Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille trulte er straks 6 mnd, og vil fortsatt ikke ha noe fast føde. bare spytter ut og brekker seg.

har fått smaksprøver fra 4 mnd.

er heller ikke glad i mme.

hun er liten og lett av vekst, så det er tydelig at hun trenger mer mat.

er ca 66cm og knappe 5,5 kg

hva gjør jeg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det er frustrerende.. Nå har ikke jeg opplevd det samme, så jeg har ikke noen råd jeg vet fungerer.

Jeg tenkte imidlertid at det kunne hende at hun var mer intressert hvis hun fikk holde og smake selv? Hva med å prøve å gi henne brødskalker som hun kan holde i selv? Evnt. Nett med frukt? Eller du kan prøve å gi henne velling fra flaske?

Du får uansett fortsette å gi fra skje, min spyttet ut alt i to uker før hun skjønte greia.. :-)

Skrevet

har prøvd det meste.

velling, frukt, brød, grøt, middag osv men vil ikke ha noen ting

hun kniper igjen munnen, snur seg bort og fekter vilt rundt seg.

VIL rett og slett ikke ha

Skrevet

Hei! Hadde det på akkurat samme måte med sønnen vår som er 8 mnd nå. Han fikk smaksprøver fra ca 5 mnd, men likte virkelig ingenting. Kom ikke skikkelig igang før han var godt over 7 mnd. Likte bare en type grøt i starten, spiste bittelitt sviskemos og Hipp sin frukt med fullkorn. Nå spiser han flere typer grøt, men nekter å spise noen form for middag enda, vil heller ikke ha brødskiver. Jeg tok noen dagers pause med grøten da han var rundt 7 mnd, og etter det så løsnet det litt. Jeg måtte på helsestasjonen og kontrollveie fordi han i en periode la veldig dårlig på seg, men det kommer seg nå, sakte men sikkert. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...