Gå til innhold

Når ordner dere skjema om permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både det dere sender inn til NAV, og det dere leverer på jobb (vi har i allefall noe vi må levere i tillegg på arbeidsplassen)?

Er 20+3.

Tenker også på at om man skal klage på noe, så lønner det seg kanskje å sende inn tidlig? Klaget sist da de hadde regnet ut fødselspengene på en måte som gjorde at jeg kom dårlig ut, men husker ikke når jeg leverte skjema.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til arbeidsplassen er d vel så tidlig som mulig. D fikk eg beskjed om ihvertfall. Ikke fått sendt inn enda, men skal gjøre d innen i morgen.

Til NAV er d når fra du er 26 uker på vei. Sa de til meg... Husk erklæring fra jordmor.

Skrevet

Er i uke 28, sendte skjema til arbeidsgiver og NAV samtidig - for maaange uker siden. Det er ca 3-4 behandlinsgtid hos NAV i Hordaland i alle fall...

Skrevet

Får man noen papirer etter ul som man må sende inn sammen med skjema? Har aldri vært gjennom dette før og vet ingenting om gangen i det...

Skrevet

nei du får ikke noe ved ordinær ul, men du må ha med en erklæring fra jordmor, som vistnok må være datert etter at du er 26 uker på vei (fikk eg beskjed om)

skjema som skal til nav, finner du på nav sine sider, eller så går du innom ditt nav-kontor og får de til å skrive d ut for deg.

skal både du og far ha perm, må dere søke hver for dere.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av Nav om at de ikke ville ha det før en måned før permisjonsstart... Det var visst først da de tittet på det, så om jeg sendte før det ble den liggende!

Skrevet

Titter inn fra 3. trimester. Du skal legge ved en erklæring fra jordmor/lege hvor termindato fremgår. Erklæringen må være etter uke 26. Min lege sa jeg fint kunne bruke kopi av Helsekort og UL-papirer.

Du skal varsle arbeidsgiver "så tidlig som mulig" om at du skal i permisjon. Det er ikke sikkert arbeidsgiver har system for å "søke" om permisjon, i mitt tilfelle vil de bare ha kopi av søknaden til NAV.

Mulig behandlingstiden er forskjellig fra kommune til kommune. Jeg er i uke 34 og sender søknaden imorgen. Arbeidsgiver betaler meg lønn, og NAV betaler penger til arbeidsgiver. Arbeidsgiver syns det holdt i massevis å sende søknaden nå før jul.

Skrevet

permisjonsøknad til arbeidsgiver skal lever senest 3 mnd før sånn det står i reglementet. dette får at arbeidsgiver skal få god tid til å finne en vikar!! ser ingen vits i å ikke skulle sende 3 mnd før? man vet jo at man er gravid og at man skal ut i permisjon, så at vi da kan gjøre jobben litt lettere ved å klare å sende inn i god tid er vel null problem:)

NAV (i oslo) vil ikke ha søknadspapirer før du har fått med erklæring på termindato, og dette skal være datert etter uke 26 ja. De vil SENEST ha den en måned før så vær ute i god tid!! har hatt masse jevnlig kontakt med nav nå angående permisjon etc så har mye info rundt akkurat det:) det er en jungel å forholde seg til som jeg nå endelig føler jeg har kommet meg gjennom :)

Lykke til alle sammen!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...