Gå til innhold

grøt som passer til baby med tidligere magetrøbbel ... ! ?

Anbefalte innlegg

Hun tålte ikke Hipp - da ble det skrikekonsert (helt grusomt) så nå får hun nan ha1. i tillegg har hun slitt med hard mage så hun får malt tre ganger om dagen. Hun er 3,5 mnd,, tenker å etterhvert starte med grøt.. er det noen grøt som er å foretrekke når hun har slitt sånn med magen? gruer meg litt kjenner jeg ... endelig fått kontroll på magevondten hehe..

og når startet dere flaskemammaer med grøt ? har inntrykk av at mme-bebiser ofte får grøt tidligere enn puppebarn..

Fortsetter under...

Jeg startet et par dager før han var fire måneder. Brukte da en grøt som kunne blandes med mme han var vant til, det er sikkert lurt i ditt tilfelle også! Da kan du jo blande med ha1, og det blir ikke så stor overgang! Jeg kjøpte i utlandet, så merket finnes ikke her, men Holle har grøt som kan blandes med mme. Det selges på helsekostbutikker. Ellers inneholder andre grøter som Nestle og Hipp allerede mme, og da skal man blande med vann.

Min hadde også vondt i magen da han var mindre, så jeg var spent på innføring av grøt, men det gikk kjempefint! De tåler nok mye mer når de er blitt så store:)

En ting til, min har også hatt hard mage, og jeg har gitt mengder med malt. Det ble mye verre da han begynte med grøt, og jeg følte at jeg ikke kunne gi mer malt (måtte jo STORE doser til). Så jeg snakket med en lege som mente jeg heller skulle bruke Dufalac/Lactulose. Nå har jeg kuttet ut malten og bruker bare det, trenger bare ca. 3 ml i morgenmåltidet og 3 ml i kveldsgrøten, så er magen helt fin! Bruker ingenting i flaskene lenger. Kan jo hende det går fint hos dere, men et tips iallefall, om det med hard mage skulle bli verre. :) Det er visst helt greit å gi mengder opp til 10 ml i døgnet til små babyer!

jeg har vært og kjøpt holle risgrøt og holle hirsegrøt. spent! selvom vi venter en stund til. men veldig godt å ha alt klart. fikk mannen til å kjøpe sånn middel for hard mage også. just i case.

god jul! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...