Niam Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Hei! Jeg fødte på Riksen sist og var kjempefornøyd. Hele fødselen var jordmor tilstede, tok hensyn til våre ønsker, flink til å veilede og å forklare hvordan forløpet gikk, svarte på spørsmål vi hadde, kontaktet lege raskt da det var behov for det, anestesilegen kom også raskt da det var behov og mye mer. ...kunne ikke fått en bedre oppfølging synes jeg. Barsel var også bra! Sendte mail til Riksen denne gangen i uke 9 og regnet med at det skulle gå greit. Har nå fått plass på Ullevål istedet Spørsmålet er derfor, er Ullevål et ok sted å føde eller burde jeg stresse litt for å sjekke ut plass på Riksen likevel? Er vel kanskje for sent nå siden er 12 uker på vei og det fylles raskt opp på Riksen... Er redd for at det på Ullevål skal bli stress og lite oppfølging under selve fødselen. At du ligger der for deg selv uten noen jormor særlig tilstede og at det evt er så fullt at man må vente på gangen. Har foreløpig termin 10.juli og da er vel i tillegg fellesferien med mindre folk på jobb og kanskje flere fødende om mindre sykehus har sommerstengte fødeavdelinger og sender folk til Ullevål... Noen med erfaringer fra Ullevål?
Lille- MO Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 bestevenninnen min fødte på ullevål og selv om hun har flyttet lengre unna vil hun fortsatt føde der neste gang hun evnt skal ha barn. Hun har snakket om veldig hyggelige jordmødre, fin avdeling, god oppfølging og god hjelp under fødselen. også elsket hun sykehushotellet godt å kunne ha far el noen andre der hele tiden uten andre som flyr frem og tilbake.
kokelimonke Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Jeg har født begge mine der, og var superfornøyd begge gangene! Første fødsel varte i ca 8 timer, og da var ikke jordmor der hele tiden. Men følte meg veldig trygg og ikke oversett, jeg lå jo bare der med epiduralen og hadde det som plommen i egget Andre fødsel tok en drøy time, så da var hun der hele tiden. Har bare positive erfaringer, og det beste er hotellet. Men, har venninner som ikke har vært like fornøyd, og sånn er det overalt! Eneste med Ullevål er at du ikke er garantert plass. Lykke til!
Lillesolsikke Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Heldig du er sier jeg, fødte mitt første barn der. Men har nå flytta vekk fra byen, men skulle så gjerne ha kommet dit igjen. Jeg hadde mye styr under fødslen. (ikke sykehusets feil) men ble veldig godt i vare tatt, og de var virklig dyktige der. (noe jeg trengte) Fikk være litt på hotellet også, og det var kjempe hærlig. Garantert plass er man jo forsåvitt ingen steder, er det fult så er det fult, ikke noe å gjøre med det. Men de har jo god kapasitet, så tror ikke det er noe problem. Jeg fikk min sønn i juni 09 da det ble født flest barn igjennom hele året og flere enn på mange andre år. Og var ikke noe problem =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå