Gå til innhold

Hvilken grøtris er den beste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage julegrøt på julaften og vil få den best mulig;-) Hvilken grøtris bruker dere? Har dere eventuelt noen gode tips til å få best mulig risengrynsgrøt?

Skrevet

Jeg liker best Geisha, men jeg lager den bare slik det står på pakken, så har ingen spesielle råd. Vet noen har i litt vanilje, noe jeg synes er kvalmt, men hver sin smak...

Kok ihvertfall ekstra mye, så har du ekstra til riskrem også.

Skrevet

Vi bruker den gule pakken, geisha? Lager den som dynegrøt, dvs koker den opp, setter den i kald stekovn i 4 timer og koker den så opp igjen med litt mer melk før servering (står beskrevet på pakken tror jeg). Blir veldig god! I tillegg pleier vi å koke rømmegrøt som vi har oppå risengrynsgrøten når vi spiser julegrøten lille julaften. :o)

Skrevet

bruker geisha

lager den ikke helt som på pakken. Men den blir god iallefall.

Koker opp gryna, slår av plata og lar gryna bli kokt under lokk.

koker opp med melk, blander meljevning og slår over til passe tykkelse, koker 5 min for å få bort melsmak. har i salt og sukker etter smak.

Slik har jeg lært å lage grøten av mamma, har aldri brukt oppskriften på pakken.

Skrevet

TORO pakka. Den er 4 porsjoner i tror jeg. Ikke den blå hurtigpakka, men det røde.

Ingen over - ingen ved siden!

Skrevet

Noen som vet om det går an å bruke vanlig ris i risgrøt? Jasmine feks? Eller dvs, jeg vet jo at det går an, men blir det godt? Hva er forskjellen på ris og risgryn egentlig?

Skrevet

Geisha. Kok den lenger enn det står på pakken, da blir den nydelig. Husk salt til slutt. Om du ønsker en liten vri, hell i en boks rømme rett før servering, da får du en enda bedre grøt. (Farmor pleide å blande rømme- og risengrynsgrøt som hun servert på julaften, beste grøten jeg noen gang har smakt!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...