Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #1 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg skriver utstyrsliste skjønner dere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #2 Del Skrevet 20. desember 2010 ullbodyer ullstrømpebukser dunposen bleier vogna puppen =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #3 Del Skrevet 20. desember 2010 Bortsett fra vogn, krybbe, stellebord og de tingene man "må" ha er dette noe av det jeg ikke kunne klart meg uten. Brystpumpe, ellers så tror jeg at puppene mine hadde sprengt! Brystvortekrem Brystskjold (babyen ville ikke ta brystet uten) Bleiebøtte, sparte meg for mye flying til søppelkassen KAMERAAAAAA og videokamera. Er så takknemlig for at jeg fikk det i fødselsgave og har filmet den første tiden. Man glemmer så sykt fort og tiden bare flyr forbi. Å ha jenta på film den første tiden er så deilig. Å kunne sitte å mimre og tenke på det som er glemt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #4 Del Skrevet 20. desember 2010 Smekker til å trekke over hodet på babyen (kjempegode smekker på princess). Gode babytepper Til meg: Amming kan være tidkrevende og for min del var det fint å kunne se sesonger med frustrerte fruer mens babyen diet;) Gode behagelige klær som man kan bevege seg fritt i uten å måtte dra opp eller ned for å skule magen;) Babyer trenger ikke så mye. Og det man ikke har kjøpt inn kan man kjøpe en annen gang:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #5 Del Skrevet 20. desember 2010 Brystvortekrem hjalp meg veldig! Det var vel det eneste nye jeg kjøpte inn når nr.2 kom, som jeg ikke hadde med første. Babytepper/helsetepper er også fint å ha, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #6 Del Skrevet 20. desember 2010 Mannen min! men ikke skriv ham på lista di er du snill... hihi.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #7 Del Skrevet 20. desember 2010 Sånn kopp til å samle opp melk fra den puppen som ikke er i bruk. Det bare rant og rant. Ikke kjøp før du har fått igang amminga, først da vet du om du er av den typen som lekker, he he ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #8 Del Skrevet 20. desember 2010 Man kan aldri få for mange gulpekluter.. Brystpumpa hadde jeg ikke klart meg uten! Greit å ha et par bokser ferdigblandet mme + en tåteflaske i skapet i tilfelle den lille ikke får til å spise av puppen. Det reddet en skikkelig slitsom skrike/våkenatt her.. Greit å ha litt enkle middager i skapet eller i fryseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #9 Del Skrevet 20. desember 2010 TÅLMODIGHET!!! He, he. Men for å komme til saken: Utenom de "standard" tingene husker jeg at jeg manglet: Flere gode amme-bher Ullinnlegg - store som dekket hele puppen (slet med tilstoppede melkeganger i kulda) Elektrisk brystpumpe (slet med amminga, leide på apoteket, men kunne egentlig kjøpt) Flasker (til både mm og mme) og ferdigblandet mme Og masse ferdiglaget/hurtigmat i fryseren. Kom meg ikke alltid på butikken og sultet mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleleen Skrevet 20. desember 2010 #10 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg var glad for at vi hadde: *Mme og flasker. Jeg hadde ikke nok melk til å dekke hans behov, han var sulten! *Gulpekluter, han brukte og bruker dem som kosekluter. De er tynne nok til å puste igjenom. For han ville ha dem over ansiktet som spebarn. De var også kjekke å holde på den puppen som lakk,når jeg ammet på natten. Også gulpet han endel ) * Engangs tørr servietter fra euroshopper. Vi brukte og bruker dem til å vaske rumpen med etter bæsj. Jeg brukte først vanlige kluter, men det ble så utrolige mye gris og ikke minst, vask! *Engangs stellematter fra Libero. Han bæsjet alltid når han lå på stellebordet ) *Gode ammeinlegg og gode amme bh er...Får du en favoritt amme bh, så kjøp en lik med en gang ) * Gode bodyer og strømbebukser til babyen, gjerne i ull. Og pass på å ha nok av det ) Fort gjort å bæsje igjennom eller gulpe ned klær. *Helsetepper, de er også kjekke å dekke seg litt til med når man ammer offentlig ) * Får du ett flaskebarn så få tak i en god termos og en doseringsboks. Termosen er til for å ha med akkurat passe temperert vann ( er ikke alltid like lett å varme vann på tur) og doseringsboks, for da slipper du å ta med hele pakke med mme ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #11 Del Skrevet 20. desember 2010 Vi kunne strengt tatt klart oss uten alt unntatt bilstol og flasker/mme. Men jeg hadde masse utstyr og brukte alt sammen utenom det dyre lammeskinnet og babyslynga, det solgte jeg på finn. Vippestolen var også veldig praktisk når jeg skulle lage mat eller dusje. Syns det er tullete å høre her inne for her blir det nærmest en krangel av hva en trenger og ikke trenger. Det er jo individuelt hva en verdsetter av ting og tang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #12 Del Skrevet 20. desember 2010 Gulpekluter har vi forresten altfor mye av, trengte ikke så mange som vi fikk råd om. Brukte kanskje 4-6 til dagen, og de var rene igjen innen 2 døgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #13 Del Skrevet 20. desember 2010 Kaker/kjeks/frukt eller noe enkelt å servere til alle barselgjestene! Pluss god te og kaffe. Mange hadde med selv, men kjekt og ha. Kom ikke ut av huset på noen uker pga kulde.. Og skjønner egentlig ikke hvordan jeg skulle rukket butikken heller, hadde mer en nok med amming og en daglig dusj- rakk ikke mer, hehe:) Signerer brystpumpe, gjerne elektrisk. Ta med på føden!! Måtte grine meg til pumping, puppene var pamela store, kjempevonde harde meloner og det gjorde så sinnsykt vondt. Totalt uforberedt på det, og pleierne der ville liksom ikke pumpe, for da kom det mer melk. Men var bare helt nødt til å lette på trykket, følte jeg holdt på å eksplodere! Jeg gråt av lykke når jeg fikk pumpet meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #14 Del Skrevet 20. desember 2010 Det eneste jeg virkelig trengte var klær til babyen, fortrinnsvis i ull, og et bæretøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #15 Del Skrevet 20. desember 2010 Bæresjal!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #16 Del Skrevet 20. desember 2010 husk og kjøp flasker og morsmelkerstattning, det er ikke sikkert du har nok melk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tokatter_USA Skrevet 20. desember 2010 #17 Del Skrevet 20. desember 2010 Ammeputen. Den reddet ryggen, skuldrene, armene og humøret mitt. Men mange setter denne øverst på listen over unødvendige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #18 Del Skrevet 20. desember 2010 Ammeputen ble godt mottatt da jenta var 4 mnd! Gode BH'er skal jeg kjøpe til neste gang. X-tra våtservietter. Hva gjorde vi uten dem før?! Mange gulpekluter. Ullbodyer. Gode kjøredresser. En lang merkelapp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #19 Del Skrevet 20. desember 2010 Vognen og stellevesken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #20 Del Skrevet 20. desember 2010 - Gode, tykke ull ammeinnlegg. - Bag til baby - Bilstol - Kluter/våtservietter, samt bleier - Nok klesskift til baby, spesielt bodyer og strømpebukser. - Smokke til baby, flaske og mme dersom det blir lite melk. - Vippestol Masse søvn, fri fra jobb, god økonomi og godt humør :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #21 Del Skrevet 20. desember 2010 Har en 4 måneder gammel baby og har nettopp stått midt oppi det selv. Bortsett fra "must haves"ene som vogn, bilstol, stellebord, så: * Babykurv - baby sov fint og godt oppi kurven fremfor å være alene i den stooore senga (sprinkelsenga er veldig stor når man er nyfødt! så jeg la kurven oppi senga) + at det var lettvint å ta baby med når man dusjer, vasker klær etc. * Bøker! Amming tar tiiiiid med de bittesmå. Mormor elsker sånne lange bokserier og leverte tre serier med 30 bøker hver tid meg. Det gikk jammen unna! * Ammepute! Mange delte meninger, men ammeputa har spart mine skuldre og albuer for mye aua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellen-propellen Skrevet 20. desember 2010 #22 Del Skrevet 20. desember 2010 En flaske og ett par pakker med ferdigblandet mme:-) Jeg har ikke nok melk,men bor heldigvis på ett sted med døgnåpen bensinstasjon hvor de selger det haha. Og jeg elsker flaskesteameren min:-) Hadde jeg ikke hatt den ville det nok turna fullstendig tror jeg. For når klokka er 3 på natta,og man skal vaske+ koke brystpumpe og flasker- ja da blir man litt psyk i hodet etter ett par uker;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #23 Del Skrevet 20. desember 2010 - Salve for såre brystvorter - Smokk (andre natta hjemme var vi sjelegald for at vi hadde koka en smokk for sikkerhetsskyld) - Ammepute - Maaaange håndklær - Store bind Seng, stellebord, bleier, vugge og bilstol var også ting vi selvfølgelig var vahengig av. Vogna stod på plass i gangen, men det tok nesten en måned før vi fikk brukt den fordi det var sprengkulde i ukevis etter vi kom hjem fra sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #24 Del Skrevet 20. desember 2010 Ting jeg skjønte at var smart etterhvert: - mesoft - ammekurv (m vann, iPod, mobil, bok, gulpeklut, antibac, purelan, ammeinnlegg, strikketøy) - bæresjal (hadde det, men glemte det i alt kaos som oppstod) - engangs stelleunderlag - nugatti (til mors brødskiver..) - termokopp (sjansen øker for at drikka di er varm..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #25 Del Skrevet 20. desember 2010 Sjokolade! Og håndkle til å rulle sammen slik at jeg kunne sitte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå