Gå til innhold

Sånne fine, blå strekkmerker...

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥
Skrevet

Blir de mindre synlig etter fødsel?

Trodde jeg hadde sluppet unna, men det var visst bare fordi jeg ikke klarer å se undersiden av magen for tiden :P Der var de, som strålene på en sol. Hurra :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått noen vakre lilla strekkmerker:P

Har ihvertfall fått vite av de rundt meg som har födt, at strekkmerkene blir MYE mindre synlig etter födsel.. lyse og mer hudfarget. Så jeg har fokuset der.. hehe!

Skrevet

Hurra! Da satser jeg på det :D

Det plager meg ikke noe nå (jeg ser de tross alt ikke), men regner med det fort kan bli noen bitre barselstårer når magen blir slapp og jeg ser den er en fin mosaikk av blå striper :P Godt å høre at det sannsynligvis ikke er for alltid ;)

Skrevet

hehe. ja.. er ihvertfall så og si "borte" på de jeg har sett på mine venninner. ja, den fine löse magen man har en stund etterpå lengter jeg vel ikke akkurat etter.... lenge leve situps og laaaange turer. så setter jeg en knapp på amming :P

Mine vakre linjer har begynt å sidene og jobber seg nå innover mot navelen. Så du kan si jeg har fått meg en helt egen lille julekalender... hva finner vi på dag 19?

Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd mentha:) Da jeg gikk gravid for 4 år siden sprakk jeg alle mulige plasser, hehe, ska nevne noen: magen, puppene, overarmene, håftene, lårene, rumpa, til å me i skrittet og helt bak i rumpeskrekken :P høres sikkert rart ut, men jeg var liten og tynn før svangerskapet å hadde ingenting å gå på.

Det var forferdelig de par første ukene etter fødselen, men så begynte de ganske raskt å bli mindre synlige..

Nå i dag, kan man ikke se dem, bare kjenne dem på en måte..

Er super fornøyd med kroppen etter det svangerskapet med første :D

ikke tenk så mye på det, det blir fint igjen. En dag kan du fortelle barnet ditt om de fine tegningene h*n laget allerede inni magen :)

Skrevet

Oi, Bellanie, jeg skjønner jeg ikke skal klage ;) Men veldig godt å høre at det forsvant hos deg og!

Er egentlig ikke så stresset over merkene, det er vel som de sier, det er merker av stolthet :) Men samtidig er det godt å lese at de blekes, i det minste. Litt forfengelig er man jo ;)

Skrevet

Jeg er også av de heldige som får strekkmerker. Hadde allerede mange strekkmerker før jeg ble gravid... Fikk mange opp igjennom puberteten. Mine har aldri blitt helt borte og jeg er inneforstått med at jeg alltid vil ha tegninger tilsvarende et komplisert veikart på kroppen. Men de blir mindre synlige! Da jeg gikk gravid med datteren min sprakk jeg også. Det piplet blod fra mer enn et merke. I dag er de arrfarget. Noen av dem ser nesten sølvfarget ut. Hittil har jeg ikke fått noen nye strekkmerker i dette svangerskapet, men jeg har da ca 40 dager igjen også. Mye som kan skje på de dagene... Men foreløpig er jeg mindre denne gangen enn første, så det er jo lov til å håpe at jeg ikke sprekker ihvertfall =) For det er egentlig ganske ubehagelig..!

Men trøsten er at strekkmerkene i det minste blir mindre synlige ganske raskt etter fødselen =)

Skrevet

Hei jenter! Jeg fikk mine strekkmerker da jeg gikk gravid for 10 år siden! Var veldig ung da og følte av verden brast i grus når huden sprakk, følte meg stygg og lite attraktiv.

Men tenk på de fine vakre babyene vi får,strekkmerker er vel liten pris å betale? Husk at 90 % av alle gravide får dem. Å ja de krymper og blir mindre synlig etter hvert! Jeg er mer fortrolig med kroppen min nå enn for 10 år siden!

Dere er fine alle sammen både med og uten strekkmerker!!!!!

Hilsen tigermamma med striper både her og der:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...