bitthen Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Og jeg er såååå lei meg! Det er jo så greit med puppen! Det er greit på natta og morgenen, da skal han ha.. Men ikke på dagen, bare vrir seg unna.. Vil jo så gjerne gi han puppemelk også... Så nå pumper jeg til han... Så får vi se hvor lenge jeg gidder.. Er dette en ganske vanlig greie etter de begynner med fast føde? Hvor mye mme bør de evt. ha for dagen da? Han er 6 mnd, får pupp på senga Frokost kl. 9: 1/2 porsjon Hipp m. vann til Middag kl 12: Fruktglass eller middagsglass 1/2 porsjon. Frukt av og til hel porsjon. Vann til. Evt. får han fruktmos blandet med mm på flaske. Mellommåltid: Pupp - eller blir vel kanskje mme nå da 100 ml. Kvelds: 1/2 porsjon Holle- grøt, blandet med 90 ml. mm. Pupp ved midnatt og kanskje i 5- tiden. Synes han eter litt lite og egentlig, men legger godt på seg, var 8kg og 69 cm på 5 mnd kontrollen. Men er så lei meg for at han ikke vil ha pupp lenger - sørger litt liksom, hehe... Husker i begynnelsen syntes jeg det bare var pes, men ikke nå lenger.. OG da vil han ikke ha (
Tantrum Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Det er helt vanlig! Jeg har opplevd det og flere med meg (var nettopp en tråd på det her inne), Uansett; så lenge mi tok pupp på kvelden og natten, ga ikke jeg noe MME, eller pumpet meg, jeg ga henne vann til måltidene. HS sa at dette var helt greit, hun spiste mye og variert på dagen. Når pupp på kvelden oxo ble bare "tull", så gadd jeg heller ikke amme på natten; da fikk hun heller MME. Jeg gir dette fortsatt (har gjort det i nesten 2 mnd nå, hun er 8 mnd). Typisk MME-størrelse her er; 180 ml når hun legger seg etter grøt og bad, 150ml rundt midnatt og noen ganger 150-180 ml på natten/tidlig morgen. Men dette siste måltidet blir erstattet av vann på flaske fra og med i dag. Når babyer spiser fire måltider med fast føde om dagen, har de ikke behov for mat på natten.... Da er det mest kos....
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Guttungen her er sånn innimellom, men heldigvis ikke hver dag. I dag har han hatt en overfylt mage og jeg har merket at han har jobbet litt med å få ut bæsjen og da vrir han seg unna når han ser puppen min... Men da forsøker jeg bare igjen senere og plutselig så går det. Det er verre når jeg er ute, men jeg forsøker å ikke stresse med det, da gir jeg vann. Han ammer kjempebra om morgenen og formiddagen. Jeg er vel enig med ho ovenfor her. Men hvis du gir grøt med melk i, så får han jo dekket mye der! Hipp har en mild havregrøt som guttungen her elsker, har du forsøk den da? Her har ikke Hollegrøten falt i smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå