Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Uten om å juble da ;-) det har jeg brukt helga på!! Har nå og varslet St. Olav og kommer til å få brev om tidlig UL på nyåret. Men skal jeg og ringe fastlegen og få time der? Nytt for meg dette så trenger litt hjelp på veien
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Gratulerer!! Termin 3 uker etter meg da;-) Du ringer og bestiller time til kontroll hos fastlegen ca uke 12. De tar ikke blodprøver før det, så er ikke vits med time før. Så velger du om du vil gå bare til lege, eller jordmor, eller annenhver gang. Jm time er det ofte lang ventetid til, så kan lønne seg å bestille tidlig. Er vel rundt uke 16 det er mest vanlig med første time der, så du bør vel bestille time rundt uke 12. Lykke til!!
MK73 Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Hei, og gratulerer så mye! Det vanlige er at man har første svangerskapskontroll når man er mellom 8 og 12 uker på vei. Det er litt forskjell på leger og legekontorene hvordan de praktiserer dette, så det er bare å ringe dem for å få en time, så setter de den opp ihht sin rutine. Det er fint mulig å ta de aktuelle blodprøvene fra 8 uker, det har jeg gjort i to svangerskap. Lykke til, og kos deg med spiren :-)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Da er det nok litt forskjellig rundt omkring ja. Sist fikk jeg ikke time før i uke 12. Nå så jeg ikke noe poeng i det. Så skal du vel kanskje til tidlig ul på klinikken? Eller er det ikke sånn alle steder heller? Ring litt rundt du;-)
Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2010 Tusen takk for svarene!! Tenker jeg ringer legen min på nyåret. Er jo ikke så mange dagene før jul og juleferie setter inn for fullt Jeg skal på tidlig ul i uke 2, skulle få brev om dato i posten. Blir spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå