Gå til innhold

Er jeg den ensten som har baby på 5 mnd, som ikke vil legge seg kl.19, for kvelden?:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, etter grøt og stell så er hun stuptrøtt. Jeg legger henne til faste tid vær kveld, altså kl.19.00. Men etter 1, max 2 timer slår hun selg fulstendig vrang i senga. Kan sitte opptil 3-4 timer ved sprinkelsenga hver kveld, men en lys våken baby som hyyylgråter! Har de siste dagene gidd etter og tatt henne med ut i stua, der hun omsider sovner til puppen.. Å ja, vet dette bare gjør det vondt være:( Men er helt rådvild, og det er lettere og gi etter da frustrasjonen tærer på:(

Siste duppen på dagtid har hun fra 12-15(16).

Flere som har det slik? Kan nevne at dette startert da hun var 4.5 mnd, er nå 5.5. Før det såv hun fra 19.00-03.00.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk at litt av problemet er at hun er overtrøtt. Min jente på 6,5 mnd er oppe to-max tre timer etter siste luren. Så tror at tre-fire timer er i meste laget. Prøv å legge inn en ekstra liten lur, eller forskyv hele dagen litt.

Skrevet

Vi har hatt det akkurat som deg! Kjempe trøtt etter kveldsstell, men våkner igjen etter 0,5 - 2 timer og bare hyler... Hos oss varte fra ca 4 mnd til ca 5 mnd, så sa det plutselig stopp og gutten var tilbake til normalen igjen!

Eller, det vil si at han våkner ofte en gang nå også, mellom hans og min leggetid. Da er han ikke ordentlig våken men ligger å gråter og kaver, da ammer jeg ham bare et par minutter så sover han videre igjen!

Kan ikke si at det har vært noen forandring i rutinene våre, så jeg vet rett å slett ikke hvorfor det gav seg!

Kan også legge til at her får han sove så mye han vil på dagen, og den siste luren varer ofte til ca 5! (bruker å vekke ham dersom klokken passerer halv 6) Han legges for kvleden mellom 6 og 7, litt ettersom hvor trøtt han er!

Håper det bedrer seg for deg snart! Vet hvor slitsomt det er å sitte slik hver eneste kveld!

Skrevet

Takk for svar:)

Skal prøve og legge inn en ekstra lur på ettermiddagen!

Men har også funnet ut at dette er en fase som de fleste går gjennom i 4-5 mnd alderen:) Håper at det vil gå seg til med tiden!

Skrevet

Neiida du er ikke den eneste:) Gutten vår på 4mnd sovner ikke for natten før 00:00 han. Han har mange smålurer fra 19:00 og frem til da, men det blir med det liksom. Fra 00:00 sover han i strekk til 08:00 ca.

Skrevet

du er absolutt ikke alene!!!

her er det plenti umulig og få lagt ungen for natten før kl 23. å er jeg heldig da så sover han til kl 02.00. er jeg heldig at han sovner i 9 10 tiden så er han våken igjen kl 12 :/

Skrevet

Nok en gang: du er ikke alene:) Jenta mi på 5 mnd er supertrøtt mellom 18 og 19 nå plutselig (tidligere var hun ikke det), så jeg prøver å legge henne rundt denne tiden. Hun sover da maks en time, også er det hyl og skrik. Vi kan holde på med leggingen i timesvis, men det beste for oss er egentlig å bare la henne være oppe til ca 22, og så legge henne til puppen, da sovner hun skikkelig i løpet av en time eller to, og sover til 08.00. Jeg håper fremdeles på at "trøttegenene" skal gjøre seg gjeldende og slå henne ut fra 19, men venter foreløpig forgjeves.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...