Gå til innhold

Hyperemesis - hvilke medisin(er) bruker dere?

Anbefalte innlegg

Jeg har hyperemesis, som jeg har hatt i alle mine svangerskap. Men denne gangen startet det tidligere enn noen gang, jeg var bare mellom 5 og 6 uker på vei da kvalmen startet for fullt.

Jeg bruker afipran, og den synes å virke bra, men jeg er redd for at den skal slutte å virke. Alle som har/har hatt hyperemesis vet at angsten for kvalmen er en del av sykdomsbildet. Jeg fungerer nå greit, men går med en konstant angst for at medisinen skal slutte å virke. Er det noen som har kombinert medisiner?

Noen med erfaringer? Jeg har brukt lite medisin i mine tidligere svangerskap, det har ikke gått så bra. Men derfor har jeg liten erfaring med annet enn kvalmen....

Fortsetter under...

Ja ikke noe slår kvalmen, og trøtt er man jo lell i denne perioden. Som jeg fryktet så gikk virkningen av Afipran noe ned, men ved en tilfeldighet oppdaget jeg at jeg kunne ta postafen som første dose på morgene, og så la de neste to være afipran. Da virket det mye bedre, og jeg blir ikke så trett heller.

Jeg har selvsagt snakket med legen min om å blande disse to og så lenge jeg holder meg til de anbefalte tre dosene for dagen så går det helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...