Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Oppbevarer du alt i kakeboks eller fryser du de ned??
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Jeg har pepperkaker, jødekaker, julecookies, rissjokolader, brune pinner, tyske skiver, sirupsnipper, berlinerkranser og diverse konfekt. Ikke bakt alt selv altså Oppbevarer alt i kakebokser.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 fnis.... jødekaker og tyske skiver.... regner med at de kakene ikke var mest populære under krigen.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Jeg har bakt; - pepperkaker - kokosmakroner - kromkaker - serinakaker - berlinerkranser - rullet marsipan . krydderkake - fyrstekake Krydderkaken og fyrstekaken har jeg i fryseren, resten i bokser. Har også kjøpt en ferdig kransekake som jeg har i fryseren.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 Skal lage biscotti, ellers har jeg laget litt konfekt. Er høygravid og fødeklar, så har begrenset med bevegelighet og energi i år. Men gjærbakst har jeg fått dilla på, så det går mye i div brød og boller. Konfekt oppbevarer jeg i kjøleskap eller fryser, biscotti holder seg godt i kakeboks.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Krumkaker, kakemenn, kaffelefser,berlinerkranser, kransekake,suksessterte og mandelmakroner, alt er hjemmebakt. Fryser kransekake og kaffelefser, resten oppbevares i tette bokser
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Pepperkaker (i boks) Kokosmakroner (fryses) Nøttekaker (fryses) Spesialkjeks (i boks) Krumkaker (i boks) Pepperkakehus står fremme Julemuffins bakes julaften Julegeiter bakes 1. dag Ellers har vi kokt karameller, trillet sjokoladeboller (negerboller), laget seigmenn og fudge.
Miztery Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Puh, jeg er akkurat ferdig med julebaksten i år.. Baker rundstykker, horn og vannkringler(sistnevnte jeg akkurat er ferdig med!) av gjærbakst, og til småkakefatet ble det i år kransekakepinner, pepperkaker, havreflarn, lefser og krumkaker, og verdens beste karameller!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 Negerlepper, hottentotter, tyske skiver, jødekaker og kinapikker er det jeg har rukket så langt. Tenkte å prøve meg på sameører i morgen, de var bestermor så glad i, så tenkte å ta med tradisjonen videre:-)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #10 Skrevet 19. desember 2010 Nå er tyske skiver og jødekaker faktisk kaker, da.. Google, så lærer du kanskje noe nytt
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #11 Skrevet 20. desember 2010 Det vet jeg du, har både bakt og smakt begge typene. Hottentotter og negerlepper er også kaker, men resten fant jeg på;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå