Gå til innhold

Julekaker; Hva skal eller har du bakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppbevarer du alt i kakeboks eller fryser du de ned??

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har pepperkaker, jødekaker, julecookies, rissjokolader, brune pinner, tyske skiver, sirupsnipper, berlinerkranser og diverse konfekt. Ikke bakt alt selv altså ;)

Oppbevarer alt i kakebokser.

Skrevet

fnis.... jødekaker og tyske skiver.... regner med at de kakene ikke var mest populære under krigen.

Skrevet

Jeg har bakt;

- pepperkaker

- kokosmakroner

- kromkaker

- serinakaker

- berlinerkranser

- rullet marsipan

. krydderkake

- fyrstekake

Krydderkaken og fyrstekaken har jeg i fryseren, resten i bokser. Har også kjøpt en ferdig kransekake som jeg har i fryseren.

Skrevet

Skal lage biscotti, ellers har jeg laget litt konfekt. Er høygravid og fødeklar, så har begrenset med bevegelighet og energi i år. Men gjærbakst har jeg fått dilla på, så det går mye i div brød og boller.

Konfekt oppbevarer jeg i kjøleskap eller fryser, biscotti holder seg godt i kakeboks.

Skrevet

Krumkaker, kakemenn, kaffelefser,berlinerkranser, kransekake,suksessterte og mandelmakroner, alt er hjemmebakt. Fryser kransekake og kaffelefser, resten oppbevares i tette bokser

Annonse

Skrevet

Pepperkaker (i boks)

Kokosmakroner (fryses)

Nøttekaker (fryses)

Spesialkjeks (i boks)

Krumkaker (i boks)

Pepperkakehus står fremme

Julemuffins bakes julaften

Julegeiter bakes 1. dag

Ellers har vi kokt karameller, trillet sjokoladeboller (negerboller), laget seigmenn og fudge.

Skrevet

Puh, jeg er akkurat ferdig med julebaksten i år.. :)

Baker rundstykker, horn og vannkringler(sistnevnte jeg akkurat er ferdig med!) av gjærbakst, og til småkakefatet ble det i år kransekakepinner, pepperkaker, havreflarn, lefser og krumkaker, og verdens beste karameller! :D

Skrevet

Negerlepper, hottentotter, tyske skiver, jødekaker og kinapikker er det jeg har rukket så langt.

Tenkte å prøve meg på sameører i morgen, de var bestermor så glad i, så tenkte å ta med tradisjonen videre:-)

Skrevet

Nå er tyske skiver og jødekaker faktisk kaker, da.. Google, så lærer du kanskje noe nytt :)

Skrevet

Det vet jeg du, har både bakt og smakt begge typene.

Hottentotter og negerlepper er også kaker, men resten fant jeg på;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...