mamma til lillingen Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Jenta vårpå 17 dager vil ikke lenger sove i senga si inne på rommet vårt. Hun sover fint i kurven i stua, men plutselig vil hun ikke sove i senga si som hun har gjort siden vi kom fra føden. To netter har jeg nå måtte ha henne i senga sammen med meg på natta for at hun skal sove mer enn 15 min før hun våkner og vil opp. Vil heller ikke sove der på dagen. Det har blitt skikkelig kaldt ute de siste dagene, bort i mot -20 grader. Vi har panelovn på rommet på 17-18 grader, men kan det være for kaldt for henne? Blir jo en overgang fra å holdes av meg eller pappaen, til å legge seg i senga (selv om hun har ullteppe rundt seg under dyna - hun liker å være varm). Jeg synes hvertfall det er i kaldeste laget, men pappaen har lest at de trives vistnok i kjølige rom når de skal sove.
Tantrum Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Det har nok ingenting med temperaturen på soverommet å gjøre; den er faktisk perfekt for babyen (så her har pappa rett). Det er vel mest sannsynlig selskap hun savner Det er jo kos med mamma og det å få ligge inntil mamma'n sin. På dagtid har dere henne i stua med alle husets lyder rundt, på natta er alt stille og mørkt og det er klart hun kan reagere på det. Er ganske naturlig, så så lenge hun er varm når du kjenner på henne, har hun det egentlig veldig bra der under dyna si i egen seng Selv samsov jeg med mi til hun var tre mnd; vi sov godt begge to. Om du ikke ønsker å fortsette med denne "ufrivillige samsovingen", må du nok tilbake til start; dra senga hennes inntil din og når hun blir urolig, stikker du armen/hånden inn i hennes seng og rører ved henne. På den måten vet hun at du er der, men du "skjemmer" henne ikke bort med å løfte henne over i din seng.
vimm Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 vår baby får ikke sove i senga. Tror også det ble litt stort og kaldt. Når vi la kurven den ligger i på dagen OPPI senga, da sover den godt. Tross at det er mørkt og ingen lyd. Mange barn trenger det litt tett inntil seg. Vet at noen bruker vognbagen om natta. Passe str den også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå