Gå til innhold

UL termin vs "din" termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre om det er flere her inne som mener at deres UL termin er veldig "feil" i forhold til hva du selv føler eller vet?

Jeg er rimelig sikker på når junior festet seg og det stemmer ganske bra overens med mens termin, og hvordan jeg ligger ann i planen med når han snudde seg,kynnere, søvnproblemer osv. Min UL termin er 12 dager etter "min" termin. Noen som har født før her inne som har følt det samme? og om noen har det, hva stemte best? UL eller din egen termin?

Må vel si hallo til alle her inne å siden jeg er ny :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var bom sikker på at jeg hadde termin rundt den 4. November, mens sykehuset ga meg termin 16. November. Menstermin den 28. Oktober.

Jeg fødte like etter midnatt, 26. Oktober, 2 dager før menstermin. Nå var han ikke så stor, bare 2750gr, så mye tydet på at jeg kanskje fødte 3 uker før tiden. Men jeg mente selv hele veien at jeg hadde feil termindato, hvorvidt det stemte eller ikke aner jeg ikke. Men 28. Oktober regnet jeg meg alltid tilbake til.

Skrevet

Jeg var helt sikker på at jeg fikk feil termin på UL i forrige svangerskap. Hadde menstermin 27 juli og etter mine egne beregninger i forhold til sykluslengede og sånn, kom jeg fram til 4 august. På UL fikk jeg 13 august og blei ganske fortvila, var redd for å gå langt over bl.a. Jeg fikk vel ganske rett og fødte 2 august.

Skrevet

Takk takk for svar. godt å høre det er flere som føler det sånn igrunn. Det er jo igrunn ikke noe problem uansett når lille junior kommer men har tenkt litt på dette etter jeg fikk beskjed om planlagt ks. de regner jo 7-12 dager før UL termin. men men. får se hvordan det går :)

Skrevet

Jeg tror nok sykehuset treffer mer riktig enn oss mødre, for å være helt ærlig. Men jeg husker godt tanken på at jeg kunne ende opp på overtid, fikk overtidstermin den 28. november å ville bli satt i gang da om lillegull ikke hadde kommet. Da var jeg forbanna! :-p

Skrevet

Jeg hadde termin 26 april, ul termin var 07 mai.

Prinsen min kom 22. april, 3450 og 51 cm lang. 15 dager før ul termin.

Jeg tror mest på menstermin!

;-)

Skrevet

Jeg hadde menstermin 06.januar og ultralydtermin 08.januar.

Gutten kom 05.januar :)

Denne gangen har jeg ultralydtermin 02.januar, menstermin 04.januar og legen har 05.januar.

Blir spennende å se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...