sturlakone Skrevet 20. desember 2010 #1 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg er (uplanlagt) gravid med nr. 4, er bare i uke 5 men sliter allerede med bekkenet. Jeg har vært kraftig plaget med bekkenløsning i alle svangerskapene, men etter den siste fødselen har jeg hatt kroniske smerter som ikke blir bedre av hverken fysioterapi eller at jeg tar det med ro. Innimellom låser det seg helt slik at jeg knapt klarer å bevege meg. Jeg ser ganske svart på det å skal gå gjennom et nytt svangerskap nå med disse smertene, i tillegg har jeg 3 barn å ta meg av (har riktignok en snill mann!). Noen som vil dele sine erfaringer med meg og som kanskje har noen råd til meg? Lurer veldig på hva jeg skal gjøre.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142696153-sterkt-plaget-med-bekkenl%C3%B8sning-nytt-svangerskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2010 #2 Del Skrevet 22. desember 2010 Hei Det er vanskelig situasjon du er kommet i.. Kan ikke si noe om hva du bør gjøre, men kan jo dele min erfaring på dette med sv.skap og bekkenløsning. Jeg har slitt skikkelig med bekkenet i begge mine sv.skap. Denne gangen har jeg i tillegg hadd et lite barn å ta meg av, og bært en del på henne. Samvittigheten min er den verste. Klarer ikke leke så mye jeg vil med henne, gå turer, osv... Jeg har gått til behandling hos fysio, selv om det ikke er mye de kan gjøre er det lindrende at de kan kna opp stive muskler. Jeg har nesten ikke hentet eller levert henne i barnehagen fordi det er så langt å gå fra bilen og inn i barnehagen. Jeg føler jeg går glipp av mange viktige ting i livet hennes pga det dritt-bekkenet :/ Det gjør også noe med meg som person, når jeg har så mye vondt. Humøret påvirkes osv... Meen, derimot er det egentlig kun snakk om noen mnd, og etter fødselen blir det litt bedre. Jeg sleit ei stund etter fødselen med ryggen og sånn. men det var ingen problem egentlig. Jeg kommer ikke til å planlegge å få flere barn, mye pga bekkenet. Jeg er livredd for å bli så plaget at det blir kronisk og at jeg ikke kan jobbe eller fungere 110 %. Mange får så store plager etter bekkenløsning i sv.skapet at det faktisk blir kronisk Jeg vet jeg høres veldig negativ ut, men poenget mitt er at vi må huske på vår egen helse og lykke. Den er viktig, fordi barna våre trenger at vi er friske og raske. Men når det er sagt, vil jeg bare si at om jeg hadde blitt uplanlagt gravid igjen, så hadde jeg nok ikke tatt abort bare pga frykten for bekkenløsningen. Jeg hadde nok beholdt barnet og håpet på det beste Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142696153-sterkt-plaget-med-bekkenl%C3%B8sning-nytt-svangerskap/#findComment-142704611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serafine Skrevet 12. januar 2011 #3 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei. Jeg har hatt problemer med bekken og korsrygg siden 2005 og er skikkelig lei vondtene.Merket fort at jeg var gravid....er bare 4 uker på vei Så det er litt opp og ned ,merker det så fortjeg bærer noe tungt og hvertfall hvis det er ubalanse i vekta eks handleposer i begge henda istedefor alt trykt nedi en Ellers hjelper rolig gåing på elipse maskin og kiroprakor Susa rundt til fysioterapi første svangerskap ,men ikke i dette gitt!Finnes altfor lite kompentamse på dbekkenløsning utenfor oslo (overdriver sikkerrt litt med det!) En sånn rispute (apoteket eller enklere liv.no) er god å ha om natten når musklene er ømme,slitne og en anelse betennte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142696153-sterkt-plaget-med-bekkenl%C3%B8sning-nytt-svangerskap/#findComment-142777531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøfnugg75 Skrevet 21. januar 2011 #4 Del Skrevet 21. januar 2011 Hei! Eg er snart i mål med 3.svangerskap og har kraftig bekkenløysing (symfysen). Dette svangerskapet har vore verst. Store smerter i eit halvt år, går med krykker. Har jobba sikkert litt for lenge... (jobba til jul, har termin 0202) Mine tips er: - Tempur-madrass. Eg investerte i overmadrass tempur 7 cm og det var ENORM forskjell. Eg kunne sove nesten smertefritt. Mannen klarer ikkje å ligge på den (han ligg veldig urolig) - men det får vere. Han kravlar over på ei gjesteseng utpå natta. Det var verdt penga for meg. Kosta litt over 11 000 kroner og håpar å få solgt den etterpå. - Krykker. Det er noko skit, veldig i veien, men det avlastar. - Bassengtrening med fysioterapeut. - Ta massasje/aromateraopi jamnleg. Når ein har så vondt, strammar alle musklane i ryggen seg, noko som gjer at BL vert endå verre. Ved å løyse opp, får ein rett og slett mindre smerter! - MBT/Masai-sko. Stygge som f, og dyre også, men det gjer at eg faktisk klarer å gå meir enn to meter. Dei gjer noko med måten du går på, og har vore ei veldig bra investering for meg. Utan desse, kan eg ikkje hente posten ein gong. - Akupunktur. Det funka ikkje for meg - men veit at mange med BL har stort utbytte av det. Prøv eit par gongar, det funkar raskt dersom det funkar. Dersom ikkje, så slutt. Dette får ein dessverre ikkje dekt av det offentlege. - Sov med ammepute mellom beina. Den støttar mykje betre enn vanleg pute, er lenger, og du får støtte heilt frå lår - anklane. - IKKJE GJER HUSARBEID, som støvsuging og vasking av golv. Mannen må gjere det, eller skaff vaskehjelp under graviditeten. - Badekar. Har du badekar, fyll opp med varmt vatn og legg deg der før du skal sove. Håpar nokon av tipsa vil hjelpe deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142696153-sterkt-plaget-med-bekkenl%C3%B8sning-nytt-svangerskap/#findComment-142813576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøfnugg75 Skrevet 21. januar 2011 #5 Del Skrevet 21. januar 2011 Og PS: bur du i Oslo? Agnes hos Fagerborg Fysioterapi på Majorstua er veldig veldig flink Ho har også bassengtrening. Ho hjalp meg i dei to fyrste svangerskapa (no bur eg ikkje i Oslo lenger). Agnes er ein av dei aller beste på BL og har spesialisert seg på dette. (eg har vore innom ein haug med fysioterepeutar, kirpotaktor, naprapat, manuell terapeut... rimeleg desperat) http://www.helseit.no/fagerfys/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142696153-sterkt-plaget-med-bekkenl%C3%B8sning-nytt-svangerskap/#findComment-142813587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå