En rosa og en blå Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Med 24 dager igjen til termin, har jeg dessverre fått store problemer med å sove på på natten. I går sovnet jeg først kl 0530, verste natten så langt.. Hadde heller ikke sovet noe særlig på dagen men duppet av på sofaen på kvelden en time og det ødela alt. Generelle svangerskapsrelaterte plager som rastløse bein og vanskeligheter med å finne gode liggestillinger, gjør det ikke noe bedre akkuratt! merker også at det nærmer seg slutten da jeg stadig holdes våken av tanker ift fødsel og barseltid, planlegging av div osv. Lillemann i magen er også veldig våken på natten, men det er jo bare koselig da:) Selv om magen nå er så stor at det noen ganger føles som at han "sparker seg ut av magen". Det er ikke mye plass igjen i magehuset! Flere som er våkne på natta her?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Jada, men nå er det på en annen måte. For noen dager/uker tilbake var jeg kjempetrøtt på natta, men fikk ikke sove fordi det var så mye plager på natta. Nå er jeg bare lysvåken rett og slett, men må vel legge meg. Opp tidlig imorgen sammen med dattera mi. pjuh ! Ha en riktig godnatt, forhåpentligvis får du sove snart
Snuskomrusk Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Velkommen i klubben Er nok ikke noe en kan gjøre med dette, kanskje med mindre du har jerndisiplin og tvinger deg selv til å være våken dagen lang (ikke noe for meg ) og legger deg til vanlig tid. Tror det er ganske naturlig at kroppen forbereder oss på rare døgnrytmer for tiden, vi kommer til å trenge det ettersom jeg forstår Så se på dette som din tid med baby før fødsel og kos deg! (Kosing med forbehold om diverse smerter og ubehag ) Sov når du kan, spis når du føler for det og meld deg ut av det vanlige A4 samfunnet for en liten stund Ha en riktig fin gravid-natt videre
En rosa og en blå Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2010 Takk for det, skal prøve å legge meg igjen snart
lyd30 Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Jupp, våken om nettene her også gett...søvn er oppskrytt har jeg funnet ut av..skal bli godt å bli ferdig, gleder meg til å kunne ligge på magen og ryggen igjen!
Reese Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Ja, da har jeg stått opp igjen etter 2 timer lys våken i senga Blir vel sittene noen timer før søvnen innhenter meg. Husker dette veldig godt fra forje gang, men nå misunner jeg dem som er førstegangs, for selv om det er deilig å koselig å være våken om natta, har jeg ei datter som krever sitt på dagen. får liksom aldri sovet ut. og slitsomt er det vertfall med modning å maserier ol.. ha god natt jenter
solskinn1980 Skrevet 20. desember 2010 #7 Skrevet 20. desember 2010 våken her og.... altfor rastløs i kroppen, samtidig som jeg er dautrøtt. Skulle ønske det fantes sovepiller man kunne ta når man er gravid. Har sove dårlig helt siden jeg ble gravid. Ha en fin natt alle:-/
Knertenutenformagen Skrevet 20. desember 2010 #8 Skrevet 20. desember 2010 Nattedyr her og! Er heldigvis førstegangs, så etter et par uker med forsøk på jerndisiplin (som bare resulterte i at jeg ikke sov i det hele tatt) sover jeg nå på skift:) Det siste døgnet har jeg vel fått sove ca 6 timer fordelt på fire ganger. Kroppen vil bare ikke ligge lengre og hodet fantaserer om fødsel og baby og alt mulig! Nå skal jeg se en episode Bones, og så vaske litt gulv! Lykke til i natten!
lyd30 Skrevet 20. desember 2010 #9 Skrevet 20. desember 2010 Rastløs i kroppen skriver jeg under på! med et bekken som krangler får man ikke brukt mye energi...og nå har jo kynnere dukket opp for full pupp i tillegg...koser meg som gravid æltså,men kjenner tålmodigheten begynner bli satt på prøve. og melke spreng allerede er litt drøyt oppi det hele..men så er det så absolutt verdt alle "plagene" når premien er så stor! gleder meg til å hilse på lille jenta mi!
xyzaa Skrevet 20. desember 2010 #10 Skrevet 20. desember 2010 Kjenner meg igjen i det du skrev om vanskeligheter med å finne gode liggestillinger. De siste månedene av svangerskapet mitt sov jeg kanske halve natta, så våknet og kunne ikke sove igjen. Varm dusj var løsningen, ble avslappet og sov resten av natta. Skal visst også virke mot forhøyet blodtrykk i svangerskapet, som en ekstra pluss. Du nevnte også rastløse bein. Hvis du med det mener leggkramper som virkelig gjør VONDT, så hjalp det med B-vitamintilskudd for meg. Legen foreslo nemlig å prøve 3 tabletter morgen og 3 tabletter kveld i en uke eller to, og hvis det hjelper, så skulle jeg fortsette. (Obs: En del B-vitamin tabletter som kjøpes i utlandet, er MYE større/sterkere enn de norske. Her var det de norske B-vitamin tablettene han snakket om. Vær også oppmerksom på at folat/folsyre, som i dag anbefales i tidlig og evt. hele graviditeten og evt. også under amming, inngår som en del av B-vitaminkomplekset/ B-vitamintabletter, i hvilke mengder vet jeg ikke.) Vel, dette B-vitamintilskuddet hjalp meg mot leggkramper, og jeg fortsatte med B-vitamin ut svangerskapet. Jeg tok dem ikke med da jeg dro på sykehuset for å føde, regnet ikke med at behovet ville vedvare. Men da kom leggkrampene tilbake noen få dager etter fødselen. Det var altså LITT for tidlig å slutte. Noen måneder senere leste jeg ett eller annet sted at dette kjerringrådet om B-vitaminer mot leggkramper i svangerkapet, var bare en myte! Glad jeg ikke leste det før...
unge2011*har født* Skrevet 20. desember 2010 #11 Skrevet 20. desember 2010 heihei! se vi har terminen samme dagen! Har det på samme måte som deg, veldig vansklig å få sove.. er kjempetrøtt på dagtid, men prøver å være flink og ikke slappe av da. Da blir det litt lettere å sove på kvleden. I helgen er samboer hjemme hele dagenså vi kan finne på ting sammen. På dagtid i ukene surrer jeg bare hjemme alene og det er fort dor å slenge seg nedpå litt... Men er nok som de fleste her skriver - at det er en forberedelse til tiden etter fødsel! Dersom jeg ligger lys våken på natta hjelper det som regel å stå opp og rusle litt rundt i huset, sitte på dataen eller liknende for så å legge seg igjen. Men er som mange andre også sier, veldig mange tanker osv som svirrer rundt!
swing Skrevet 20. desember 2010 #12 Skrevet 20. desember 2010 ÅH! Sånn hadde jeg også det for noen uker siden! Mye våken, vonde hofter og umulig å finne god sovestilling selv med all verdens puter og innstalleringer i senga. Hadde også dårlig energi -jeg var kjempesliten, men klarte ikke å sitte i ro. Måtte opp å gå å finne på ting å gjøre i huset. MEN: Så gikk begynte jeg med akupunktur! Etter første gangen var de slitne hoftene borte, og jeg kunne fjerne alle puter fra senga. Etter et par ganger til hadde akupunktøren greid å få bort uroen i kroppen min også, så nå koser jeg meg med å sitte i ro i sofaen. Jeg greier å slappe av! :-D Og ikke minst: Jeg sover som et barn om natta!!! I ntt har jeg sovet 10 timer! Bare vært på do en gang! Jeg våkner og snur meg fra side til side 3-4 ganger i løpet av natten, for symfysebeinet er så vondt at det går ikke an å snu seg uten at man kjenner det godt Jeg begynte med akupunktur i uke 35, har nå 12 dager igjen til termin, og er så fornøyd med å gå dit (Alternativklinikken i Oslo). ANBEFALES!!!! Jeg skal dit i dag og gleder meg til en time total avkobling på den gode tempurmadrassen! MMM! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå