske ny i "faget" og har ikke rukket å kjede oss enda Vi er også så heldige at vi bor et sted hvor solen nesten alltid skinner og vi kan være mye ute uten å måtte ha på så mye klær.
Pumba78 Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Jeg og kjeder meg litt akkurat nå. Har spist mye lunsj m venner og hun har vært m på litt juleshopping, men får jo ikke gått noe sted når det er så kaldt! Jenta hyler mye og, og vil bare ligge på meg så jeg føler det er vanskelig å få gjort noe hjemme og. Skulle gjerne ha vakt, vasket og strukket litt!
Tulipan2010 Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Syntes egentlig at dagene bare flyr! Babisen våkner som regel 08.00 (han er 3 mnd), og da spiser han og ca 09.30 sover han 45 min. Så når vi er klare for å finne på noe, er jo klokka endel allerede. Dagene består av barseltreff, møte med venninner som er hjemme, shopping, kafé, trening på sats, turer når det ikke er for kaldt, besøk på jobben etc. Syntes det fort blir kjedelig hvis jeg bare er hjemme mer enn 1 dag...
Canari Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Gjør vel ikke så mye spennende nå på vinteren. Er på barseltrim en gang i uka og barseltreff en gang i uka. Og går tur 1-2 timer hver dag (når det ikke er ALT for kaldt). Ellers er jeg ganske sliten for tiden (vinter, kaldt og lite søvn) og synes det for tiden er greiest uten for mye opplegg. Mat, stell og soving tar sin tid. Trener på magen og leker litt. Av husarbeid rekker vi ikke mer enn at vi har sånn noernlunde kontroll på klesvask, ut/inn oppvaskmaskin og middag. Og så henter vi storesøster i barnehagen etterhvert. ettermiddagen flyr og så er det kveldsstell allered halv sju :-)
Canari Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 .. og ja, det er jo litt kjedelig når dagene er så like,. men vi har litt styr med maten, og mini sover ikke så lett overalt, så da blir det mindre stress for han også om vi er mest hjemme! Og snart er det juleferie med hele familien, og ikke så lenge etter det skal vi ha mange uker i sydlige strøk! Og så kommer våren og mini er større og vi komer nok ut av dvalen! Og så er vel permisjonen over. Må bare prøve å nyte nuet!
Gjest Skrevet 20. desember 2010 #7 Skrevet 20. desember 2010 Her er det full rulle fra morgen til kveld!!!! Fordelt på ulike dager så er det barseltreff, babysvømming, babykino, trening 3 ganger i uken, lange turer 2 ganger i uken, strikking og håndtverk.....og jeg er alene, så jeg må ta henne selv 24 timer i døgnet. Helt fantastisk å kunne levere henne i barnepassen og få noen timer på trening helt alene. Har permisjon 4 mnd til, hun er nå 6 mnd. Vurderer å holde meg hjemme til hun har barnehageplass.
millie+2klumper Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. desember 2010 vel, jenten min er også sånn at hun ikke sover hvor som helst. hun sover ganske dårlig om dagene egentlig.. Og så liker hun seg best hjemme med ro rundt seg. Og da blir d liksom litt mer tiltak og dra henne med seg rundt omkring.. men så kjenner jeg jo som sagt ikke så mange som går hjemme heller så d er jo uansett begrenset hvor jeg kan dra og hva jeg kan finne på. koser oss hjemme om dagene altså men det blir jo litt kjedelig i lengden.. Synst det er altfor kaldt og lite fristende og gå ut om dagene og.. Gleeeeeder meg til våren no ja! er også alene med ungene så kansje derfor det blir litt lange dager til tider nå.. Babysvømming ville jeg begynne på men kurset her var fullt :/.. "Hva er" barseltreff da? Er det et opplegg eller noe dere organiserer selv?
Gjest Skrevet 20. desember 2010 #9 Skrevet 20. desember 2010 Hei Millie Barseltreff er grupper som arrangeres via helsestasjonen. Alle skal få et tilbud om dette like etter fødsel, slik at en får kontakt med andre med nyfødte. Men hva med å forhøre seg med aleneforeldreforeningen? Kanskje de kan starte en aleneforeldregruppe hos dere?
millie+2klumper Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. desember 2010 Oki! Ja, har barseltreff på helsestasjonen men det er jo annenhver mnd el noe sånt? Vært 2 el 3 ganger liksom. Har dere 1 gnag i uken?? Aldri hørt om aleneforeldreforeningen jeg. Men skal sjekke opp:)
mamman til to gutter Skrevet 20. desember 2010 #11 Skrevet 20. desember 2010 Nå krabber jeg stort sett rundt på gulvet og prøver å unngå at han faller og slår seg... Har en gutt på 8mnd som ikke skjønner at han ikke har balanse til å stå uten å holde seg og ikke kan han sette seg ned igjen heller når han først har reist seg... Jeg har mange venner som er hjemme i permisjon også, så jeg treffer ofte dem. I tillegg så har jeg, som mange andre her, barselgruppe som er arrangert av helsestasjon, dvs første treff er på helsestasjonen, etter det er det helt opp til oss om vi vil møtes igjen. Min gruppe har møttes ca 1 gang i uka siden babyene var 1mnd. I tillegg har jeg begynt å trene, da trener jeg enten på en time beregner for mor med baby, da er han med, ellers å trener jeg på en vanlig time og da er han på barnepassen. På nyåret har jeg tenkt å gå i åpen barnehage, da begynner mange både på barselgruppa og av vennene mine ellers å jobbe igjen og han begynner å bli stor nok til at han kan ha glede av det selv også. Jeg vet ikke hvor gammel datteren din er, men det er mange steder det er ganske små babyer med i åpen barnehage. Hvis ikke du vet om det er noe sånn i nærheten der du bor, så kan du enten spørre på helsestasjon eller google åpen barnehage og stedet du bor, så finner du ut om det er noe i nærheten. I tillegg burde du passe på å komme deg litt ut på kvelden uten babyen sånn at om du ikke finner på så mye på dagen, så har du hvertfall vært litt sosial på kvelden og da blir uka lettere å komme seg gjennom totalt.
millie+2klumper Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. desember 2010 Oki. litt rart at ikke min barselgruppe har organisert noe slikt.. men men. hedlig dere som har så mange andre venner som også er i permisjon da:) Da blir det litt kjekkere.. Det er åpen barnehage i nærheten. Men det er liksom ike helt "min greie". Men har tenkt og begynne og gå litt på nyåret nå. Da er hun litt større og har gjerne litt utbytte av det etterhvert hun og:) Å komme meg ut på kveldene er ikke så enkelt når jeg bor alene. Inntill helt nylig har hun stort sett ikke sovnet før ti,elleve tiden om kveldene heller. Og jeg har en 2,5 åring som står opp kl fem-6 om morningen også så om kveldene er jeg ganske skutt. Ikke fristende og finne ppå så mye da i hvertfall..
*LillaMeg* Skrevet 21. desember 2010 #13 Skrevet 21. desember 2010 Hvor er du fra? Vi koser oss hjemme, går litt tur (ikke nå som det er så kaldt da), er litt på cafe med andre i perm, babysvømming. Men meste av dagene går til å kose oss hjemme..
millie+2klumper Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #14 Skrevet 21. desember 2010 Bor i bergen. Så er ikke så mange kuldegrader her da.. men kaldt nok alikavel! Frister ikke å være mye ute liksom. Jeg liker ikke denne årstiden.. Så gleder meg noe sykt til våren nå. Alt blir så mye lettere da, og spesielt når en har små barn:)
Trultemor73 Skrevet 21. desember 2010 #15 Skrevet 21. desember 2010 Fra jeg ble 50 % sykmeldt i januar 2010, valgte jeg å ha min datter som da var 3 1/2 år hjemme de dagene jeg var sykmeldt. Jeg hadde da ekstremt lite jern og var veldig svimmel. Jenta mi som da var 7 1/2 fikk lov til å slutte på SFO. Så da gutten min ble født i april, hadde han stort sett storesøstrene sine hos seg hele tiden. Hadde alle tre alene i åtte uker i sommer, da pappaen jobbet. Nå er permisjonen min ferdig i januar og da jobber jeg den 50 % som jenta mi har barnehageplass, så koser vi oss hjemme de andre dagene. Storesøster skal ikke ha SFO plass. Jeg bare må ha barna mine rundt meg, da jeg har mulighet til det. Kan trygt si at dagene flyr og jeg har aldri og da mener jeg aldri tid til å kjede meg. Men kan si jeg kjedet meg i den første permisjonen min. Men ingen av jentene mine har vært noen barnehagebarn og de elsker å være hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå