kinaputten Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Min lille mini henger på meg hele dagen, han liker ikke å ligge lenge for seg selv når han er våken. Kanskje maks 10 min i vogna og 5-10 min i baby bjørnen. Skal også sies at han ikke sover stort om dagen, derfor blir det jo til at han ere hos meg heeele dagen Men pappaen synes at dette kan da ikke være normalt, at han ikke kan ligge for seg selv og bare vil være hos meg. tar meg ikke så nær av dette, da jeg har sagt til han tusen ganger at dette går over og plutselig så er det mere interessant å leke med leker og ligge på gulvet. Hvordan er deres små? Ligger de mye for seg selv og koser seg eller henger de også på mammaen sin?
Canari Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Det er nok veldig vanlig. Førstejenta "bodde" på meg de første 3 månedene, så ga det seg litt og litt. Lillegutt her liker å ligge mye for seg selv.
Gjest Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Dersom dette ikke plager deg og du ikke tror at barnet har vondt så kan ville jeg kost meg mest mulig med babyen, noe det høres ut som du gjør!!! Mine barn var sånn at de aldri ville ligge alene, siste barn ble bedre etter behandling hos man.ter da hun hadde kidd/kidd, og vi har trent mye hjemme og hos fysioterapeut. Jeg følte da imidlertid at det var noe som plaget begge og at det var en årsak til at de ikke ville ligge (alene), og ville bli bært. Hva sier mammafølelsen? Du sier 10 min i vognen, vil det si etter at han har sovet og våknet, sover han i vognen? Du sier henger på mammaen sin, vil det si at du må bære hele dagen for at han skal være fornøyd? Barn har forskjellig behov, og noen blir jo bedre og flinkere å ligge for selv når de blir eldre, mens noen kan ha vondt da er det kanskje verdt å ta en tur til f. eks man.ter.
FanteGuri Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Størstejenta vår kunne heller ikke ligge for seg selv når hun var våken, da skulle hun sitte/ ligge på fanget/ bæres. Minstejenta kan ligge litt mer på gulvet under babygymmen eller bare "se" på tv`n, men det er stort sett bare puppen som gjelder når hun gråter..
Hanna30 Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Min var også slik de første månedene. Først da han var fire måneder kunne han ligge i egen seng og begynte å ligge på gulvet for seg selv (før det så greier han jo ikke å leke så mye selv liksom..). han likte seg forresten i vippestolen da. Da satt jeg ved siden av og vippet ham, så han så meg jo daogså, og likte bevegelsene. Så han satt der innimellom så jeg fikk litt pause!
Hanna30 Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Må legge til at min også hadde stiv nakke/kolikk, så kanskje det var grunne til at han ikke likte å ligge for seg selv. Går også til manuellterapeut.
kinaputten Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2010 Hei, han sover i vogna si om dagen og med de 10 min så mener jeg at når han har spist, er blitt skiftet på og ikke vil rape, så legger jeg han i vogna si litt sånn at jeg kan gå på do, spise etc. Synes han blir bedre og bedre da, men det er altså pappaen som synes at han henger for mye på meg, men som jeg har sgt til han, så går det over etterhvert. Jeg koser meg uansett og synes ikke det gjør så mye at jeg ikke har så mye tid til andre gjøremål om dagen
kinaputten Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. desember 2010 godt å høre at det ikke bare er jeg som har en baby limt til meg på kroppen om dagen De vokser jo opp så fort og før vi vet ordet av det, så vil de ikke kose så mye med oss mere. Men han blir bedre og bedre synes jeg med å ligge litt for seg selv, sovnet nesten i vippestolen sin igår av vuggebevegelsen, stolen er julegaven vår til han og han måtte selvfølgelig ta den i bruk før jul og det ser ut som om den kan bli et hit Nå må jeg løpe igjen, tid for bleieskift
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå