mamma til lillingen Skrevet 20. desember 2010 #1 Del Skrevet 20. desember 2010 Vurderer å kjøpe et sånt, siden jeg ikke har nok melk enda, og da slipper vi å gi mme etterpå. Har dette hjulpet deg noe særlig, eller kunne du like godt klart deg uten? Det koster jo litt, og spørs om det tar en stund før jeg får det om jeg kjøper fra ammehjelpen på nett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142694691-din-erfaring-med-hjelpebryst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirvill Skrevet 21. desember 2010 #2 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg skrev kort om dette i et annet innlegg her på debatten, men kan prøve å utdype mer her. Jeg kjøpte mitt på en butikk som heter Sykepleieartikler for rundt 350 kr, vet en kan bestille det gjennom Boots apotek også, de hadde rask levering til butikken sa de. I pakken ligger det 3 ulike typer str på sondene, jeg brukte den med minst åpning. Dette fordi gutten ikke var sugesvak, som feks premature er. Jeg tapet i begynnelsen fast en sonde til hvert bryst, slik at enden kom akkurat til brystvorte. Etter tips fra jordmor tok jeg etter hvert begge sondene på et bryst, for at det skulle komme mer om gangen til gutten etterhvert som han ble større. Jeg lot alltid gutten få suge brystet først for å unngå at det ble oversvømmelse (rask utdriving fra bryst), og med en gang han begynte å virre med hodet og ga tegn til at det var tomt - tok jeg sondene slik til at han gapte over de også. Erfarte raskt at det var viktig å passe på at melka "fløt" hele tiden, og koble av sondene når det nesten var tomt, for å unngå at han svelgte mye luft. Jeg synes det fungerte bra for oss, men etterhvert som han ble større og fekter mer med armer og bein ble det knotete - dro med seg sondene ut av munn osv. I tillegg hemmet det meg sosialt, ble sittende hjemme og tok kun i mot besøk av de jeg følte meg trygg på - det ser ikke særlig lurt ut med en flaske hengende rundt hals og ledninger teipet fast i puppene Alt i alt er jeg glad for at jeg "holdt ut" med det i 4 uker - gutten er fortsatt glad i puppen (fordi den ga han mat gjennom sondene) - enda det ikke førte til betraktelig større melkeproduksjon for min del. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142694691-din-erfaring-med-hjelpebryst/#findComment-142699870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå